کتاب سپیدار بلند استقامت pdf

زندگی‌نامه و خاطرات شهید کاک جلال بارنامه

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سپیدار بلند استقامت

کتاب سپیدار بلند استقامت: زندگینامه و خاطرات سردار شهید کاک جلال بارنامه نوشته‌ی رضا رستمی، رشادت‌ها و فداکاری‌های پرافتخار مردی جسور و غیرتمند به همراه دو برادر شهیدش را به تصویر می‌کشد که در سال‌های حماسه و خون در کردستان اسطوره‌ی مقاومت بودند. نویسنده با به تصویر کشیدن رشادت‌های شهید کاک جلال سعی دارد تا به همه‌ الگوی ایستادگی و مقاومت برای دفاع از سرزمین‌مان را معرفی کند. ما باید راه و مسیر این شهدای بزرگ را در پیش بگیریم و برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی آنان تلاش کنیم.

گزیده کتاب سپیدار بلند استقامت

پیشمرگ مسلمان کُرد شهید جلال بارنامه فرزند علی و طلیعه هفدهمین شهید از شهدای خانواده‌ی بارنامه و برادر دو شهید (عبدالله و جمال) در تاریخ چهارم شهریورماه سال 1329 در روستای باغان از توابع شهرستان مریوان میان خانواده‌ای مذهبی چشمانش به فروغ زندگی روشن شد و پا به دنیای پُر از زور و تزویر گذاشت. از دوران کودکی تحت نظر پدربزرگش قرآن را به نیکویی آموخت. ظلم و ستم ملاکین منطقه آنان را مجبور به جلای وطن کرد و خانواد‌ه‌ی کاک جلال به‌ناچار روستای بلکر را به‌عنوان محل زندگی انتخاب کردند. این روستازاده‌ی مستعد در همان روستا دوران تحصیل در مقطع ابتدایی را به پایان رساند و به دلیل عدم وجود امکانات و بضاعت مالی درس و مدرسه را وداع گفت و در کنار پدرش به کار کشاورزی پرداخت. 

شهید جلال بارنامه باخانم طلیعه بصامی و آمنه ویسی ازدواج کرد. حاصل ازدواج این شهید والامقام سیزده فرزند نُه پسر بانام‌های صابر، حسن، مختار، هادی، مهدی، بهزاد، آزاد، بختیار، هژیر و چهار دختر صالح و رشید انقلابی و رهرو راه پدر بانام‌های دلبر، چیمن، چنور و زهرا است. با آغاز حرکت گسترده‌ی مردم مسلمان ایران علیه حکومت ستم‌پیشه پهلوی گل‌های امید در قلب این مسلمان متدین شکفت و چون قطره‌ای از دریای بیکران ملت به امواج توفنده‌ی انقلاب پیوست و هرچه در توان داشت به مرحلهی عمل گذاشت.

صفحات کتاب :
101
کنگره :
DSR1625
دیویی :
955/08430922
کتابشناسی ملی :
5772083
شابک :
978-600-331-654-6
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه سپیدار بلند استقامت