کتاب حذف افکار و احساسات سمی pdf

با خاطره نویسی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حذف افکار و احساسات سمی

کتاب حذف افکار و احساسات سمی با خاطره نویسی اثر دکتر علی شمیسا بر اساس قانون تخلیه هیجانی طبیعت به شما توصیه می کند هر روز به شیوه خلاقانه ذهنتان را تخلیه کنید تا از بیماری های روان شناختی مصون بمانید.

اساساً نوشتن هدفمند تجربه های گذشته تان، می تواند شما را متحول بکند و چه بسیارند افرادی که با نوشتن خاطرات تلخ و شیرین خود، زمینهٔ دگرگونی ذهنی شان را فراهم آورده اند. فرد با این روش تخلیهٔ ذهن، به نوعی با احساسات مسدود شده، محدود شده و سرکوب شدهٔ خود روبه رو می شود. به همین دلیل فرد در حین نوشتن گاهی زار زار می گرید و گاهی از روبه رویی با آن ها یا از حماقت و نادانی های خود خنده اش می گیرد. نوشتن، ناخودآگاه بیم و امیدهای فرد را بیرون می کشد و گاه نیز ترس ها و اضطراب هایی به همراه می آورد. وقتی افراد از تجربیات خود می نویسند، مجبورند به عمق ناخودآگاه خود بروند و از عمیق ترین لایه های ناهشیار ذهن خود پرده برداری کنند، از کسانی که او را زخمی کرده اند، آزار داده اند، تحقیر کرده اند، از گفته های پدر و مادر خود و تمام کسانی که در نمایشنامهٔ زندگی خود تأثیرگذار بوده اند.

این دسته نوشتن ها جنبهٔ درمانی دارند و زمینهٔ تحول و تغییر، روشنگری و بیداری و درک فرد را فراهم می سازند و چون آتشی است که طلای درونتان را صاف، ناب و خالص می سازد. نوشتن تجربه های گذشته به شکلی هدفمند، روش هنرمندانه تخلیهٔ ذهن است. با همین یادداشت های روزانه و هفتگی که از تجربه های شخصی خود می نویسید، ذهنتان را پاکسازی می کنید و دیگر اجازه نمی دهید زباله های گوناگون در سطل آشغال ذهنتان جا خوش کنند. 

زمانی که ذهن حجمش از خاطرات روان شناختی تلخ و ناخوشایند پر می گردد، به نوعی دچار بیماری وراجی ذهن می شود، و به طور خودکار، واژه ها و حرف ها و خاطرات گذشته را نشخوار و یک خاطره را ده ها بار برای این و آن تکرار می کند، درحالی که ذهن مسأله اش با آن خاطره هنوز حل نشده و مثل زخمی است که درمان نشده و مرهمی روی آن گذاشته نشده است. درصورتی که ذهن باید به شیوه های خلاقانه درمان شود. خاطره نویسی را هر فردی باید جدی بگیرد؛ دست کم برای سلامت و بهداشت روانی خودش. وقتی می نویسید، احساس آرامش می کنید.

سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
279
کنگره :
RC489‮‬ ‭/خ16‏‫‬‭ش77 1393
دیویی :
616/8916
کتابشناسی ملی :
3419516
شابک :
978-964-236-584-5‬‬

کتاب های مشابه حذف افکار و احساسات سمی