امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مقدمه ای بر روانشناسی فروید

کتاب مقدمه ای بر روانشناسی فروید نوشته ادوارد آروین با ترجمه بهروز سلطانی توسط انتشارات جامی منتشر شده است.

زیگموند فروید در ششم ماه مه ۱۸۵۶ میلادی در شهر فرایبرگ واقع در مراوی (چکوسلواکی کنونی) چشم به جهان گشوده. خانواده‏ ی او خورده مالکی یهودی نژاد بودند. فروید چهارساله بود که با پدر و مادرش به وین (پایتخت کنونی اتریش) رفت و در آنجا اقامت گزید. پدرش به پیشرفت زیگموند دلبستگی زیاد داشت. از این روی، او را در انتخاب رشته تحصیلی آزاد گذاشت.

فروید ابتدا رشته‏ ی حقوق را در نظر گرفت. لیکن در ۱۸۷۳ در دانشکده ‏ی پزشکی وین مشغول تحصیل شد و چون یهودی بود پیوسته مورد تحقیر این و آن قرار می‏ گرفت و از همان ابتدا اندیشه نابسامانی تمدن برایش پیدا شد و دانست بشر دچار تعصبات خشک و بی‏ پایه ‏ای است که ریشه‏ ی چندین هزار ساله دارد. در ۱۸۸۵ برای تکمیل معلومات خود در رشته ‏ی «پی ‏شناسی» به پاریس رفت و نزد دکتر شارکو به تحصیل پرداخت و دانشنامه‏ ای نیز گرفت.

در ۱۸۸۶ ازدواج کرد و در سال ۱۸۸۹ برای بار دوم به فرانسه رفت و در مدرسه نانسی به ادامه کاوش پرداخت. در این هنگام استاد برنهایم روش پسیکانالیز را دنبال می‏ کرد. پس از بازگشت به وین با دکتر بروئر آشنا شد و به کمک او به درمان بیماران هیستری پرداخت و در سال‏ های ۱۸۹۲ و ۱۸۹۳ کاوش‏ های خود را در این مورد با بروئر منتشر کرد. ...

صفحات کتاب :
272
کنگره :
1391 7م84س/173BF
دیویی :
1952/150
کتابشناسی ملی :
2916974
شابک :
978-600-176-064-8
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه مقدمه ای بر روانشناسی فروید