امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟
کتاب گنج های درون: هفت گنج نهفته در وجود شما اثر جان اف دمارتینی و ترجمه علی علی پناهی به شما کمک می کند کاری را انجام دهید که به طور قطع آن را دوست دارید اما هنوز جرأت انجام آن را پیدا نکرده اید.

کتاب گنج های درون به شما کمک می کند با شخصیت، رسالت و هویت الهی خودتان که شما را به سوی عظمت و تعالی می خواند، بیشتر آشنا شوید. اگر هم اکنون به چنین جایگاهی رسیده اید، یقین دارم از چالش هایی که پیش رو خواهید داشت عبور خواهید کرد.

ممکن است احساس کنید کارهای زیادی وجود دارند که «باید» انجام دهید، این یعنی آماده حرکت شده اید؛ اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر احساس کنید «مجبور» به انجام کاری هستید، به جایی نخواهد رسید، زیرا کار اجباری با ترس و نگرانی همراه است و ترس و نگرانی نمی گذارند گنج های وجود خود را شکوفا کنیم.

راه حل این است که اگر نگران حجم زیاد کارهایی هستید که دوست دارید انجام شان دهید، زمینه ای را انتخاب کنید که تمایل شما به آن بیشتر از بقیه است و بر آن تمرکز کنید. ممکن است این موضوع قابلیت های فکری و ذهنی شما باشند و بخواهید نبوغ خود را شکوفا کنید، شاید هم به فکر شکوفا کردن قابلیت های معنوی و رسالت انسانی خودتان هستید.

مهم این است که حوزه ای را انتخاب کنید که آماده اید با همه وجود برای آن تلاش کنید و قابلیت های خودتان را در آن زمینه به اوج برسانید. سپس فهرست کارهای مربوط به آن حوزه را آماده کنید، برنامه زمان بندی برای آن ها بنویسید و با پشتکار آن را پی بگیرید.

افزون بر این، از عبارات سازنده ای که در پایان هر فصل آمده است، متناسب با موضوع خودتان بهره بگیرید و بر آن ها تمرکز کنید. البته ممکن است در آینده شرایط ایجاب کند که شما به موضوعات دیگری توجه کنید که در هفت فصل مختلف کتاب گنج های درون: هفت گنج نهفته در وجود شما (The riches within: your seven secret treasures) اشاره کردیم و آن ها را پی بگیرید.

جان اف دمارتینی (John F. Demartini) در تحقیقاتش در حوزه فلسفه، مذهب و علوم به این نتیجه رسید که از نظر دانشمندان قدیم حوزه های مختلف دانش بشری با یکدیگر پیوستگی دارند. امروزه ما علوم مختلف را تخصصی کرده ایم؛ اما با مطالعه عمیق می توان مشاهده نمود که بین رشته های مختلف رگه هایی مشترک وجود دارند.

به همین دلیل او سعی کرد در مطالعه علوم مختلف، آن ها را قطعات مختلف یک جدول ببیند. شما نیز اگر یکی از هفت موضوعی را که در این کتاب بررسی شد پی بگیرید، به این نتیجه خواهید رسید که این حوزه ها به یکدیگر مربوط هستند.

به این سؤال دقت کنید: اگر فقط 24 ساعت از زندگی شما باقی مانده باشد، چه کار خواهید کرد؟ اگر شما هم مانند افراد زیادی باشید که جان اف دمارتینی با آن ها روبه رو شده، شما نیز به ابراز محبت و همدلی به افرادی می پردازید که در زندگی شما نقش دارند و در عین حال هم مایل هستید شما را دوست بدارند و درک کنند. عقل حکم می کند با دیگران همدلی کنیم و به آن ها مهر بورزیم؛ این یعنی نهایت آگاهی و هوشیاری انسان.

چه نعمت بزرگی است که با پیدا کردن ایده ای ساده، بتوانید زندگی خود را برای همیشه متحول کنید. تمام آن چه نوابغ آینده خواهند گفت، هم اکنون در وجود من و شما هم هست؛ اما باید آن را پیدا کرد و آشکار ساخت. اگر نگاه خود را به زندگی و پدیده های آن متحول کنیم، متوجه خواهیم شد که هر پدیده ای یک معجزه است و باید آن را همان گونه بپذیریم که هست.

کسانی می توانند دیگران را هدایت و مدیریت کنند که ابتدا خود را مدیریت کنند. این معیارهای شماست که مشخص می کند ذهن شما جهان را چگونه تفسیر کند و چگونه با آن روبه رو شود. اگر مجبور هستید برای پول کار کنید، برده آن هستید؛ اما اگر کاری کنید که پول برای شما کار کند، شما ارباب آن هستید. عاقلانه ترین کار زندگی این است که قلب تان را به روی دیگران بگشایید و دیگران را دوست بدارید.

در بخشی از کتاب گنج های درون: هفت گنج نهفته در وجود شما می خوانید:

متأسفانه باید به این نکته اشاره کنم که اگر دلیلی برای زندگی ندارید، زندگی سختی دارید. کسانی که اراده زندگی کردن دارند و برای زندگی خود برنامه دارند، بیشتر عمر خواهند کرد، از این رو اگر داشتن زندگی طولانی و موفق برایتان اهمیت دارد، بهتر است آرزوها و خواسته های خودتان را بنویسید و در 70 سالگی، 100 سالگی و 120 سالگی آن ها را بازنویسی کنید. سپس همان طور که پل براگ به من گفت، هرگز فهرست آرزوهای خودتان را دور نیندازید، بلکه گهگاه آن را مرور و به روزرسانی کنید و هر چند سال هم پیشرفت هایتان را جشن بگیرید. به جای این که احساس کنید دوران سالمندی دورانی سخت است، از این که سال های عمرتان را به خوبی سپری کرده اید، لذت ببرید. بدین ترتیب هر سال از عمرتان را بخشی از گنجینه جسمانی خود بدانید.
صفحات کتاب :
139
کنگره :
BF637‭‬ ‭/خ9‏‫‬‮‭د8 1396
دیویی :
158/1
کتابشناسی ملی :
4842352
شابک :
978-964-236-869-3
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه گنج های درون