امتیاز
5 / 4.3
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
خرید چاپی
200,000
15%
ت 170,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب یادت باشد نوشته ی محمد رسول ملاحسنی، در مورد زندگی شهید حمید سیاهکلی مرادی است. این کتاب در حوزه کتاب های دفاع مقدس و در زیر مجموعه کتاب های جبهه مقاومت دسته بندی شده است.

معرفی رمان یادت باشد

یادت باشد، رمانی است عاشقانه درباره شهید مدافع حرمی که در پاییز سال ۸۹ به کربلا رفت، پاییز سال ۹۱ عقد کرد، پاییز سال ۹۲ ازدواج کرد و در پاییز سال ۹۴ به شهادت رسید. کتاب یادت باشد، عاشقانه ای است بی نظیر از زندگی مشترک شهید سیاهکالی مرادی, از شهدای مدافع حرم استان قزوین به روایت همسر ایشان.

در مورد کتاب یادت باشد

کتاب یادت باشد را مقام معظم رهبری به خبرگان رهبری توصیه کرده اند که بخوانند. بعد از مدت ها انتظار بالاخره یک عاشقانه خوب منتشر شد کتابی که می شود ساعت ها با آن خندید و روزها با آن اشک ریخت کتاب یادت باشد آیینه تمام نمای زندگی شهدای مدافع حرم است کتاب را که ورق می زنی انگار برایت همه شهدا تصویر می شوند و تازه می فهمی آن هایی که فدایی زینب شدند چقدر شبیه هم هستند فرقی نمی کند اسمشان چه باشد، محمد بلباسی، محسن حججی، مصطفی صدرزاده، مهدی نوروزی، حمید سیاهکالی، ... این ها همگی «یادشان بود» تا ما «یادمان باشد» راه از آسمان می گذرد! اگر دنبال کتابی برای آرامش روح برای پیدا کردن راه یا حتی برای هدیه دادن به بهترین عزیزانتان هستید کتاب یادت باشد را حتما بخرید و بخوانید و هدیه بدهید از آن دست کتاب هایی که نمی شود بدون گریه تمام کرد! از آن دست کتاب هایی که دوست نداری تمام شود از آن دست کتاب هایی که وقتی به آخر می رسی نمی دانی اول راهی یا آخر راه! فقط می شود گفت باران کلمات که می بارد دلمان برایشان تنگ می شود راه می افتیم بدون چتر ما بغض می کنیم، آسمان گریه!! نسخه صوتی کتاب یادت باشد به همت مجموعه قناری با صدای مژده لواسانی مجری و گوینده سرشناس رادیو و تلویزیون تهیه شده است. این رمان را به کسانی که علاقه دارند، هرچه بیشتر با زندگی مدافعان حرم آشنا شوند، پیشنهاد می کنیم.

خرید و دانلود کتاب یادت باشد

بخشی از متن کتاب یادت باشد

با هر جان کندنی که بود برایش قرآن گرفتم تا راهیش کنم، لحظه آخر به حمید گفتم: «حمید تو رو به همون حضرت زینب(س) هرکجا تونستی تماس بگیر». گفت: «جور باشه حتماً بهت زنگ می زنم، فقط یه چیزی، از سوریه که تماس گرفتم چطوری بگم دوستت دارم؟ اونجا بقیه هم کنارم هستن، اگه صدای منو بشنون از خجالت آب میشم»؛ به حمید گفتم: «پشت گوشی به جای دوستت دارم بگو یادت باشه! من منظورت رو می فهمم». از پیشنهادم خوشش آمده بود، پله ها را که پایین می رفت برایم دست تکان می داد و با همان صدای دلنشینش چندباری بلندبلند گفت: «یادت باشه! یادت باشه!» لبخندی زدم و گفتم: «یادم هست! یادم هست.»

کتاب صوتی یادت باشد

کتاب یادت باشد در فراکتاب در قالب صوتی نیز با صدای خانم مژده لواسانی مجری توانمند صدا و سیما عرضه شده است.

خلاصه کتاب یادت باشد

این کتاب خاطرات همسر شهید حمید سیاهکالی مرادی است که در آن خاطرات این شهید را که پسر عمه ایشان است از زمان خواستگاری دوم در سال 1390 روایت می‌کند. در ابتدای کتاب گریزی است به کودکی فرزانه سیاهکالی مرادی و اشاره به پاسدار بودن پدر ایشان، بعد از آن در زمان حال فرزانه در حال آماده شدن برای کنکور است. فرزانه به ازدواج فکر نمی‌کند و در بار دوم هم به خواستگاری عمه جواب رد می‌دهد. نهایتا بعد از کنکور وقتی حمید و مادرش برای ملاقات پدر فرزانه که دچار شکستگی پا شده است می‌آیند، در یک ملاقات هماهنگ نشده حمید و فرزانه با هم صحبت می‌کنند و حمید موفق می‌شود دل فرزانه را بدست آورد.

در ادامه کتاب یادت باشه، یک عقد موقت برای آشنایی این زوج ولایی خوانده می‌شود و آن دو با هم محرم می‌شوند اما قبل از اتمام زمان عقد موقت تصمیم به ازدواج دائم می‌گیرند. بعد از تقریبا یک سال هم آبان سال 92 در شب عید غدیر جشن عروسی برگزار می‌شود و حمید و فرزانه تصمیم می‌گیرند برای اینکه در جشن‌شان گناهی اتفاق نیفتد سه روز روزه بگیرند.(این جای داستان یکی از جاهایی است که مقام رهبری به آن اشاره دارند.) در ادامه خاطرات فراوانی از زندگی مشترک حمید و فرزانه روایت شده است که سراسر از نکات اخلاقی کتاب یادت باشد است.

سبک زندگی عاشقانه و شهدایی این زوج خواندنی است. در فصل‌های انتهایی کتاب به جایی می‌رسیم که حمید با کمک فرزانه در لیست اعزام به سوریه قرار گرفته است و موقع خداحافظی به فرزانه می‌گوید من وقتی تماس می‌گیرم چون اطرافم دیگران هستند خجالت می‌کشم بگم دوستت دارم، چیکار کنم. فرزانه یادش می‌آید که شهید همت و همسرش همین مشکل را داشتند و از واژه یادت باشه به جای دوستت دارم استفاده کرده‌اند ... شهید حمید سیاهکالی مرادی در همان اعزام اول به سوریه در یک عملیات علیه داعش در حومه حلب، بر اثر ترکش‌های مینی که پا روی آن گذاشته است به شهادت می‌رسد. روایت‌های بعد از شهادت هم بسیار خواندنی است، زخم زبان‌ها، دلتنگی‌ها و صبورهای همسر شهید ...

کتاب یادت باشد

کتاب یادت باشد pdf

پی دی اف کتاب یادت باشد در نسخه الکترونیک کتاب استفاده شده است و در فقط نرم افزار فراکتاب در دسترس شماست. یادت باشد pdf به صورت جداگانه در فراکتاب موجود نیست، دانلود پی دی اف کتاب یادت باشد باعث تضییع حق نویسنده و ناشر خواهد شد.

درباره شهید حمید سیاهکالی مرادی

شهید حمید سیاهکالی مرادی در چهارم اردیبهشت ماه سال 1368 در قزوین متولد شد. شهید حمید سیاهکالی مرادی در رشته مهندسی نرم افزار از دانشگاه امام حسین علیه السلام و کارشناسی حسابداری مالی از دانشگاه علمی- کاربردی قزوین تجصیل کرده بود. او در سال 1391 با دختر دایی اش فرزانه مرادی سیاهکالی ازدواج کرد. شهید سیاهکالی مربی و داور کاراته و مربی دفاع شخصی بود و معتقد بود کسی که می خواهد سرباز امام زمان عجل الله باشد باید بدنی سالم داشته باشد. شهید سیاهکالی هنرمند هم بود و گهگاهی شعر هم می گفت.

شهید سیاهکالی برای اعزام به سوریه و قرار گرفتن در صف مدافعان حرم نیاز به اجازه فرمانده خود که هم دایی اش بود و هم پدرخانمش از همسرش کمک گرفت و بالاخره در پاییز سال 1394 در اولین اعزامش به سوریه به عنوان فرمانده مخابرات و بیسیم چی در حلب به شهادت رسید.

ویدئوی معرفی کتاب یادت باشه

وصیت نامه شهید حمید سیاهکالی مرادی

با سلام وصلوات بر محمد و آل محمد (ص) این جانب حمید سیاهکالی مرادی فرزند حشمت الله، لازم دیدم تا چندجمله ای را از باب درد و دل در چند سطر مکتوب کنیم. ابتدا لازم است بگویم دفاع از حرم حضرت زینب (س) را بر خود واجب می دانم و سعادت خود را خط مشی این خانواده دانسته و از خداوند می خواهم تا مرا در این راه ثابت قدم بدارد. آنچه این حقیر تاکنون در زندگی خویش از کج فهمی ها و بی بصیرتی های برخی از انسان ها فهمیده ام این است که یا این خانواده اهل بیت (ع) را درک نکرده اند و در هیچ برهه ای در کنارشان قرار نگرفته اند و یا در کنارشان بوده اند ولی درصحنه های حساس میدان را خالی کرده اند و یا مانعی بوده اند در این مسیر. آنان که ماندند از دین داری به دین یاری رسیده بودند و فهم درک کرده بودند که این مسیر تنها راه رسیدن به خداست و عامل انحراف بشریت دور ماندن و کور ماندن از راه و از نور هدایت است.

وای از روزی که آنان که ولایت دارند قدر آن را ندانسته و بی راهه بروند زیرا تا مادامی که پشتیبان ولایت باشیم و ره رو این مسیر همیشه سرافرازیم و نوک پیکان ارتش و سپاه ولی عصر (عج ) ان شاالله... زیرا نقطه قوت ما ولایت است و نقطه ضعف ما نیز بی توجهی به این امر، زیرا ما آنچنان که لازم است باید به حدود و ثغور آن توجه کرده و خود را ذوب در این امر بدانیم. اما می نویسم تا هر آنکس که می خواند یا می شنود بداند شرمنده ام از این که یک جان بیشتر ندارم تا در راه ولی عصر (عج) و نایب بر حقش امام خامنه ای (مدظله العالی) فدا کنم و با یقین به این امر که خونم موجب سعادتم می شود و تعالی روح و شرابی است طهور که به قول حضرت علی اکبر(ع) شیرین تر از عسل، می روم تا به تأسی از مولایم اباعبدالله (ع) با خدایم عشق بازی کنم تا عمق در خدا شوم.

اما یک نکته و آن این است اگر در حال حاضر در جبهه سخت تعدادی از برادران در حال جهادند دلخوش هستند که جبهه فرهنگی که عقبه هستند، عقبه ای که تداوم جبهه سخت را شامل می شوند و عامل اصلی جهادگران جبهه سخت می باشد توسط تمامی جوانان رعایت می شود و امید است که خواهران در این زمینه با حفظ حجابشان پیشگام این جبهه باشند ان شاالله ... اما به نظر این حقیر هیچ چیز بالاتر از حسن کلام و حسن رفتار نیست در عموم جامعه و مخصوصاً در بین نظامیان و بالاخص در میان پاسداران حریم ولایت. اما در جمله آخر می نویسم آنچه که در این دنیا از مادیات دارم من باب گذران زندگی در اذن همسرم باشد تا بتواند امورات زندگی کند ان شاالله. و در آخر هر کس که این متن را می خواند و یا می شنود ان شاالله که این حقیر سراپا تقصیر را حلال نماید.

کتاب یادت باشد

کتاب یادت باشد

کتاب یادت باشد pdf رایگان

رمان یادت باشد pdf رایگان در فراکتاب وجود ندارد اما نسخه الکترونیک آن با استفاده از رمان یادت باشد pdf تولید و عرضه شده است و در نرم افزار فراکتاب در دسترس شماست. همچنین نسخه صوتی کتاب با صدای خانم مژده لواسانی مجری صدا و سیما تولید و عرضه شده است. جهت آشنایی با کتاب الکترونیک و صوتی، امکان مطالعه و شنیدن کتاب به مدت چند دقیقه در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است.

نکات اخلاقی کتاب یادت باشد

در رمان یادت باشد و سبک زندگی شهید سیاهکالی و همسرشان نکات ارزشمند فراوانی یافت می‌شود که مقام معظم رهبری به دو سه تای آن‌ها اشاره فرمودند اما با خواندن این کتاب نکات اخلاقی ارزشمند دیگری هم به چشم می‌خورد. این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که روایت این رمان عاشقانه با اینکه توسط همسر شهید انجام می‌شود اما در آن اشارت فراوانی به تاثیرات مثبت متقابل همسر شهید بر او نیز هست. ضمن اینکه مقام معظم رهبری نیز در اشاراتشان می فرمایند زوج جوان ده هفتادی و تقدیرشان از شهید و همسر ایشان است. 

با این وجود نظر خوانندگان عزیز این کتاب را به بیانات اخیر مقام معظم رهبری جلب می‌کنم که فرمودند: "نباید به گونه‌ای سخن گفت و عمل کرد که خصوصیات  شهید سلیمانی ماورایی ودست نیافتنی تصور شود" . در مورد این زوچ ولایی نیز این قاعده وجود دارد و الگو بودن آن‌ها و استفاده از نکات مثبت فراوان اشاره شده در کتاب فقط برای خواندن ماندنش، ظلم به آن‌ها خواهد بود. چه آنکه همسر شهید نیز بارها در کتاب اشاره‌هایی دارد به الگو گرفتن از شهدای دفاع مقدس و  بعضا استفاده از ابتکارات آن‌ها در زندگی روزمره خود و همسر شهیدش حمید سیاهمالی مرادی.

معرفی نویسنده رمان یادت باشد

محمدرسول ملاحسنین نویسنده کتاب رمان یادت باشد متولد سال 1366 در شهر قزوین است. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی است و مدیر عامل مجموعه دلتکانی. ملاحسنی با کتاب یادت باشد و پس از معرفی کتاب توسط مقام معظم رهبری به شهرت رسید اما دو کتاب «کاش برگردی» که روایت زندگی نامه شهید مدافع حرم زکریا شیری از زبان مادر این شهید است و کتاب «هواتو دارم» که روایت زندگی شهید مدافع حرم مرتضی عبدالهی است نیز از این نویسنده توانمند در فراکتاب عرضه شده است.

محمدرسول ملاحسنی نویسنده کتاب یادت باشد | فراکتاب

دانلود کتاب یادت باشد

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود یادت باشد pdf، دانلود کتاب صوتی یادت باشد و همچنین خرید کتاب یادت باشد چاپی فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 3 حالت تهیه کنید. همچنین امکان خواندن آنلاین کتاب یادت باشد نیز وجود دارد. خرید و دانلود کتاب یادت باشد | فراکتاب

مشخصات رمان یادت باشه در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: شهید کاظمی
نویسنده: محمدرسول ملاحسنی
گوینده: مژده لواسانی
تعداد صفحه: 322
موضوع: زندگینامه شهید مدافع حرم حمید سیاهکالی مرادی
قالب: الکترونیک، صوتی و چاپی

 

صفحات کتاب :
322
کنگره :
‏‫BP52/66‭‬ ‭/س86‏‫‬‭م7 1397
دیویی :
‏‫‬‭297/998
کتابشناسی ملی :
7341791
شابک :
978-600-8857-84-6
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه یادت باشد