کتاب اعجاز کنترل ذهن pdf

راهنمای عملی شناخت و درمان خطرناک ترین بیماری تاریخ بشریت

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 39,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اعجاز کنترل ذهن

کتاب اعجاز کنترل ذهن اثر سودابه سیف هاشمی توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
کنترل ذهن به معنی تسلط بر عملکرد آن برای آرام سازی، متمرکز کردن افکار، بهره گیری از ظرفیت های دست نخورده مغز و هدایت ذهن برای انجام فعالیت های مورد نظر است.

این کنترل با هدف مراقبت از ذهن صورت می گیرد که برخلاف باورهای عموم، فقط برای ایجاد آرامش و رسیدن به حالت خلسه نیست، بلکه در حین انجام فعالیت های روزانه تمرکز و سرعت عمل بیشتر را موجب می شود، در حالت نیمه هوشیار برنامه ریزی ذهن، خلق ایده های جدید و زدودن افکار منفی را ممکن می کند و در حال استراحت برای خواب عمیق مفید است.

ازآنجاکه افکار و شیوه نگرش هر فرد بر شکل دادن به زندگی اش تأثیری انکارناپذیر دارد، مراقبت از ذهن نخستین گام برای کنترل و هدایت مسیر زندگی و نیل به اهداف است. اگر از روند زندگی خود راضی نیستید، علت آن را باید در ذهنیت منفی خود جستجو کنید، زیرا برای هر رخدادی ابتدا تصویر آن رخداد در درون ذهن ما شکل می گیرد. اگر تصاویر موجود در ذهنمان تصاویری مطلوب نیستند، باید آن ها را از نو ایجاد کنیم. گاه لازم است در باورهای خود بازنگری کنیم.

هدف از نگارش کتاب اعجاز کنترل ذهن، معرفی مجموعه برنامه‌های تمرینی کنترل ذهن با بهره‌گیری از فناوری‌های صوتی است که به ما کمک می‌کنند ذهن خود را به‌طورکامل تحت کنترل بگیریم و به‌راحتی آن را هدایت و برنامه‌ریزی کنیم.

بخشی از متن کتاب اعجاز کنترل ذهن

سیستم عصبی انسان از تعداد بسیار زیادی سلول عصبی به نام نورون تشکیل شده است که با ارسال پیام‌های عصبی و انتقال آن‌ها، ارتباط مغز را با سایر بخش‌های بدن برقرار می‌سازد. هر پیام عصبی به شکل جریان الکتریکی میان دو نورون است. حاصل فعالیت الکتریکی نورون‌ها در مغز، امواج مغزی را تشکیل می‌دهند که در شرایط مختلف، فرکانس‌های متفاوت دارند.

امواج مغزی براساس فرکانس دسته‌بندی می‌شوند و عبارت‌اند از: امواج دلتا، تتا، آلفا، بتا و گاما. این امواج همیشه در مغز وجود دارند؛ اما تحت شرایط مختلف کارکردی، برخی از آن‌ها بر برخی دیگر غالب می‌شوند. در ادامه، ضمن معرفی این امواج و ویژگی‌های آن‌ها، تأثیر تمرین‌های کنترل ذهن بر فعالیت‌های مختلف جسمی و ذهنی را بررسی می‌کنیم.

سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
120
کنگره :
BF632‏‏‫‭‭/س9‮الف‬6 1396‬
دیویی :
153/42‬
کتابشناسی ملی :
4831571
شابک :
978-964-236-866-2

کتاب های مشابه اعجاز کنترل ذهن