نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قرار ملاقات با زندگی

کتاب قرار ملاقات با زندگی نوشته زالیا کاواهاته (سالیا کاهاواته) روایتگر زندگی خود این نویسنده است. زالیا کاواهاته به دلیل انجام شیمی درمانی، وضعیت جسمانی نامناسب و رنج آوری داشته است؛
تا جایی که حدود 95 درصد از بینایی اش را از دست داده است. کاواهاته در این کتاب از تجربیات سودمند در مبارزه با طبیعت برای زندگی کردن می گوید. او از فعالیت خیریه اش، ترک اعتیادش، کارآفرینی هایش و بهبودی ای که پس از این تلاش ها حاصل شد، سخن گفته است.

 

بخشی از متن کتاب قرار ملاقات با زندگی

«به پاس تجربیات تلخی که از سر گذرانده ام، موانع بی شمار و ناملایماتی که در زندگی گریبان گیرشان بوده ام و همچنین چالش ها و اشتباهاتی که خطای شخصی خود من بودند، آمادگی نسبتاً خوبی برای رودررویی وگذران سال های سختی که دیر یا زود خواهند آمد دارم.
البته که در مواردی ترجیح می دادم سرنوشت کمی با من مهربان تر می بود اما فراموش نکنیم که امروز حاصل گذشته است و از هیچ، هیچ درو می کنیم. مهم ترین درس ها را در سخت ترین دوران های زندگی ام گرفتم.

برای مثال در "ایستگاه آخر" توانایی یافتن دشمنان درونی، شناخت درست و غلبه بر آن ها را در جریان مبارزه ام با سرطان آموختم. بعد از بهبودی خوشبخت تر و پرانرژی تر از پیش بودم.
بعدها در طی گذراندن دوره های روان درمانی و ترک اعتیاد صاحب دستاوردهای تازه ای در زندگی شدم. بار دیگر صحنهٔ نبردی را که قدم در آن گذاشته بودم قدرتمندتر از پیش ترک کردم.»

 

خواندن کتاب قرار ملاقات با زندگی برای چه کسانی مناسب است ؟

خواندن سرگذشت زالیا کاواهاته برای همه ما درس زندگی است. چه آن ها که با چنین سختی هایی در زندگی دست به گریبانند، چه کسانی که زندگی راحتی دارند و یک درصد هم احتمال نمی دهند دچار موقعیت های سخت شوند.
و البته خواندن این اثر بیشتر برای آن ها سودمند خواهد بود که از توانایی های خود غافل اند و با وجود تن و روحی سالم از ناتوانی دم می زنند.

 

دانلود کتاب وقتی مهتاب گم شد (pdf)

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود کتاب قرار ملاقات با زندگی فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب فرمت کتاب الکترونیک مطالعه کنید.

صفحات کتاب :
259
کنگره :
HB۶۱۵‏‫‬‮‭/ک۲۷۳ق۴ ۱۳۹۷
دیویی :
‏‫‭۳۳۸/۰۴۰۹۴۳
کتابشناسی ملی :
5003178
شابک :
978-600-8942-31-3
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه قرار ملاقات با زندگی