نظر شما چیست؟

معرفی کتاب صوتی ماجرای دومین لکه

کتاب صوتی ماجرای دومین لکه، از مجموعه ماجراهای شرلوک هلمز اثر سر آرتور کانن دویل نویسنده سرشناس اسکاتلندی است. دائرة المعارف داستان های پلیسی، شرلوک هولمز را بزرگ ترین کارآگاه در عرصه ادبیات و احتمالا مشهورترین مخلوق ادبی همه اعصار می خواند.

داستان کتاب ماجرای دومین لکه دربارۀ مدرک محرمانه و مهمی هست که از خانه ی یکی از مقامات بلند پایه وزارت خارجه انگلستان به سرقت رفته است. نخست وزیر و مسئول وزارت خارجه از هولمز برای پیدا کردن این نامه طلب یاری می کنند. این نامه در صورتی که به دست بدخواهان بیفتد می تواند جرقه ی بروز جنگ در سراسر اروپا را بزند. هولمز به همراه دستیارش دکتر واتسون تحقیقاتش را در این مورد آغاز می کند. سرنخ های اولیه هولمز را به خانه و همسر مسئول وزارت خارجه می کشاند.

سر آرتور کانن دویل (Sir Arthur Conan Doyle) شخصیت هلمز را از شخصیت یک جراح اهل ادینبورد بنام جوزف بل الهام گرفت. بل می توانست با دیدن ظاهر مردم از شخصیت درونی آن ها آگاه شود. شرلوک هلمز، با دید تیز و شم کارآگاهی قوی خود، زودتر از دیگران به قلب معماهای جنایی می رسد و دکتر واتسون پزشک بازنشسته ارتش، بهترین یار و یاور هلمز در این ماجراهاست. این دو همراه هم و با حل معماهای پیچیده و مبهم جنایی و تسلیم جنایتکاران به دست عدالت، به نسل های مختلف خوانندگان این داستان ها لذت می بخشند.

 کتاب صوتی ماجرای دومین لکه در فرم و شیوه اجرایی ساختار کلاسیک روایت را برگزیده و روابط شخصیت ها و مکان های وقوع داستان در همان چارچوب آشنا برای مخاطب فضاسازی و اجرا شده اند.

کتاب های مشابه ماجرای دومین لکه