امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,400
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فلسفه حقوق

کتاب فلسفه حقوق، با بیانی روشن و ساختاری استوار نشان می دهد که چگونه موضوعات فلسفی درباره ماهیت حقوق و برخی از مفاهیم پایه ای آن مطرح می شود و برای دانشجویانی که به مطالعه دانش حقوق می پردازند بسیار مناسب است.

کتاب مقدمه ای بر فلسفه حقوق راهنمای بسیار خوبی برای همه دانشجویان فلسفه و حقوق است که برای نخستین بار می خواهند دوره ای در فلسفه یا دانش حقوق بگذرانند. کتاب فلسفه حقوق هیچ گونه شناخت پیشینی از فلسفه یا حقوق را بایسته نمی داند و زیربنای استواری را در مسائل اصولی به دست می دهد که از دیرباز مورد بحث فیلسوفان و نظریه پردازان علم حقوق می باشد.

بخش نخست دربردارنده نکات مهمی درباره تاریخ و وضع کنونی نظریه حقوقی است که نظریه حقوق طبیعی تا نظریه پوزیتیویسم و پیدایش رئالیسم حقوقی را دربردارد. بخش دوم درباره توان مندی و گستره قانون است که حوزه های اصلی اعتبار قانونی، الزام سیاسی و نافرمانی مدنی را با مباحث ماهیت حقوق اخلاقی و قانونی و موضوعات جنجالی زندگی خصوصی و اجرای اصول اخلاقی از سوی دولت ارتباط می دهد.

بخش سوم به بررسی مشکلات فلسفی ای می پردازد که در تفسیر جرم کیفری، مسئولیت و مجازات وجود دارد. این فصل درباره موضوعاتی هم چون برخورد با دیوانگان و بیماران روانی است و مسائل کاوش گرانه و مناسبی را درباره چارچوبی مطرح می کند که مجرمان مسئول رفتارهای خود هستند.

صفحات کتاب :
288
کنگره :
K230‭/ت‌2ف‌8 1384
دیویی :
340/1
کتابشناسی ملی :
م‌84-12855
شابک :
964-7673-20-5
سال نشر :
1384

کتاب های مشابه فلسفه حقوق