مجموعه کتاب بهانه بودن

سیزده جلدی: باش تا بهانه ای برای بودنم باشد

امتیاز
5 / 3.7
مشاهده نمونه
خرید چاپی
521,000
10%
ت 468,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

مجموعه کتاب بهانه بودن، یک مجموعه سیزده جلدی، نوشته حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی می باشد و توسط انتشارات آیین فطرت چاپ شده است. 

معرفی مجموعه بهانه بودن

مجموعه بهانه بودن، دارای نثر های ادبی بسیار زیبایی است و میخواهد بین ما و امامانمان اتصالی فراتر از آن چیزی که هست برقرار کند و موضوع آن، ازدواج‌ و تربیت فرزندانی است که مورد پسند امام زمان(عج) باشد.

خلاصه مجموعه بهانه بودن

 این مجموعه، خلاصه ای از مجموعه های دیگر محسن عباسی ولدی مثل، تا ساحل آرامش، من دیگر ما و نیم دیگرم میباشد.
 به نظر می رسد مطالعه هر یک از این کتاب ها، اگر پس از مطالعه همان جلد مرتبط از مجموعه های تا ساحل آرامش، نیمه دیگرم و من دیگر ما انجام شود، این مجموعه ها میتواند مفیدتر باشد. البته این کتاب ها طوری نگاشته شده که برای افرادی که انگیزه کافی برای مطالعه کتاب های تربیتی ندارند، قابل استفاده باشد.
جلدهای اول و دوم، ضمیمه ادبی نیمه دیگرم، جلد های سوم تا ششم، ضمیمه ادبی تا ساحل آرامش و جلد های هفتم تا سیزدهم ضمیمه ادبی من دیگر ما می باشد.
 جلد اول با نام من میخواهم تو بشوم، راست میگویم؛ درباره مسئله‌ ازدواج صحبت میکند و قصد دارد بگوید چگونه ازدواجی، مورد پسند امام زمان (عج) است و میتواند به ما کمک کند تا در راه ایشان قدم بر داریم.
جلد دوم با نام مهر هرکسی به دل بیفتد، دل مال اوست؛ درباره سختی های عشق سخن میگوید، به عنوان مثال در قسمتی از این کتاب میخوانیم: بنا بود ازدواج کنیم و آسمان را فتح کنیم. ازدواج کردیم اما هرچه پیشتر رفتیم خودمان را در چنگال زمین بیشتر دیدیم. بنا بود که قبول ازدواج امضای سند همگانی ما باشد برای رسیدن به تو ولی چشم باز کردیم و دیدیم پیمان خون بسته ایم با دنیا و قول داده‌ایم در میدان رقابت برای او از کسی حتی همسرمان هم جا نمانیم. 
جلد سوم با نام دندان این طمع از جنس الماس است، آن را نمی کنم؛ درباره دوستی با اهل بیت صحبت میکند، که چه قدر این دوستی نیاز انسان است، مانند اکسیژن.
جلد چهارم با نام تا آتش خشم خاکسترم نکرده، رودخانه عشقت را در دلم جاری کن؛ درباره راه های کظم غیض صحبت میکند و اینکه چگونه زندگی را پس از یک طوفان سنگین به سمت ساحل آرامش هدایت کنیم.
جلد پنجم با نام زیبایی چشمان تو، بخاطر رنگ سیاهش نیست؛ درباره معیار هایی صحبت میکند که هماهنگ با آموزه های اسلامی است. در بخشی از کتاب چنین میخوانیم: این چشم‌ها، چشم خداست که این اندازه دل می‌برد و می‌تواند خطا را ببیند و آن را نادیده بگیرد. ستم‌هایی که من به تو کردم، دل‌هایی که من از تو شکستم و اشک‌هایی که به چشمت نشاندم. 
در جلد ششم با نام هوا پس است، هوای خودت را در سرمان بینداز؛ صحبت از این موضوع است که نباید آسیب های اجتماعی و معضلات زندگی ما را از یاد امام زمان (عج) غافل کند.
در جلد هفتم با نام دشمنان بچه خوار، دایه های مهربان تر از مادر؛ اینچنین میخوانیم: میدان جنگ است، آقا! و دشمن دندان تیز کرده برای بچه‌ های ما. در این میدان جنگ، بیرحمی نقاب مهربانی زده و درنده ترین چنگ ها با رنگها، شکل برگهای بی آزار چنار شده. دشمنان بچه خوار با شکلک ‌هایی که روی صورتشان کشیده‌اند، دایه های مهربانتر از مادر شده‌اند!
جلد هشتم با نام کویر سوخته ای که برای کودکم ساخته ام؛ اشتباهات در زمینه تربیت کودک را بررسی و برای جبران آن راه حل هایی مطرح میکند.
جلد نهم با نام، خوش به حال بچه هایی که اسیر تو میشوند؛ در رابطه با دوستی بچه ها با امام زمان سخن میگوید؛ بچه هایی که در عین آزادی حواس شان به کار های شان است و سعی میکنند کارهایی انجام دهند که امام زمان (عج) از آنها انتظار دارند.
جلد دهم با نام بازی چه محراب خوبی است برای عبادت؛ این موضوع را مطرح میکند که میتوان بوسیله بازی کودکان را به سمت معیار های اسلامی _ ایرانی هدایت کرد.
جلد یازدهم، چقدر قشنگ است این مرگ خانوادگی؛ صحبت از موبایل ها و رسانه های اجتماعی است؛ از این رسانه ها هم میتوان خوب و هم میتوان بد استفاده کرد. شما در رابطه با این ابزار های رسانه ای چه فکر میکنید؟
جلد دوازدهم با نام از حلوای عشقت بچشان به کاممان؛ درباره شیرینی ارتباط با امام زمان (عج) صحبت میکند و اینکه چقدر ما از ایشان دور شده ایم. 
در جلد سیزدهم با نام من و تو چقدر فرق داریم باهم؛ اینچنین میخوانیم: من و تو با هم زیاد فرق داریم. دغدغه های من و تو شبیه هم نیست. شوق آمدنت را داشته باشم که بیایی و عوضم کنی؟ یا بترسم از آمدنت که بیایی و عوض نشوم؟ اگر پیش از آمدنت عوض نشوم و تو بیایی و مرا بخوانی، به چیزهایی که دغدغه شان را هرگز نداشته ام چه خاکی به سر بگذارم؟!

محسن عباسی ولدی کیست؟

حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی متولد سال (۱۳۵۵) و فارغ التحصیل دیپلم ریاضی از دبیرستان شهدای کرج است. ایشان در پاییز سال ۷۳ در قم دروس حوزه علمیه را شروع کرده و دارای مدرک سطح سه کارشناسی ارشد از رشته فقه و اصول هستند. ایشان نویسنده مجموعه های دیگری مثل: ریحانه خدا، تا ساحل آرامش و نیم دیگر ما نیز هستند.

 خرید مجموعه کتاب بهانه بودن سیزده جلدی

این مجموعه کتاب را با تخفیف از فراکتاب تهیه کنید.

 خرید مجموعه کتاب بهانه بودن سیزده جلدی مشخصات مجموعه کتاب بهانه بودن را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
قالب:
چاپی با تخفیف
تعداد صفحه:
1774
کنگره :
PIR۸۱۴۸ ‭/ب۳۶۵‏‫‬‮‭ب۹
دیویی :
‏‫‭۸‮فا‬۱/۶۲‬‬
شابک :
978-600-8031-16-1
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه بهانه بودن