امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 34,900
نظر شما چیست؟
کتاب چرایی کار به قلم دیو آلریک و وندی آلریک، بررسی می کند که چگونه رهبران بزرگ سازمان هایی پربار بنا می کنند که موفق عمل می کنند.

بیشتر شما در زندگی شخصی و کاری خود به دنبال انجام دادن کارها و کسب تجربه هایی هستید تا لذت واقعی درونی را به دست بیاورید و نشان دهید برای دیگران نیز مفیدید. یافتن معنا باعث با انگیزه شدن خودتان و دیگران می شود.

کتاب چرایی کار (The why of work) با هدف یاری رساندن به رهبران و مدیران کسب و کار در راستای رشد و تعالی نیروی انسانی و هرچه سودمندتر کردن سازمان های آن ها گردآوری شده است و قصد دارد رویکردهای پیچیده و اسرارآمیز درباره معنا را ترکیب و در قالب پرسش های متمرکز و اقدامات مشخص ساده سازی کند.

رهبران در سازمان ها می توانند با انجام دادن اموری همانند قدردانی از کارمندان در برابر دیگران، دریافت بازخورد از آن ها برای انجام دادن بهتر کارها و بهبود امور، ارائه مشوق های مالی و... کارمندان را متعهد به حرفه و سازمان خود کنند. این نیروها با داشتن اختیار و فضای کافی امکان ایجاد نوآوری در کارها را پیدا می کنند که این مسئله به رضایتمندی درونی، شغلی و در نهایت کسب درآمد بیشتر برای سازمان منجر می شود.

دیو آلریک (Dave Ulrich) و وندی آلریک (Wendy Ulrich) با مطرح کردن هفت پرسش برانگیزاننده، رهبران را به چالش می کشند تا بدین ترتیب معنا را برای خود و کارکنانشان بیابند و از نتایج شخصی، سازمانی و اجتماعی آن بهره مند شوند.

چرایی به جست و جوی انسان برای معنا اشاره می کند که مسیر خود را به دفاتر کاری و کارخانه هایتان پیدا کرده است، جست و جویی که انگیزه می دهد، الهام بخش است و شما را تعریف می کند. کیفیت شما را درگیر این عمل می کند که رهبران این جست و جو را در خودشان و میان کارمندانشان چقدر تسهیل می بخشند. این کتاب اصول و ابزار مشخص بسیاری را ارائه می دهد تا به رهبران کمک کند معنا را در کار بگنجانند، به این دلیل که معنای شخصی ایجاد و به شرکت ها کمک کنند در بازار کوشش انسانی موفق عمل نمایند.

هدف از بیان مفهوم سازمان های پربار، ترکیب و تکمیل بینش ها و پژوهش های حول این مفاهیم است. به علاوه ایده هایی را ارائه می دهد که سبب پیشرفت رویکرد رهبران در یک محیط سازمانی می شود. توانمندی های سازمانی زمانی به ارزش ماندگار تبدیل می شوند که رهبران معنا ساختن را در کنار کسب درآمد ترویج دهند.

در بخشی از کتاب چرایی کار می خوانیم:

یکی از وظایف رهبری کمک به کارمندان برای پی بردن به این مسئله است که آیا منطبق با شرکت اند و اینکه چگونه باید این کار را انجام دهند. گاهی وقت ها انطباق یا نبود انطباق به آسانی تعریف می شود. اداره هواپیمایی فدرال به وضوح بیان می کند که برخی افراد در مقایسه با دیگر کنترل کننده های ترافیک هوایی، صلاحیت بیشتری دارند و برای این کار مناسب ترند. البته داشتن قابلیت های فیزیکی (برای مثال خوانش پریش نبودن) پیش نیاز محسوب می شود؛ اما توانمندی های مدیریت استرس، پیروی از رویه های به تفصیل توضیح داده شده و حفظ آرامش در بحران نیز اهمیتی مشابه و برابر دارند. زمانی که FAA شروع به استخدام کنترل کننده های ترافیک هوایی با سابقه نظامی یا انتظامی کرد (که پیش تر این توانمندی ها را تمرین کرده اند)، میزان ابقا و مهارت هایشان بالا رفت.

پارک های موضوعی دیزنی یک هویت را مخابره می کنند. کارمندانی که در سراسر جهان به شیوه ای مشخص اقدام می کنند تصویر پذیرا، پاکیزه و مناسب خانواده ها از این برند را تقویت می کنند. آن ها به مشتری نوازی بیش از خلاقیت علاقه مندند و کارکنانی را طلب می کنند که نقش ایفا کنند، از دیدن چهره شادمان یک کودک لذت ببرند و پرسش های تکراری را با مهربانی مدیریت کنند.

شما در مقام رهبر هویت های سازمانی و شخصی را با استخدام، آموزش و اعطای پاداش به کارمندانی ادغام می کنید که هویت شخصی شان با هویت سازمان یا زیر مجموعه هایش ادغام می شود. افراد زمانی معنا و حتی پرباری را درک می کنند که در سازمانی باشند که برای انجام دادن کاری که دقیقاً به خوبی انجامش می دهند، مناسب باشند و احساس ارزشمند بودن کنند. رهبرانی که برای استخدام افرادی که از نظر فنی و فرهنگی با کار مطابقت دارند، هوشمندانه عمل می کنند، به افراد کمک می کنند محیط کاری پرباری را بیابند.
صفحات کتاب :
328
کنگره :
HD57/7‏‫‭/‮الف‬8چ4 1398
دیویی :
658/4092
کتابشناسی ملی :
5221646
شابک :
978-964-236-942-3
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه چرایی کار