امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,000
نظر شما چیست؟
هپاتیت مزمن C در نتیجه عفونت با ویروس هپاتیت C روی می دهد، یکی از شایع ترین و جدی ترین بیماری های ویروسی است که منجر به هپاتیت مزمن، سیروز و نارسایی کبد و سرطان کبد می گردد، به نحوی که یکی از عوامل مهم پیوند کبد می باشد. در سراسر جهان، عوارض و مرگ و میر ناشی از عفونت ویروس هپاتیتC همچنان در حال افزایش است. هر سال تقریباً 700 هزار نفر در اثر عوارض ناشی از ویروس هپاتیت C شامل سیروز، کارسینوم سلول های کبدی و نارسایی کبدی می میرند. عفونت ویروس هپاتیت C با درمان ضد ویروسی قابل درمان است.

براساس مطالعات انجام شده ۳۰-۲۰ درصد از افراد مبتلا به ویروس هپاتیت C دچار سیروز کبدی می شوند و امروزه این بیماری عامل اصلی سیروزکبدی و مرگ ناشی از آن و همچنین سرطان کبد و پیوند کبد در کشورهای صنعتی است. گفته می شود هپاتیت C در افراد مبتلا بیش از هپاتیت B موجب بیماری مزمن کبد و مرگ و میر در بیماران می شود. با این حال، با توجه به ماهیت بدون علامت بیماری، بسیاری از افراد آلوده از عفونت خود آگاه نیستند و برای کسانی هم تشخیص داده می شوند، در بسیاری از موارد دسترسی به درمان ضعیف است.

پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زمینه شناخت ویروس، پاتوژنز، درمان و پیشگیری حاصل شده که امروزه توانسته میزان پاسخ دهی به درمان را از ۱۰ درصد به بیش از ۵۰ درصد افزایش دهد و با ورود داروهای جدید این پاسخ دهی حتی از این بالاتر و در برخی موارد به ۷۰ درصد هم می رسد.

در این مجموعه سعی خواهد شد به جنبه های ملکولی ویروس، پاسخ های ایمنی دخیل، اپیدمیولوژی و عواملی که منجر به سرایت هپاتیت ویروس هپاتیت C، سیر طبیعی بیماری و روش های تشخیص و درمان-های رایج آن پرداخته شود. از سوی دیگر در این کتاب اقدامات غربالگری که منجر به تشخیص زودرس و همچنین ارائه درمان های مؤثر و جلوگیری از پیشرفت بیماری به سمت سیروز و سرطان می شود با جزییات بیشتر توصیف می گردند تا علاوه بر کاهش بار بیماری های کبد در جامعه از سرایت این بیماری در افراد در معرض خطر هم جلوگیری بعمل آید.
صفحات کتاب :
168
کنگره :
RC848
دیویی :
616/3623
کتابشناسی ملی :
5897871
شابک :
978-964-94316-8-0‬‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه هپاتیت c