امتیاز
5 / 3.0
خرید چاپی
305,000
10%
ت 274,500
نظر شما چیست؟

مجموعه کتاب ریحانه خدا پیرامون زندگی حضرت فاطمه زهرا (علیها سلام) نوشته محسن عباسی ولدی است و در چهار جلد توسط نشر آیین فطرت منتشر شده است.

معرفی مجموعه ریحانه خدا

ریحانه خدا، در وصف بانوی بانوان عالم، فاطمه زهرا (س) به نگارش در آمده است. هرچند بر کسی پوشیده نیست اگر تمام نویسندگان بنویسند و همه نوشته ها بگویند فاطمه کیست؟ هنوز کم است و وصف فاطمه تمام شدنی نیست، فاطمه در کلمات و نوشته ها نمی گنجد. فاطمه، فاطمه است.

نویسنده با نثری ادبی، زیبا و بی بدیل با استعانت از آیات و روایات به توصیف شخصیت پر از نور حضرت فاطمه (س) پرداخته و تمام سعی و توانش را به یاری طلبیده است تا گوشه ای از کرامات و فضایل خانوم را نمایان کند و به محبینش بشناساند.

خلاصه مجموعه ریحانه خدا

مجموعه ریحانه خدا در چهار جلد، وظیفه خود را در عرصه معرفة خانوم فاطمه زهرا(س) به پایان می رساند. هر چند کم است هر چه بگویند و بگوییم از او، هم چنان که در مقدمه کتاب چنین آمده است:

خواستند الگویت کنند، مقامت را پایین کشیدند. به گمانشان پایین کشیدن مقام تو اگر چه به قیمت زمینی کردنت تو را برای مردم باورپذیر کرده و باورپذیر شدن تو راه را برای الگو شدنت هموار می کند. من نمی دانم چرا این ها این چهار جلد به شرح ذیل می باشد: جلد اول، با عنوان «منبع نور بهشت، خنده تو فاطمه؛ قصه آسمانی بانو» در ۱۳ پرده، پیرامون فضائل ام ابیها نوشته شده است

بخشی از متن مجموعه کتاب ریحانه خدا

لحظه آمدنت رسیده بود، اما زنی نبود تا مادر را در وقت به دنیا آمدنت یاری کند. نه اینکه نباشد، بود؛ اما مگر زنان زمینی شایسته به دنیا آوردن بهشتی ترین زن عالم هستند؟ فاطمه(س) معنای پاکی است. طهارت از فاطمه(س) جان گرفته. فاطمه(س) نور است. روشنایی وجودش را مدیون فاطمه(س) است. جلد دوم، با عنوان «بانو! اجازه! پای درس آسمانی ترین بانو» پیرامون سبک زندگی ایشان. کتاب بانو اجازه دارای ۱۴ درس است که هر درس آن گوشه ای یا پرده ای از زندگی غرق نور خدای خانوم را بازتاب می دهد. در بخشی از متن کتاب بانو اجازه، نویسنده این چنین می گوید: وقتی هم که شنید اسماعیل غریبش باید در کربلا به قربانگاه بندگی برود باز هم رشتۀ تدبیر را از دست خدا نگرفت. فاطمه(علیها سلام) فریاد می زد؛ اگر خدا می خواست. خطبه می خواند؛ اگر خدا می گفت.

نفرین می کرد؛ اگر امر خدا بود. دعا می کرد؛ اگر خدا دستور داده بود. هر جا فاطمه (علیها سلام) بود، بوی خدا می آمد. هر کجا بوی خدا می آیدباید به دنبال فاطمه (علیها سلام) گشت. خدا همۀ زندگی فاطمه (س) بود. چیزی جز خدا در اندیشۀ فاطمه (س) نبود. فاطمه(س) خدا داشت. ما هم خدا داشته باشیم! «خدا هست». اگر کسی این درس را از مکتب فاطمه (س) نیاموزد هیچ کدام از درس های دیگر را نخواهد فهمید. جلد سوم، با عنوان «فاطمه ای که تو یادمان دادی»، حاوی دل نوشته های فاطمی - مهدوی است که فصل های آن با تکه کلام کوچه به ۱۲ کوچه تقسیم می شود. در کوچه پنجم آن می خوانیم: باز هم می خوام برایت از کبوتر بچه بگویم و مادرش. کبوتر بچه نشسته بود و فکر می کرد. کبوتر با نگاه خیره اش از او می پرسید: در چه خیالی؟ کبوتر بچه نگاهش را دوخت به مادر و گفت: کاش خانه ی مادر مثل خانه ی‌ما بود! کاش در نداشت!

و جلد چهارم، با عنوان «واژه های خیس: قصه ناتمام مادر»، پیرامون مصائب حضرت زهرا سلام الله علیها می باشد و با کلیدواژه مجلس، مباحث خود را دسته بندی می کند و به عبارتی دارای ۱۴ محلس می باشد. در مجلس دهم آن با عنوان بستر غیرت می خوانیم: «مهربانی»، «صبر»، «مادر»، «شجاعت»، «گریه»، «میخ»، «تابوت»، «قباله» و «فدک» هنوز هیچ کدام حریف بغض در گلو مانده ام نشده اند. مادر! قصه تو مگر چه سری دارد که بار بیانش قامت واژه ها را شکسته!

دانلود کتاب ریحانه خدا

کتاب ریحانه خدا pdf موجود نمی باشد. با نصب نرم افزار فراکتاب می‌توانید نسخه الکترنیکی کتاب بانو اجازه جلد دوم مجموعه کتاب ریحانه خدا را دریافت کنید.

محسن عباسی ولدی

حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی، دانش آموخته حوزه علمیه و کارشناس مباحث تربیتی دارای کتب بسیاری در عرصه تربیت می باشد. از آثار ایشان می توان به مجموعه های طعم شیرین خدا، من دیگر ما و از نو با تو اشاره کرد.

کتاب ریحانه خدا pdf رایگان

ناشر مجموعه کتاب ریحانه خدا را به صورت رایگان منتشر نکرده است و به دریافت رایگان آن رضایتی ندارد. با این وجود جهت آشنایی با کتاب الکترونیک، امکان مطالعه رایگان کتاب به مدت چند دقیقه در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است.

خرید مجموعه کتاب ریحانه خدا

خرید کتاب ریحانه خدا در فراکتاب به صورت 4 جلدی با تخفیف ویژه ممکن است و همچنین شما می‌توانید هر یک از جلدهای این مجموعه را به صورت جداگانه نیز دریافت کنید.

ریحانه خدا

مشخصات مجموعه کتاب ریحانه خدا را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 780
موضوع: سبک زندگی حضرت زهرا (س)
صفحات کتاب :
780
کنگره :
BP۲۷/۲‭/ع۲م۸
دیویی :
297/973
شابک :
978-600-8031-47-5
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه مجموعه ریحانه خدا