امتیاز
5 / 0.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
200,000
10%
ت 180,000
نظر شما چیست؟

مجموعه حکایت های کمال با نویسندگی محمد میرکیانی، از سری کتاب های، کودک و نوجوان می باشد. این کتاب، توسط انتشارات به نشر منتشر شده است.

معرفی مجموعه حکایت های کمال

کتاب حکایت های کمال، مجموعه داستانی پنج جلدی در گروه سنی نوجوان است. میرکیانی در طی محتوای این اثر با استفاده از بیانی ساده و روان، به شرح داستان هایی خواندنی و کوتاه در باب سبک زندگی مردم، نوع آداب و رسوم و فرهنگ پذیرفته شده در جامعه‌ی دهه‌ی چهل و مسائل سیاسی و اجتماعی رایج در این عصر می پردازد. داستان های این کتاب دستمایه ای طنز دارد و برای تمامی رده های سنی مناسب است از اینرو می تواند توسط عموم مخاطبان مورد مطالعه قرار گیرد. همان طور که از عنوان کتاب نیز پیداست، شخصیت اصلی قصه، “کمال” نام دارد. او که هم اکنون مردی میان سال و صاحب فرزند و نوه است، دوران کودکی خود، در دهه چهل را مرور می‌کند، دورانی با ویژگی‌ها و شرایط مختص به خود.
 ویژگی‌هایی که امروزه یا به کلی از بین رفته اند و یا خیلی کم با آن ها سرو کار داریم. کمال میان سال، به واسطه‌ی یادآوری و نقل خاطرات گذشته‌ی خویش، مخاطب را همراه با خود به دوران کودکی اش می برد و با ارائه‌ی روایت هایی بسیار شیرین و دل انگیز، که خود شخصا شاهد و یا مسبب آن ها بوده است، ضمن جلب تمام توجه خواننده به حکایت‌هایش، لحظاتی زیبا و لذت بخش را برای او خلق می‌کند.
جلد اول این مجموعه با عنوان سماور زغالی، جلد دوم حوض نقاشی، جلد سوم چراغ عروسی، جلد سوم شهر فرنگی و جلد آخر عکس فوری می‌باشد.

معرفی جلد 1

کتاب سماور زغالی اثر محمد میرکیانی با تصویرگری محمدحسین صلواتیان توسط انتشارات به نشر منتشر شده است. این اثر جلد اول از مجموعه طنز و جذاب حکایت‌های کمال می باشد.
حکایت‌های این مجموعه همه‌گی مربوط به تهران دهه ۴۰ هستند و نویسنده آن ها را با الهام از خاطرات دوران نوجوانی‌اش نوشته است.  
کتاب سماور زغالی نوجوانان را با سبک زندگی دهه‌های گذشته آشنا می‌کند و یادآور خاطرات روزهای کودکی و نوجوانی پدر و مادرهای آن ها است.

خلاصه مجموعه حکایت های کمال

کدام کمال؟ - همین کمالی که حکایت هایش را می خوانید. تعجب نکنید. این کمال، خیلی هم ناآشنا نیست. حتماً او را دیده اید، به او سلام کرده اید... شاید او معلم شما بوده. شاید در اتوبوس یا تاکسی او را دیده باشید. شاید یک روز، یک کتاب قصه از او گرفته باشید... اصلاً شاید همسایه ی شما باشد و خیلی شایدهای دیگر ...
حتماً می پرسید: «چه طور؟» بله... کمال که حکایت هایش را می خوانید، یک آدم معمولی است. قهرمان نیست. هیچ کار باورنکردنی ای نکرده. او کودکی اش را مثل بیشتر شما گذرانده؛ به مدرسه رفته، سرما خورده، خجالت کشیده، کفش و لباس خریده، دل درد
گرفته، با بچه ها بازی کرده، توی کوچه و خیابان گم شده، موهای سرش بلند شده، پیراهنش کوتاه شده و... . حالا کارها و زندگی کودکی او، پیش روی شماست. حرف هایی را که از زبان کمال می شنوید، یک کتابچه ی تاریخ است؛ تاریخچه ی زندگی چندین سال گذشته ی بچه ها و مردمان کشورمان. 
کمال برای شما از چیزهایی می گوید که یا امروزه دیگر وجود ندارد، یا خیلی کم وجود دارد. حکایت های او، قصه ی قصه نیست؛ همان طور که خاطره ی خاطره هم نیست؛ بلکه چیزی بین این هاست. حکایت های کمال، اتفاق های ساده ی زندگی است. بگذریم... شما را خسته نکنم. الان کمال دیگر بزرگ شده، کمالِ سال های پیش نیست. برای خودش صاحب ریش و سبیل شده. نوه هایی دارد هم سن وسال و کمی کوچک تر از شما. خدا می داند... شاید بچه های کمال هم روزی صاحب حکایت های دیگری شدند، شیرین تر و خواندنی تر از این حکایت ها! از کجا معلوم؛ شاید روزی خودِ شما، حکایت های بی شماری از زندگی تان را برای دیگران نوشتید؛ درست مثل حکایت های کمال. خلاصه، تعریف کردن از کمال و خواندن از شما. 

بخشی از متن کتاب سماور زغالی

مادر گفت: «حالا که تابستان دارد تمام می شود، موهایت را کوتاه نمی کنی؟» - می خواهم بروم مثل عباس موهای دُورِ سرم را کوتاه کنم. - می خواهی فُکُل1 بگذاری؟! - می خواهم بروم موهایم را آلمانی کوتاه کنم. آقا صَفَرِ سلمانی هر روز می آید نزدیک سقّاخانه. همه از کارش تعریف می کنند. مادر که داشت سبزی پاک می کرد، چشمشغره ای رفت و گفت: «بارک الله این حرف ها را دیگر نزنی ها! بابات اگر بفهمد، می کشدت. چشمم روشن! می خواهی موهات را آلمانی بزنی؟!»
مادر این را گفت، اما من قبول نکردم. گوشه ی حیاط ایستادم و شروع به التماس کردم و پا بر زمین کوبیدم.

فیلم حکایت های کمال

سریال حکایت های کمال مجموعه تلویزیونی به کارگردانی قدرت‌الله صلح میرزایی و تهیه کنندگی محسن شایانفر است که در سال ۱۳۹۸ از شبکه دوم سیما پخش شد. این سریال در۳۳ قسمت بر اساس مجموعه داستان حکایت‌های کمال نوشته محمد میرکیانی ساخته شده‌است.

آثار محمد میرکیانی

محمد میرکیانی، در قالب ها و حوزه های متفاوتی نوشته است. تفاوت قالب ها و حوزه های نوشتاری میرکیانی، به معنای پراکنده کاری نیست؛ زیرا بیش تر متن های میرکیانی، جنبه و زمینه قصوی دارند. در زیر بخشی از آثار ایشان را می بینید.

۱- زمستان و آتش
۲- روز بازی
۳- قطار سنگی
۴- تابستان کوتاه
۵- پنج سنگ
۶- روز تنهایی من
۷- پهلوان حیدر
۸- بعد از سفر بابا
۹- شاید فردا نباشد
۱۰- چشمه مروارید
۱۱- قلعه شاه مال منه
۱۲- سه آرزو
۱۳- دلاوران قلعه خورشید
۱۴- چه کسی ساعت شهر را دزدید؟
۱۵- افسانه خوشبختی
۱۶- دایی سهراب 
۱۷-قصه خانه ما
از میان متن های حکایت محور بالا، سه کتاب نخست، حال و هوای گذشته را دارند. در این حکایت ها، نویسنده سیمای تهران قدیم را از میان روایت آدم ها و ذهنیت خود، به تصویر می کشد.
«دایی سهراب و قصه خانه ما» حکایت داستان های امروزی اند. ورود ذهنیت نویسنده (راوی) به محدوده ی زمانی، آگاهانه صورت می گیرد. در این متن ها نیز نویسنده، دوره ای از تاریخ و آداب شهر نشینی در تهران دوران کودکی خود را ورق می زند.

کتاب حکایت های کمال pdf

برای دانلود Pdf حکایت های کمال، به سایت فراکتاب مراجعه و آن را تهیه کنید و در خود سایت با نرم افزار مطالعه بفرمایید.

خرید مجموعه حکایت های کمال

برای خرید کتاب حکایت های کمال، به فروشگاه اینترنتی فراکتاب مراجعه کنید. شما می توانید این اثر را در قالب pdf و چاپی خریداری کنید و مجموعه کامل را بصورت چاپی موجود می باشد.

خرید کتاب حکایت های کمال

مشخصات کتاب حکایت های کمال در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: به نشر
نویسنده: محمد میرکیانی
تعداد صفحه: 973
موضوع: داستان کودک و نوجوان
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

صفحات کتاب :
973
کنگره :
‏‫‬‭PIR8223
دیویی :
‏‫‭[ج]8‮فا‬3/62
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه مجموعه کتاب حکایت های کمال