امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,750
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سیر تفکر معاصر (جلد 2)

کتاب سیر تفکر معاصر جلد دوم از سری کتاب های مطالعات انتقادی در حوزه تفکر معاصر از دکتر محمد مددپور است که در 25 فصل چهار باب گرد آوری شده است. زمینه های تجدد و دین زدایی در ایران، نخستین متفکران جدید ایران، تجدد و اصلاح دین در اندیشه سیدجمال الدین اسدآبادی، تجدد و دین زدایی در اندیشه های میرزا ملکم خان ناظم الدوله. . . از موضوعات کتاب سیر تفکر معاصر (جلد 2) است.

کتاب سیر تفکر معاصر2، جلد دوم از مجموعه چهار جلدی «سیر تفکر معاصر» است که محمد مددپور آن را تدوین کرده است. این کتاب از سه باب تشکیل شده که هر باب خود شامل فصولی چند است.

باب اول، درباره زمینه های تجدد و دین زدایی در ایران و نخستین متفکران جدید ایران است. این باب از پنج فصل تشکیل شده است که معنای لغوی و اصطلاحی دین، شمه ای از اصلاح دین در جهان مسیحی، شهدای از دین در جهان اسلام، زمینه های تجدد و اصلاح دین در ایران، مدرنیسم و غربی شدن در قلمرو دین از موضوعاتی هستند که به این باب اختصاص داده شده اند. باب دوم، در زمینه تجدد و اصلاح دین در اندیشه سید جمال الدین اسدآبادی است. که این باب چهره و راه سید جمال از دیدگاه های مختلف، روح فلسفی، مذهب نیچری، بینش ضد استعماری، حضور فلسفه و دین در نهضت تجدد اتحاد اسلام را بررسی کرده است.

باب سوم، به تجدد و دین زدایی در اندیشه میرزا ملکم خان ناظم الدوله و میرزا عبدالرحیم طالبوف می پردازد. این باب از شش فصل تشکیل شده است و مراحل مختلف سیر اندیشه میرزا ملکم و میرزا عبدالرحیم طالبوف را شرح می دهد. هدف نویسنده از نوشتن این کتاب و سه جلد دیگر آن تلاشی است در جهت مطالعه و تحلیل مدرنیسم و پروتستانیسم اسلامی در اندیشه نخستین متفکران ایرانی از طریق تحلیل و تفسیر مضامین کتاب ها، مقاله ها و نامه های آنان.

کتابشناسی ملی :
32492-م84
شابک :
978-964-506-135-5
سال نشر :
1385
صفحات کتاب :
616
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR65 ‭/ت‌3‏‫‬‭م‌4 1385
دیویی :
955/0044

کتاب های مشابه سیر تفکر معاصر (جلد 2)