امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,800
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مجنون هور

کتاب مجنون هور بر اساس زندگی‌ سردار علی هاشمی نوشته محمدعلی آقامیرزایی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. علی هاشمی سال 1340 در شهرستان اهواز در طلوعی از آفتاب دیده به جهان گشود دوران کودکیش را در کوچه های منطقه عامری سپری کرد و در نوجوانی به منطقه حصیرآباد اهواز نقل مکان نمودند. علی تکیه گاه مناسبی برای اهل خانه بود. 

در همان دوران کودکی نماز می خواند، روزه می گرفت و با متانت و وقاری که در ذاتش بود دیگران وادار می شدند که به او احترام بگذارند. او انسانی بسیار مهربان و دلسوز بود و حرفش برای همه قابل قبول بود. او عضو تیم شهباز و یکی از اعضای اصلی تیم فوتبال محله بود. در دوران انقلاب نقش مهمی در فعالیتهای سیاسی داشت چندین بار توسط ساواک دستگیر شد کارهای تبلیغاتی انجام می داد و اعلامیه های امام را پخش می کرد.

گزیده کتاب مجنون هور

مرد قصۀ ما علی کوچولوی آن روزها با رنج بزرگ شد و با درد خو گرفت و صبر را آموخت تا بعدها در کوران جنگی تما معیار در کسوت فرماندهیِ قرارگاه فوق سرّی نصرت مثل فولادی آبدیده در مرداب های هور دست به کاری سترگ بزند. علی از همان کودکی معنای مستقل بودن و کنار آمدن با سختی ها را آموخت و به بهترین شکل از آن سود جست. مرد این قصه شهید علی هاشمی، ملقب به «سردار هور » یکی از حماسه آفرینان هشت سال دفاع ملت ایران در برابر عراق است که به دلایل امنیتی تا پس از سقوط صدام در گمنامی به سر می برد و به گفتۀ محسن رضایی (فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) سرّی ترین عملیات تاریخ دفاع مقدس را جوانان دشت آزادگان به فرماندهی او انجام دادند.

کتابشناسی ملی :
3747247
شابک :
978-600-175-914-7‬
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
76
کنگره :
DSR1626‭‬ ‭/ھ18‏‫‭آ7 1393
دیویی :
955/0843092

کتاب های مشابه مجنون هور