کتاب 365 روش برای تقویت اعتماد به نفس در کودکان pdf

فعالیت هایی که بر اعتماد به نفس می افزاید، منش را رشد می دهد و تصور و تخیل را تشویق می کند

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 39,900
نظر شما چیست؟
پدران و مادران زندگی خود را وقف بزرگ کردن فرزندانشان می کنند؛ به آن ها می آموزند چگونه تصمیم بگیرند، نقطه نظرهایشان را بیان کنند، مسائلشان را حل نمایند و به الگوهای رفتاری پسندیده ای تبدیل بشوند به این امید که فرزندانشان روزی بتوانند بدرخشند و در دنیا پر فروغ ظاهر گردند.

ما دست در دست یکدیگر مسیر زندگی را می پیمائیم، دانسته هایمان را آموزش می دهیم، باورهایمان را انتقال می دهیم و چالش های زندگی را با فرزندانمان در میان می گذاریم تا بتوانند روی پای خود بایستند و حرکت کنند. عشق ما راهنما و مشوق فرزندانمان است تا به خلاقیت های خود پی ببرند.

هر کاری می کنید، به هرچه می اندیشید، هر آنچه را که باور دارید و هر اقدامی که می کنید بر رشد و تربیت فرزندانتان تأثیر می گذارند. فرزند شما از الگویی که شما برایش به نمایش می گذارید، بهتر نمی شود؛ از این رو ما در مقامِ پدر و مادر اعجاب برانگیزترین کار دنیا را می کنیم؛ ما موجودی دیگر را پرورش می دهیم.

مسئله این نیست که هر کاری را بی عیب و نقص انجام دهیم، شکل درست نظم و ترتیب را آموزش دهیم یا به همه دانش و علم موجود تجهیز شویم؛ مسئله، خواستن است. باید بخواهیم و میل آن را داشته باشیم تا فرزندانی مناسب پرورش دهیم. فرزند شما نگرش شما را درک می کند. آن ها می دانند برای شما مهم است که آن ها چگونه اشخاصی بشوند.


کتاب 365 روش برای تقویت اعتمادبه نفس کودکان به گونه ای طراحی و نگارش شده تا آنچه را که باور دارید، آنچه را که برایش ارزش قائلید و آنچه را که فکر می کنید برای یادگیری فرزندانتان مهم است هر لحظه به آن ها آموزش بدهید.

این کتاب شما را مجهز می کند تا آنچه را که همه والدین می خواهند، انجام دهید؛ یعنی تربیت و پرورش فرزندانی روشن، متوجه، صادق، شاد، بااحترام و خلاق. 365 اقدام مورد اشاره در کتاب حاضر راهنمای روزانه شماست تا فرزندان خود را برای ایجاد منش و آموزش ارزش ها و مهارت های زندگی که زندگی همه اعضای خانواده را بهبود می بخشد، یاری دهید. هر فعالیتی که تجربه می کنید به بذری تبدیل می شود که در ذهن فرزند شما کشت می شود، شکوفه و گل می دهد و کودک شما را برای زندگی تقویت می کند.

فعالیت های اشاره شده در این کتاب را می توان به صورت انفرادی انجام داد. نیاز نیست آن ها را به ترتیب انجام دهید؛ نیاز نیست یک اقدام یا فعالیت را درک کنید تا بتوانید فعالیت بعدی را انجام دهید. توصیه های کتاب حاضر شکلی ساده دارند به طوری که فهمیدنشان ساده است و می توان به راحتی آن ها را به مرحله عمل درآورد. شما خانواده خود و نیازهای آنان را بیش از هر کس دیگری می شناسید، از این رو از جائی که دوست دارید یا فکر می کنید برای خانواده شما مهم است، شروع کنید.

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، از همان اقدام شماره یک شروع کنید. وقتی فعالیت ها را تجزیه کردید ممکن است ایده های جدیدی پیدا کنید. به خود آزادی عمل بدهید در مسیری که دوست دارید رشد کنید.

کتاب از هفت بخش تشکیل شده است. بخش اول: درباره خودتان؛ بر این امر تأکید دارد که با خودتان روابط مثبت داشته باشید و این ویژگی برای رسیدن به شادی و خوشبختی ضرورت دارد. در این بخش به مفاهیمی مانند عزت نفس، انگیزه داشتن، برخورداری از منابع سرشار، صرف وقت به تنهایی و افزایش تصور و تخیل اشاره می کنیم.

بخش دوم: ابراز وجود کنید؛ راه هایی را آموزش می دهد که بتوانید احساسات خود را با اطمینان خاطر و شجاعانه ابراز نمائید و هم زمان با آن روی مهارت های میان فردی و ارتباطی کار کنید تا با دیگران تعامل مؤثر داشته باشید. درباره اهمیت مهربانی، مثبت بودن و لمس کردن به عنوان ارتباط غیرکلامی هم بحث شده است.

بخش سوم: درباره دیگران؛ به راه هایی برای تقویت روابط با دیگران اشاره شده است. درباره توجه به دیگران، افزایش دوستی، احترام به دیگران، همکاری، پذیرای تغییرات زندگی بودن، داشتن اخلاق خوب و رابطه با جامعه بحث می کنیم.

بخش چهارم: ایجاد منش؛ درباره خصوصیات رفتاری مانند شجاعت، صداقت، صبر و شکیبایی، تحمل، کمک کردن، مسئولیت، نظم و تربیت و بخشودن بحث می کنیم. این خصوصیات شخصی مهم، انسان هایی خلق می کنند که می توانند به دنیای ما کمک کنند.
بخش پنجم: چالش ها؛ به ما کمک می کند که چالش ها را درک کنیم و بپذیریم؛ چالش ها و مشکلاتی که همه ما در زندگی تجربه می کنیم. کودکان را برای حضور در مراسم سوگواری و مواجهه با مواقع دشواری مشکلات زندگی آماده می سازد.

بخش ششم: موضوعات خانوادگی؛ درباره زندگی خانوادگی بحث می کند. این فعالیت ها به فرزندان ما نشان می دهند که جملگی نقشی مهم در خانواده داریم؛ خانواده ای که برای خود زندگی دارد، تاریخچه دارد، در تجربیاتشان با هم سهیم هستند، پیوندهای معنی دار دارند و آینده ای بسیار طولانی را انتظار می کشند.

در این بخش از کتاب درباره تاریخچه خانواده، دوران مادر، دوران پدر، رابطه پدر و مادر با یکدیگر، روابط فرزندان خانواده با یکدیگر، رابطه اشخاص بزرگ تر خانواده با بچه های کم سن و سال تر و چگونگی تشکیل جلسات خانوادگی بحث می کنیم.

بخش هفتم: خوش بودن با هم؛ درباره این مطلب بحث می کند که افراد خانواده چگونه می توانند دلهایشان را به هم نزدیک کنند روی پایه خودش خوش بودن در کنار هم. اگر بتوانیم در کنار یکدیگر تفریح و سرگرمی داشته باشیم، اگر بتوانیم با هم بخندیم و مشرب خوش داشته باشیم، اگر بتوانیم سنت هایی بسازیم که همه از آن لذت ببرند، شرایطی فراهم می کنیم که به همه سود می رساند.
صفحات کتاب :
432
کنگره :
HQ755/85‏‫‭/‮الف‬7س9 1395
دیویی :
649/1
کتابشناسی ملی :
4120172
شابک :
978-964-236-727-6‬
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه 365 روش برای تقویت اعتماد به نفس در کودکان