امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟
سروش هفتگی (شماره 1690) ویژه تیرماه 1399

شماره 1690 مجله سروش؛ یادنامه استاد محمدعلی کشاورز با عنوان «بذر کشاورز در مزرعه خاطره ها» منتشر شد. در شماره جدید سروش در پرونده ویژه تلویزیون به مناسبت درگذشت هنرمند باسابقه سینما و تلویزیون به بررسی ابعاد شخصیت و هنری محمدعلی کشاورز پرداخته شده است

شماره 1690 مجله سروش؛ یادنامه استاد محمدعلی کشاورز با عنوان «بذر کشاورز در مزرعه خاطره ها» منتشر شد. در شماره جدید سروش در پرونده ویژه تلویزیون به مناسبت درگذشت هنرمند باسابقه سینما و تلویزیون به بررسی ابعاد شخصیت و هنری محمدعلی کشاورز پرداخته شده است. در یادداشت مقدمه این پرونده با عنوان «هنرمند ماندگار یا سلبریتی کاسب کار» رمز و رازهای ماندگاری استاد کشاورز و درس های او برای سلبریتی های امروزی نگارش شده است. مصاحبه با بازیگران و اهالی هنر درباره ویژگی های هنری و حرفه ای محمدعلی کشاورز بخش دیگری از این پرونده را تشکیل می دهد.

در سرویس فرهنگ شماره تیرماه مجله سروش در پرونده «جنایت و فرهنگ» ابعاد رسانه ای و فرهنگی قتل رومینا بعد از فاصله گرفتن از التهابات رسانه ای ماجرا بررسی شده است. «میراث قتل رومینا در فرهنگ مجازی»، «زامبی های زنده رسانه ها»، «داس مهربانی» و بررسی تراژدی رومیناهایی که رسانه ای نمی شوند در مصاحبه با دکتر محسن بدره عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا بخشی از مطالب این سرویس است.

در پرونده ویژه سرویس رسانه شماره 1690 مجله سروش به بررسی وضعیت وی.اُ.دی ها (VOD) پرداخته شده است. در این پرونده در مصاحبه با سعید مستغاثی، منتقد سینمایی وضعیت شبکه نمایش خانگی مورد ارزیابی قرار گرفته و نظرات او درباره عبور از خط قرمزها در این شبکه ها شنیده شده است. بررسی رقابت تلویزیون با شبکه نمایش خانگی، مساله ابتذال و مصاحبه با احمدرضا معتمدی، کارگردان و استاد فلسفه سینما از مطالب دیگر این شماره است.

«پایان هنر سوت زنی»، «شهرزاد قصه های فساد» و مطالب دیگری در سرویس هنر شماره تیرماه مجله سروش به بررسی مساله پول های کثیف و منشا آن در فضای سینمایی پرداخته است. همچینن به بهانه سالگرد انتشار آلبوم علیرضا افتخاری به یاد دکتر علی شریعتی نگاهی کوتاه به وضعیت موسیقی انداخته و کارنامه علیرضا افتخاری و ابعاد هنر موسیقایی مرور شده است. «موسیقی اصیل در جولان چی چی مانکن ها و فلان بندها»، «جرئت اولین بودن» و مصاحبه با دکتر رضا مهدوی آهنگساز و استاد دانشگاه از دیگر مطالب پرونده موسیقی این شماره سروش است.

در پایان این شماره و در پرونده ادبیات به این سوال پاسخ داده شده است که آیا در عصر ارتباطات ادبیات به حاشیه می رود؟ همچنین در مطالب دیگر به بررسی جایگاه ادبیات در روزگار اینستاگرامی امروزی پرداخته است.
صفحات کتاب :
76
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه سروش هفتگی (شماره 1690)