کتاب گوهرفروشان مهتاب pdf

شرح کامل لیلی و مجنون حکیم نظامی گنجوی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب گوهرفروشان مهتاب

کتاب گوهرفروشان مهتاب نوشته محمد مفتاحی توسط انتشارات روزگار منتشر شده است. ادبیات هر سرزمینی آینه ی تمام نمای زندگی اجتماعی و فرهنگی مردم آن سرزمین است. در میان ملل مختلف، ادبیات ایران، با توجه به تاریخ کهن و فرهنگی منحصر به فرد، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و بر هیچ کس پوشیده نیست که ادبیات ایران سرچشمه و منشأ تفکر و الهام برای خلق بسیاری از آثار ادبی در کشورهای دیگر نیز بوده و هست.

بویژه در روزگاران گذشته که محدودیت ارتباط با کشورهای دیگر، فرهنگ ایران و ادبیات ما را خاص و قابل تأمل کرده بود؛ اما در عصر حاضر با توجه به وقوع انقلاب مهم و دگرگون کننده ی مشروطه، ارتباط وسیع و هم جانبه با کشورهای مختلف، آشنایی با جریاناتی که در آستانه ی این انقلاب مهم در سراسر دنیا اتفاق افتاد و... سبب شد که ادبیات ما اجتماعی تر و وسیع تر از پیش به راه خود ادامه دهد و همین امر سبب کثرت شعرا و نویسندگان و خلق آثار جدی و جهانی گردید.

مبارزات سیاسی،محدودیت های اجتماعی، اختناق حاصل از حکومت های دیکتاتوری و نزدیک شدن به عصر مدرنیته و مشکلات این عصر سبب شد که هنرهای نوشتاری در ایران به فریادی رسا بدل شوند.

کتابشناسی ملی :
3913477
شابک :
978-964-374-576-9
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
344
کنگره :
PIR5130‏‫‭/ن9گ9 1394
دیویی :
8‮فا‬1/23

کتاب های مشابه گوهرفروشان مهتاب