نظر شما چیست؟

معرفی کتاب صوتی ماجرای مدرسه پرایری

کتاب صوتی ماجرای مدرسه پرایری، از مجموعه ماجراهای شرلوک هلمز اثر سر آرتور کانن دویل نویسنده سرشناس اسکاتلندی است. دائرة المعارف داستان های پلیسی، شرلوک هولمز را بزرگ ترین کارآگاه در عرصه ادبیات و احتمالا مشهورترین مخلوق ادبی همه اعصار می خواند.

 کتاب ماجرای مدرسه پرایری روایت داستان پروفسور هسکتبل مدیر مدرسه پرایری است که بطور اختصاصی آموزش فرزند اشخاص بلند پایه و ثروتمند را به عهده دارد. روزی پروفسور سرآسیمه به آپارتمان هولمز می آید و درخواست کمک می کند. پسر ده ساله دوک هولدرنس شب گذشته به شکل عجیب و غیر منتظره ای ناپدید شده است و آبروی مدرسه و شخص دوک (که رابطه شخصی ناموفقی با همسرش داشته است) در خطر است. هولمز بلافاصله با همراهی دکتر واتسون خود را به مدرسه می رساند.

سر آرتور کانن دویل (Sir Arthur Conan Doyle) شخصیت هلمز را از شخصیت یک جراح اهل ادینبورد بنام جوزف بل الهام گرفت. بل می توانست با دیدن ظاهر مردم از شخصیت درونی آن ها آگاه شود. شرلوک هلمز، با دید تیز و شم کارآگاهی قوی خود، زودتر از دیگران به قلب معماهای جنایی می رسد و دکتر واتسون پزشک بازنشسته ارتش، بهترین یار و یاور هلمز در این ماجراهاست. این دو همراه هم و با حل معماهای پیچیده و مبهم جنایی و تسلیم جنایتکاران به دست عدالت، به نسل های مختلف خوانندگان این داستان ها لذت می بخشند.

 کتاب صوتی ماجرای مدرسه پرایری در فرم و شیوه اجرایی ساختار کلاسیک روایت را برگزیده و روابط شخصیت ها و مکان های وقوع داستان در همان چارچوب آشنا برای مخاطب فضاسازی و اجرا شده اند.

کتاب های مشابه ماجرای مدرسه پرایری