کتاب مراقبه در طبیعت pdf

شیو های نوازش گیری آگاهانه از طبیعت!

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مراقبه در طبیعت

کتاب مراقبه در طبیعت نوشته ی علی شمیسا، مجموعه ای از راهکارهای روانشناسی موجود در طبیعت پیرامون را جهت دستیابی به آرامش ارائه می دهد.

طبیعت منبع انواع نوازش هاست. شما می توانید هزاران نوازش از آن بگیرید و به اجزایش نوازش بدهید. مهم این است که فوت و فن های این شکل و فرم نوازش گیری و نوازش دهی را بیاموزید و بر تمامی لحظات آن آگاهی داشته باشید که این خود، شکلی از «مراقبه ی عمیق در طبیعت» است. مراقبه ی عمیق یعنی شما با فلسفه ی احترام به طبیعت و آگاهی کامل، از او نوازش گیری کنید و گاهی به اجزای آن با جان و دل نوازش دهید و از این تعامل و بده و بستان ها لذت مادی و معنوی ببرید.

پس زمانی که می گویم مراقبه ی عمیق در طبیعت، یعنی نوازش گرفتن آگاهانه و در لحظه ی حال انسان از چهار فصل طبیعت! اکثر انسان ها تجربه ی بودن در جای جای طبیعت را دارند و از آن لذت برده اند و وقتی با هوشیاری و آگاهی کامل یا همان مراقبه ی عمیق به دامن طبیعت پناه می برند، فایده ای وصف ناشدنی عایدشان می شود؛ آرامشی عمیق که روح را جلا می دهد.

برخی ادعا می کنند می خواهند به آرامش برسند، اما در پی برآوردن خواسته ی خود از غیر طبیعت هستند؛ برای همین ناکام می مانند! طبیعت قوانین ریاضی خاص خود را دارد و هر فردی با آن هماهنگ بشود، چرخه اش را بپذیرد و با او وحدت یابد، می تواند به تعادل روانی و آرامش روحی برسد و نوازش هایی ناب و خالص از او بگیرد؛ نوازش هایی که از آلودگی گفتاری و رفتاری درصدی از انسان ها به دور است.

زمانی که به سمت نوازش گیری از انسان ها می روید، احتمال فریب و آلودگی و بیماری بسیار زیاد است، اما وقتی به سمت مراقبه و نوازش گیری از طبیعت زیبا می روید و با آگاهی و شناخت این کار را انجام می دهید، تمام معادلات شما عوض می شود. به بیماری های روانی و جسمی انسان دقت کنید، چه علتی را می توانید بیان کنید جز اینکه از طبیعت بکر فاصله گرفته، درکش نکرده یا به قوانینش احترام نگذاشته و به انواع بیماری ها دچار شده اید.

برای اینکه بتوانید بیماری های جسمی، روانی و روحی تان را درمان کنید باید شیوه ها، روش ها و مکان های مراقبه نوازش گیری خود را در طبیعت، به خصوص در منطقه ی جغرافیایی خود، بشناسید و سپس با حضور در آن خود را تخلیه ی هیجانی کنید. به دل طبیعت پناه ببرید و نسخه و دارو و درمان خود را از او بستانید.

طبیعت درمان گری بزرگ است که با ادبیات مراقبه درک آن آسان تر خواهد بود. پس شاگردی آن را بپذیرید و آب را از سرچشمه بنوشید و این قدر به اندیشه های آلوده و مزاحم زندگی نپردازید. هر روز خودتان را در نمادها و نشانه های طبیعت به جریان بیندازید و از آن ها نهایت نوازش و آرامش را بگیرید. آدرس اصلی خوش بختی و آرامش همین جاست، جایی دیگر نروید.

گزیده کتاب مراقبه در طبیعت 

وقتی به طریقت طبیعت وارد می شوید، باید بدانید که طبیعت آن قدر متنوع است که دیگر بهانه ای برای شاد نبودن، ندارید. بی شک شمایی که در شمال کشور هستید بیشتر از موهبت نزدیکی به جنگل و دریا برخوردارید و نوازش گیری از این دو فضا را بیشتر تجربه می کنید و ساکنان کویر و اهالی کوهستان و دشت هم به سبک و شیوه ای دیگر از طبیعت نوازش می گیرند. مهم این است که در طبیعت مراقبه گر، تماشاگر و نظاره گری فعال، هوشیار و آگاه باشید! طبیعت فضاهای بکر طبیعی بسیاری برای نوازش گیری خالص دارد، فضاهایی که انسان کمتر دخل و تصرف کرده است.

آن فضاها به گونه ای هستند که وقتی واردشان می شوید غرق ذوق زدگی کودک درون خود می شوید و عظمت هستی و خالق آن را در می یابید. هر فردی در منطقه زندگی خود از این دست مناطق وحشی و بکر دارد؛ فقط کافی است کمی ریسک کنید و به آن جا بروید و درصدی از نوازش خود را از آنجا دریافت کنید. کافی است کمی طبیعت گرا باشید و کنجکاوی به خرج بدهید و به این مکان ها بروید و خود را ذوب و غرق در آن مکان ها بکنید و در آرامش طبیعت آن جا فرو بروید. مکان هایی که غرق در زیبایی و سکوت هستند و در خود حس خاص وحشی بودن طبیعت را دارند و به آن ها جذابیتی فوق العاده می دهند.

در ایران از این دست فضا و مناطق بسیار می توانید پیدا کنید و از آن ها نوازش خالص جسم، روان و روح بگیرید. وقتی کنار یک آبشار می روید و خود را در او رها می کنید، تمام بدنتان سراسر اکسیژن می شود، با صدای طبیعی آبشار به خلسه درون می روید و از او نوازش عمیق می گیرید؛ کافی است فرهنگ مراقبه و نوازش گیری از طبیعت را بدانید. زمانی که به کوه می روید سکوت کوه شما را به تأمل درونی وا می دارد؛ زمانی که به کویر می روید، می توانید حس های درونی زیبا و متنوعی را تجربه کنید و زمانی که به جنگل وحشی می روید و ارتباطتان با اطرافیان قطع می شود، قطعاً روحیه خاصی را تجربه می کنید که خاص و منحصر به فرد است.

صفحات کتاب :
182
کنگره :
BF353/5‭‬ /ط2‏‫‭ش8 1396
دیویی :
155/91
کتابشناسی ملی :
4185158
شابک :
978-964-2367-35-1
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه مراقبه در طبیعت