امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 23,200
نظر شما چیست؟
میکروارگانیسم ها تأثیر زیادی برروی کیفیت مواد مختلف از جمله مواد داروئی، از ماده اولیه گرفته تا فرآورده ساخته شده و فرآورده های آرایشی و بهداشتی دارند. لذا در ساخت آن ها کنترل و تضمین کیفیت از اهمیت خاصی برخوردار است. به این مفهوم که مصرف کننده فرآورده از سلامت و اثربخشی فرآورده مطمئن شود و همین طور پذیرش آن برای او قابل قبول باشد. برای رسیدن به چنین محصولی در مرحله اول ساخت فرآورده تک دوز و استریل به نظر راه پیشنهادی مناسبی می باشد.

ولی بررسی آن از جنبه های مختلف این راه را مردود می شمارد. اول این که از نظر اقتصادی ساخت تمام فرآورده ها به جز انواع خاص با بسته بندی تک دوز مقرون به صرفه نیست و دوم این که انسان از بدو تولد و با ورود به این دنیا با محیط اطراف خود و انواع مواد که استریل نمی باشند روبرو است و استفاده از چنین فرآورده هایی او را از جنبه های دیگر با مشکل مواجه می کند. در این کتاب به بررسی آلودگی میکروبی داروها و فرآورده های آرایشی و بهداشتی از جنبه های مختلف، و در مراحل متفاوت، از ماده اولیه تا ساخت و استفاده، نگاه ویژه می شود.

باید دانست که در تعیین پتانسی (قدرت اثر) برخی مواد از جمله آنتی بیوتیک ها، میکروارگانیسم ها به منزله ابزارهای آنالیز عمل کرده و مقدار آن ماده را در مقایسه با استاندارد تعیین می کنند که این از اهمیت ویژه ای در کنترل میکروبی دارو برخوردار است.
صفحات کتاب :
245
کنگره :
RA778/5
دیویی :
613/4076
کتابشناسی ملی :
5819755
شابک :
‏‫‭978-600-369-132-2‬‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه تضمین و کنترل کیفیت میکروبی