نظر شما چیست؟

معرفی کتاب صوتی کیلومتر‌ شمارش دست نخورده؟

کتاب صوتی کیلومتر شمارش دست نخورده؟ اثر ریموند کارور درباره ی مردی به نام لئو است که ورشکست شده و تنها دارایی اش ماشینش است. لئو و تونی ناچارند ماشین کروکی مورد علاقه شان را بفروشند چرا که وکیلش معتقد است چنانچه دادگاه از وجود ماشین باخبرشود حتما آن را به نفع طلبکاران مصادره خواهد کرد.

 لئو برای اینکه پول بیشتری از فروش ماشین دستشان را بگیرد، همسرش تونی را نزد دلال اتومبیل می فرستد. به محض رفتن تونی، کشمکش درونی و مرگ آور لئو را در چنگ خود می گیرد و دقایق انتظار را برای او خفقان آور می کند.

در اجرای کتاب کیلومتر شمارش دست نخورده؟ (?Are These Actual Mliles) با استفاده از دو گوینده زن و مرد به بخش های گفتگوی داستان، سر زندگی خاصی بخشیده و کلیت اثر را شنیدنی تر و به یاد ماندنی تر کرده است.

ریموند کارور (Raymond Carver) نویسنده ی داستان های کوتاه و شاعر آمریکایی بود. او یکی از نویسندگان مطرح قرن بیستم و هم چنین یکی از کسانی شمرده می شود که موجب تجدید حیات داستان کوتاه در دهه ی ۱۹۸۰ شده اند. پیشه ی کارور به عنوان نویسنده به داستان های کوتاه و شعر اختصاص یافته بود. او خود را به عنوان کسی که «تمایل به ایجاز و قوت دارد» و «به نوشتن داستان های کوتاه معتاد است»، معرفی کرده است.

سبک نوشتار کارور و بن مایه های آثار او معمولاً مانند عناصر سازنده ی آثار ارنست همینگوی، آنتوان چخوف و فرانتس کافکا است. هم چنین او را تأثیر پذیرفته از آثار ایساک بابل، فرانک اوکانر و و. اس. پریچت برشمرده اند. با وجود این، به نظر می رسد بیشترین تأثیرپذیری او از جانب چخوف باشد که انگیزه ی او برای نوشتن داستان کوتاه «پیغام» باشد. این داستان که یکی از آثار مربوط به اواخر عمر کارور است، آخرین ساعات زندگی چخوف را به تصویر می کشد.

کتاب های مشابه کیلومتر شمارش دست نخورده؟