کتاب بهانه ها را کنار بگذارید pdf

21 راه برای رسیدن به شادی و موفقیت پایدار

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بهانه ها را کنار بگذارید

کتاب بهانه ها را کنار بگذارید به قلم برایان تریسی، دربردارنده ی روش هایی است که با به کارگیری آن ها می توانید به خوشحالی و موفقیت پایدار دست یابید. این روش ها پیشرفت و ترقی شما را در زندگی به دنبال خواهند داشت. اغلب مردم گمان می کنند که خوش شانسی یا نبوغ زیاد عامل موفقیت است ولی بسیاری از افراد موفق به روشی ساده تر به موفقیت می رسند: «با انضباط شخصی». کتاب بهانه ها را کنار بگذارید (No excuses!: the power of self-discipline) به عنوان یک راهنمای گام به گام، به شما کمک خواهد کرد فردی فوق العاده شوید که قادر است به موفقیت های فوق العاده دست یابد.

این کتاب بهانه ها را کنار بگذارید برای زنان و مردان با انگیزه، جدی و با اراده ای نوشته شده که می خواهند هر چیزی را که در زندگی برایشان امکان پذیر است، به دست بیاورند. این کتاب برای کسانی است که تشنه اند تا بیشتر انجام دهند، بیشتر داشته باشند و بیشتر از آن چیزی که هستند، باشند. شاید مهم ترین نکته ای که درباره ی موفقیت باید بدانید، این است که برای این که به خواسته های عالی دست یابید، باید فردی متفاوت شوید. دارایی های مادی آن قدرها مهم نیستند، بلکه ویژگی های فردی ای که باید داشته باشید تا آن دارایی ها را به دست آورید به مراتب بیشتر اهمیت دارد. ایجاد نظم و انضباط شخصی، راهی مطمئن است که همه ی راه های دیگر را برای شما هموار می سازد.

برای استفاده ی راحت تر، این کتاب به سه بخش اصلی تقسیم شده است. در «بخش اول» با عنوان «نظم و انضباط شخصی و موفقیت های شخصی» در هفت فصل خواهید آموخت که از طریق اِعمال نظم و انضباط در هر یک از حیطه های زندگی شخصی تان، از جمله هدف گذاری، ساختن شخصیت، پذیرفتن مسؤولیت، ایجاد جرأت و جسارت، و پشتیبانی از همه ی این ها با پایداری و جدیت، چگونه می توانید بیش از پیش نیروهای بالقوه ی خود را آزاد کنید.

در هفت فصل بعدی در بخش دوم یاد خواهید گرفت چگونه در زمینه های کسب وکار، فروش و امور مالی بیش از پیش به موفقیت های گسترده دست یابید. همچنین یاد می گیرید چرا و چگونه نظم و انضباط شخصی برای تبدیل شدن به یک رهبر در حیطه ی کاری تان و برای گرداندن کسب وکارتان، دریافت سود بیشتر، بالاتر بردن فروش، سرمایه گذاری هوشمندانه تر و مدیریت بهتر زمان به منظور دستیابی به بیشترین موفقیت، ضروری است.

در نهایت، در هفت فصل بخش سوم خواهید آموخت چگونه به معجزه ی نظم و انضباط شخصی در زندگی شخصی تان دست یابید و آن را در حیطه هایی همچون شادی، سلامت، تناسب اندام، رابطه ی زناشویی، بچه ها، دوستان و رسیدن به آرامش خاطر اِعمال کنید. شما یاد خواهید گرفت چگونه کیفیت زندگی تان را ارتقا ببخشید و روابط خود را در هر زمینه ای بهتر کنید. برایان تریسی (Brian Tracy) در هر فصل از این کتاب، به شما نشان خواهد داد که چگونه می توانید سطوح بالاتر نظم و انضباط شخصی و تسلط بر خویشتن را در هر کاری که انجام می دهید، بگنجانید. در کتاب بهانه ها را کنار بگذارید می آموزید چگونه عادت های اتکا به خویشتن، مصمم بودن و نظم و انضباط شخصی را در خود ایجاد کنید؛ عادت هایی که شما را قادر خواهند ساخت هر هدفی را برای خود تعیین نمایید و به آن برسید. همین طور یاد خواهید گرفت کنترل بر ذهن، عواطف و آینده ی خود را به طور کامل به دست بگیرید.

گزیده کتاب بهانه ها را کنار بگذارید

ارسطو وقتی می نویسد انسان ها فرجام گرا هستند، بدین معناست که انسان هدف محور است. بنابراین شما تنها هنگامی شادمان هستید و احساس می کنید کنترل زندگی تان را به دست دارید که هدف مشخصی داشته باشید؛ هدفی که هر روز برای رسیدن به آن تلاش می کنید. این همچنین بدین معناست که توانایی هدف گذاری در کل عمر، یکی از مهم ترین عادت هایی است که می توانید در خود ایجاد کنید.

در طبیعت، کبوتر نامه بر پرنده ای عجیب و شایان توجه است. این پرنده استعداد ذاتی خارق العاده ای دارد که او را قادر می سازد به لانه ی خود برگردد، بدون توجه به این که چقدر دور شده باشد و در چه مسیری رفته باشد. می توانید پرنده ی نامه بر را از لانه اش خارج کنید، در قفسی بگذارید، قفس را داخل یک جعبه بگذارید، جعبه را داخل یک پتو بپیچید و سپس آن را پشت یک وانت بگذارید و هزاران مایل در هر مسیری که می خواهید بروید. بعد در وانت را باز کنید، جعبه را بیرون بیاورید، پتو را بردارید، قفس را باز کنید و کبوتر نامه بر را به هوا پرتاب کنید.

کبوتر نامه بر سه بار می چرخد، موقعیت یابی می کند و سپس مستقیم به لانه اش برمی گردد. کبوتر تنها موجود روی زمین است که این توانایی را دارد، البته به استثنای انسان. به استثنای شما. شما نیز در ذهنتان توانایی کبوتر نامه بر را دارید، البته با یک تفاوت ویژه. کبوتر نامه بر به صورت غریزی می داند که لانه اش کجا قرار دارد و می تواند مستقیم به لانه اش برگردد. در مقابل، انسان ها وقتی هدفی را در ذهنشان برنامه ریزی می کنند، در حالی به سمت هدف به راه می افتند که هیچ ایده ای درباره ی این که به کجا خواهند رفت و چگونه به آن هدف خواهند رسید، ندارند. آن ها معجزه آسا و بدون اشتباه به سمت هدفشان حرکت می کنند و آن هدف نیز به سوی آن ها حرکت می کند.

صفحات کتاب :
364
کنگره :
BF632‏‫‭/ت4ب9 1392‬‬
دیویی :
158/1‬
کتابشناسی ملی :
3137229
شابک :
‏‫‬‭978-964-236-477-0
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه بهانه ها را کنار بگذارید