امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟
کتاب هنری وروجک و ملاقات با نویسنده نوشته ی فرانچسکا سایمون، داستانی طنز، مصور و آموزنده با زبانی ساده و روان برای کودکان و نوجوانان است.

مجموعه 24 جلدی «هنری وروجک» اثری از فرانچسکا سایمون (Francesca Simon) برای کودکان و نوجوانان به غیر از زبانی طنز دارای بار آموزشی و روان شناختی مسائل تربیتی است و به صورت غیرمستقیم به اثرات متفاوت تربیت روی فرزندان یک خانواده، ناهنجاری هایی مانند بیش فعالی، لجبازی و روش های غلط تربیتی همچون تحقیر کودک یا تبغیض اشاره می کند و با ظرافتی خاص ضمن تقابل شخصیت های داستان در موقعیت های مختلف، خواننده را غرق در ماجراهای خود کرده و به طور غیرمستقیم و در ضمیر ناخودآگاه این نکته را تداعی می کند که باید از انجام کارهای بد پرهیز کنیم.

فرانچسکا سایمون نویسنده کتاب، دوران کودکی خود را در کالیفرنیا گذراند سپس به دانشگاه آکسفورد رفت و به یادگیری تاریخ و ادبیات پرداخت. او در حال حاضر با خانواده اش در لندن زندگی می کند و تا به حال بیش از 45 کتاب نوشته است. آثار او بیشتر در زمینه طنز کودکانه، نمایشنامه و آشپزی است. وی برنده جایزه بهترین کتاب کودک سال 2008 در جشنواره کهکشان کتاب بریتانیا شده است.

در بخشی از کتاب هنری وروجک و ملاقات با نویسنده (Horrid Henry and the Abominable Snowman) می خوانیم:

این یک عذاب بود. نه از عذاب هم بدتر بود. آخر او چرا باید آنجا می نشست و به آهنگ مضحک خواب آلوی خوشحال گوش می داد؟ در حالی که می دانست دقیقاً بالای سر او تی جی در حال خواندن یکی از کتاب های فوق العاده اش برای بچه ها بود.
او باید به سر کلاس خودش برمی گشت ولی چطوری؟

اگر او با بقیه بچه ها آواز می خواند ولی به جای شعر اصلی می گفت:
«من یه خواب آلوی خیس هستم، یه خواب آلوی بدبو...»
آره! این حتماً... ولی وااایییییی! نه! آن ها با این کار به جای اینکه او را به کلاسشان و پیش تی جی بفرستند، پیش مدیر می فرستادند. لعنتی! هنری دهانش را بست. نمی شد زلزله بیاید تا او از این وضع راحت شود؟ آن هم یکی از آن پر قدرت هایش تا این زن را بکشد.
هنری فکر کرد شاید بهتر باشد که همین حالا از آنجا فرار کند و به اتاق بازی برود ولی فکر کرد اگر بفهمند که آنجاست و از کلاس فرار کرده او را پیش مدیر می فرستند ولی چرا نباید مستقیم فرار می کرد و به کلاس خودش می رفت؟
آره این عالی بود چرا که نه؟
کتابشناسی ملی :
4841188
شابک :
978-600-8693-57-4
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
34
دیویی :
‏‫‬‭‭‮دا‬۸۲۳/۹۱۴

کتاب های مشابه هنری وروجک و ملاقات با نویسنده