کتاب حماسه های ماندگار پایگاه یکم رزمی هوانیروز pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,800
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حماسه های ماندگار پایگاه یکم رزمی هوانیروز

کتاب حماسه های ماندگار پایگاه یکم رزمی هوانیروز به قلم سرهنگ دکتر خلبان بهرام مرادی گوشه ای از دلاوری های سربازان وطن در دفاع از تمامیت ارضی و امنیت کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس را بازگو کرده است.

فصل اول کتاب تاریخچه پایگاه هوانیروز کرمانشاه را روایت می کند. فصل دوم به کارنامه پرافتخار عملیاتی این پایگاه می پردازد. و فصل سوم کتاب حماسه های ماندگار پایگاه یکم رزمی هوانیروز، جان فشانی ها و ایثارگری های پرسنل این پایگاه را برمی شمارد.

گزیده کتاب حماسه های ماندگار پایگاه یکم رزمی هوانیروز

هشت سال دفاع مقدس و پرواز بی وقفه بالگردهای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی اتفاقی نیست که بتوان براحتی آن را از یاد برد. شجاعت واژه ای است که استقلال یک مملکت همیشه مرهون آن می باشد و مردان شجاعی که بالگردهای آهنین بال را در میان آتش و دود به پرواز در می آورد ند مصداق بارز آن می باشد.

انگار همین دیروز بود که خلبانان هوانیروز با شجاعت و از جان گذشتگی به مصاف ماشین جنگی دشمن رفتند و از میان آسمان آتش قهر خود را بر سر آنها ریختند؛ به طوری که صدای پرواز خواب را از آن ها ربوده بود.

رعب و وحشتی که این خلبانان در دل دشمن ایجاد کردند سرنوشت جنگ را به گونه ایی رقم زده که می بایستی تاریخ در دل خود هزاران داستان از فداکاری این مردان شجاع بنگارد.۶۶ پرسنل هوانیروز در طول هشت سال دفاع مقدس در پشتیبانی از نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران و بسیج مردمی آنچنان رشادتی را از خود نشان دادند که به جرات می توان گفت بدون پشتیبانی این یگان انجام و ادامه هیچ عملیات رزمی و جنگی امکان پذیر نبود.

کوههای سر به فلک کشیده غرب و شمالغرب شاهدان همیشگی از جان گذشتگی تیز پروازان هوانیروز می باشند که باید گفت که هوانیروز مدافع بی چون و چرای تمام نقاط درگیری در این هشت سال دفاع مقدس و پیش از آن بوده است. و از همه مهمتر توطئه استکبار جهانیان همان روزهای اول انقلاب در کردستان و غرب کشور و رو در رو قرار دادن ضد انقلاب و جنگ های داخلی با انقلاب نو پای میهن عزیزمان بود که مقابله با آن فداکاری عظیمی را می طلبد.

در این هنگام هوانیروز پیشگامان این مبارزه بی امان بود و با حضوری پرشور تمامی پرسنل فداکار و ایثارگر خلبان و فنی پا به عرصه مبارزه گذاشتند و از این آزمایش الهی سربلند بیرون آمدند. تا آنجا که رهبر کبیر و فرزانه انقلاب اسلام ایران حضرت امام خمینی (ره) در پیام تاریخی خود به دلاوران هوانیروز و در چندین سخنرانی دیگر می فرماید: «شجاعت شما دل تمامی میهن دوستان و اسلام باوران را شاد کرده است.»

دیویی :
955/0843
کتابشناسی ملی :
5584407
شابک :
978-600-331-577-8‬‬
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
184
کنگره :
DSR1600‏‫‬‭/م4ح8 1398

کتاب های مشابه حماسه های ماندگار پایگاه یکم رزمی هوانیروز