کتاب استرس کمتر، موفقیت بیشتر pdf

چگونه با کاهش استرسمی توانید بر تمام چالش ها چیره شوید و اهدافتان را تحقق بخشید

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب استرس کمتر، موفقیت بیشتر

کتاب استرس کمتر، موفقیت بیشتر نوشته کلیر هریس بوسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.  کتاب استرس کمتر، موفقیت بیشتر بر این نظریه بنا شده است که موفقیت شخصی در تجارت به بهبودی کامل جسمی، ذهنی و روحی او بستگی دارد.

 کتاب استرس کمتر، موفقیت بیشتر، که پنج فصل دارد، به‌عنوان یک راهنمای رشد فردی راهبردهای عملی و مؤثر را برای مقابله موفقیت‌آمیز با فشارهای زندگی تجاری آموزش می‌دهد.

فصل اول در مورد تأثیر استرس محیط کار بر ماست و به ما می‌گوید که استرس چگونه هم بر بدن و هم بر روانمان اثر می‌گذارد. همچنین نگاهی به علل معمول استرس در محیط کار می‌اندازد و یاد می‌دهد که چگونه عوامل عمده استرس‌زا را ارزیابی کنیم.

فصل دوم بر چگونگی تأثیر استرس بر افکار، احساسات و رفتارمان و چگونگی تأثیر معکوس آن بر سلامتی جسمی و آسایشمان تمرکز دارد. در این فصل یاد می‌گیریم چگونه تفکراتمان را ابراز کنیم و چگونه به پیام‌هایی که بدنمان برای‌مان می‌فرستد، اعتماد کنیم. همچنین به‌طور مفصل درباره موضوع تغییر صحبت می‌کنیم؛ زیرا امروزه شرایط گروهی بسیار غیرقابل پیش‌بینی است. هرگاه بدانیم در خلال فرایند تغییر چه اتفاقی می‌افتد، بهتر می‌توانیم با هرگونه اتفاق ناگهانی مقابله کنیم.

هرگاه بدانیم که استرس بر ما چگونه تأثیر می‌گذارد، می‌توانیم به دنبال راه‌حل‌های مناسب بگردیم. فصل سوم به پیشنهادهای آزموده‌شده برای کمک به رفع استرس و بهبود آسایش و آرامش جسمی و روحی می‌پردازد. در این فصل، درباره اهمیت کنترل تنفس، انتخاب ورزش مناسب، خوردن غذای سالم و خواب شبانه خوب مطالب مفیدی خواهیم آموخت. همچنین یاد می‌گیریم که چگونه از طریق افکار مثبت‌تر استرس روحی را برطرف کنیم، زندگی‌های کاری و خانوادگی‌مان را دوباره متعادل کنیم و یک راهبرد هدفمند برای رفع استرس ایجاد کنیم.

فصل چهارم به ارائه جواب‌های ویژه به مشکلات خاص، از جمله چگونگی مقابله و چیره‌شدن بر مشکلات معمولی، که مدیران در محیط کار با آن‌ها مواجه‌اند، اختصاص دارد. این مشکلات ممکن است در رابطه با تصمیم‌گیری، جسارت، مدیریت زمان، واگذاری کارها و مزاحمت و آزار باشند. در این فصل، یک‌سری روش‌های آزموده‌شده برای تسلط بر این مشکلات ارائه شده است. این روش‌ها شامل انواع ورزش‌ها یا استراحت‌کردن است که با علائم خاص در حاشیه نشان داده شده است. کلید این علائم در صفحه بعد است.

سرانجام وقتی خودمان را در وضعیت دشواری می‌بینیم، گاهی لازم است فوراً استرس یا تنش را بر طرف کنیم. فصل پنجم به ورزش‌هایی اختصاص دارد که باید آن‌ها را انجام دهیم تا به آرامش و تمرکز برسیم.

گزیده کتاب استرس کمتر، موفقیت بیشتر

فرهنگ غرب همیشه مغز را از بدن جدا کرده است؛ اما کار پروفسور کاندنس پرت ، متخصص علم اعصاب، نشان داده است که مغز و بدن واقعاً با یکدیگر رابطه نزدیکی دارند؛ برای مثال، این طرز فکر که «مدیرم فردا می خواهد مرا ببیند تا درباره ارقام فروش صحبت کند. او از اینکه این کار از ماه گذشته معطل مانده ناراحت است.» باعث احساس اضطراب می شود و در بدن یک واکنش شیمیایی قابل پیش بینی ایجاد می کند؛ بنابراین اینکه چه فکر می کنیم و چگونه فکر می کنیم، اثری مستقیم بر جسم ما دارد.

بیشتر ما همیشه در بدنمان تنش داریم. تنش آن قدر برای مان عادی می شود که انگار بدنمان را خانه خود احساس می کند. وقتی از روی عادت از لحاظ روحی تحت استرس قرار داریم، همیشه بازتاب آن استرس در بدنمان وجود دارد که از آن جمله می توان موارد زیر را نام برد: شانه ها و گردن منقبض، سردردها، پشت درد، کمردرد، شکم درد، اگزما، بی خوابی.

کتابشناسی ملی :
5570027
شابک :
978-622-220-016-9
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
184
کنگره :
HF5548/85‏‫‭/ھ4‮الف‬5 1398
دیویی :
158/72

کتاب های مشابه استرس کمتر، موفقیت بیشتر