امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,200

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بزرگترین خط کش دنیا

کتاب بزرگترین خط کش دنیا نوشته فرهاد حسن زاده که برای گروه سنی نوجوان تهیه شده است داستان مقاومت 45 روزه مردم خرمشهر را روایت می کند.

کتاب بزرگترین خط کش دنیا نوشته فرهاد حسن زاده مجموعه ی هفت داستان کوتاه است. داستان هایی با مضامین اجتماعی و مربوط به دوره های مختلف سال های اخیر. خواننده با خواندن هرکدام از داستان ها گویی وارد قاب عکسی می شود و خود جزیی از تصویر می گردد. داستان ها و شرح کوتاهشان از این قرار است:

«بزرگترین خط کش دنیا»، داستان دختربچه ای است که بر روی پلی بزرگ و پرهیبت دنبال بزرگی و اقتدار پدر از دست رفته اش می گردد.

«دیش لمبو» داستانی از سفر و تنهایی نوجوان هایی است که به دلیل تفاوت هایشان از خانواده و یا اجتماع طرد می شوند. «چارلی بازی» روایتی از کودکان کار و عشق به سینما است. عشقی که با تخیل و دیدار چارلی چاپلین به آرامش و امنیت می رسد.

«دختر کلوچه های نخودچی» بیان گر رابطه ی عاطفی نسل نو با سالمندانی است که دچار فراموشی شده اند و به دور از محیط خانواده نگهداری می شوند. «اکسیژن» از در هم تنیدگی عناصری همچون طبیعت، تنهایی، هراس، مبارزه و ایستادگی در روزهای جنگ و مقاومت مردم آبادان حرف می زند.

«اتاق شماره پنج مسافرخانه مختار» تصویری است از تفاوت های کسانی که به آثار باستانی نگاهی کاسب کارانه دارند و کسانی که به تاریخ و دستاورد های سرزمین شان عشق می ورزند. «مثل درختی خشکیده پشت چراغ سبز» حکایتی لطیف و عاشقانه است از روابط انسان ها در مواجهه با روزهای دشوار و روایتی دیگر از کودکان کار.

لازم به توضیح است که سه داستان ابتدایی این مجموعه در سال ۱۳۷۵ منتشر شده است. پس از بیست سال نویسنده با افزودن چهار داستان تازه، به کتاب بزرگترین خط کش دنیا جان تازه ای بخشیده است.

دیگر این که بر اساس داستان «بزرگترین خط کش دنیا» در قالب سریال قصه های هفته فیلمی کوتاه ساخته شده است. این سریال را مهرداد غفارزاده برای شبکه دو سیما کارگردانی کرده که هدفش معرفی نویسندگان ایرانی بر اساس داستانی از آن ها بوده است.

گزیده کتاب بزرگترین خط کش دنیا

خاطرات مثل موج های کف آلود می آمدند و تکه پاره های گذشته را با خود می آوردند. هیچ چیز توی مه نبود؛ همه ی صحنه ها مثل سفره ی آفتاب، شفاف و درخشان بودند. صدای آب، صدای برخورد آب با پایه های استوار پل، آن خاطرات را همراهی می کرد.

صفحات کتاب :
84
کنگره :
‏‫‬‮‭PIR8022 /س835‏‫‬‮‭ب4 1397
دیویی :
8‮فا‬3/62‏‫‭[ج]
کتابشناسی ملی :
515۵773
شابک :
‫‭978-600-03-2255-7‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه بزرگترین خط کش دنیا