امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟
سهولت یادگیری نرم افزار متلب و خاصیت پژوهشی این نرم افزار از یک طرف و فقدان تحلیل های مناسب مکانی و توصیفی از طرف دیگر باعث شده است که نیازی به تعریف کتابخانه GIS در محیط متلب احساس گردد. بر همین اساس کتابخانه تحلیل های مکانی در محیط متلب معرفی گردید، که علاوه بر بهره بردن از سهولت نرم افزار متلب، بتوان تحلیل های مکانی را در آن استفاده نمود.

متلب یک زبان سطح بالا و با محیطی جذاب می باشد، که در ابتدا بر اساس زبان برنامه نویسی C توسعه داده شد. کاربرد اصلی نرم افزار متلب برای انجام محاسبات عددی می باشد. واژه متلب هم به معنی محیط محاسبات رقمی و هم به معنی خود زبان برنامه نویسی مربوطه است که از ترکیب دو واژه MATrix (ماتریس) و LABoratory (آزمایشگاه) ایجاد شده است. این نام حاکی از رویکرد ماترس محور برنامه است، که در آن حتی اعداد منفرد هم به عنوان ماتریس در نظر گرفته می شوند.

کار کردن با ماتریس ها در متلب بسیار ساده است. در حقیقت تمام داده ها در متلب به شکل یک ماتریس ذخیره می شوند. برای مثال یک عدد (اسکالر) به شکل یک ماتریس 1x1 ذخیره می شود. یک رشته به شکل ماتریسی با یک سطر و چندین ستون (که تعداد ستون ها به تعداد کاراکترهاست) ذخیره می شود. حتی یک تصویر به شکل یک ماتری سه بعدی ذخیره می گردد که بُعد اول و دوم آن برای تعیین مختصات نقاط و بُعد سوم آن برای تعیین رنگ نقاط استفاده می شود. فایل های صوتی نیز در متلب به شکل ماتریس های تک ستون (بردارهای ستونی) ذخیره می شوند؛ بنابراین جای تعجب نیست که متلب مخفف عبارت آزمایشگاه ماتریس باشد.
صفحات کتاب :
184
کنگره :
G70/212
دیویی :
910/285
کتابشناسی ملی :
6088686
شابک :
978-600-459731-9
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه افزونه GIS برای متلب