امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
30,000
15%
ت 25,500
نظر شما چیست؟

کتاب شهید حمید باکری، به روایت فاطمه امیرانی، همسر شهید، می باشد که توسط حبیبه جعفریان به رشته تحریر درآمده است. این کتاب از مجموعه کتاب های نیمه پنهان ماه می باشد و انتشارات روایت فتح، آن را روانه بازار کرده است.

معرفی کتاب شهید حمید باکری

کتاب شهید حمید باکری، جلد سوم از مجموعه «نیمه ی پنهان ماه» می باشد که به بیان زندگی نامه و خاطرات شهید حمید باکری از زبان همسرشان می پردازد.
در کتاب قطور تاریخ فصل جدیدی به نام انقلاب اسلامی و به نام انسان نوشـته شده اسـت. این فصل از جنس بهار است ولی به رنگ سرخ نوشته شده است و خزانی به دنبال ندارد. ایـن فصل داسـتان تجدید عهد انسـان در روزهای پایانی تاریخ است و برای همین با خون و اشک نوشته شده  اسـت؛ خونی که یک روز در این سـرزمین بـر خاک ریخته  شد و اشـکی که روزی در وداع، گوشـه ی چادری پنهان شد و روزی دیگر بر سر مزاری به خاک فرو شد؛ و امروز باز هم جاری می شود تا یک بار دیگر گرد وغبار ناگریز زمان را از چهره ی سرداران روزهای انتظار بشوید. در کتاب قطور تاریخ، فصل جدیدی نوشته شده است که سخت عاشقانه است.

خلاصه کتاب شهید حمید باکری

حمید باکری متولد 1 آذر 1334 می باشد و در سال 1355 راهی آلمان برای تحصیل می شود. در 22 بهمن سال 57 به ایران باز می گردد و با فاطمه امیرانی ازدواج می کند. این شهید بزرگوار در ششم اسفند 1362 در عملیات خیبر به درجه شهادت نائل می شود.

دانلود کتاب شهید حمید باکری

نسخه الکترونیک این کتاب در فراکتاب در دسترس شماست و می‌توانید آن را در نرم افزار به صورت آنلاین و یا بدون نیاز به اینترنت مطالعه کنید.

برشی از متن کتاب شهید حمید باکری

آن موقع ها شماها یادتان نمی آید، مد بود که هر کس مذهبی است لباسش نامرتب و چروک باشد؛ موهایش یکی به شرق یکی به غرب... یعنی که به ظواهر دنیا بی اعتنا هستند، اما حمید نه. خیلی خوش لباس بود؛ خیلی تمیز. پوتین هایش واکس زده؛ موها مرتب و شـانه کـرده؛ قدبلند. به چشـمم خوشـگل ترین پاسـدار روی زمین بود. خودم موها و ریش هایش را کوتاه می کردم و همیشـه هم خراب می شـد، امـا موهایـش آنقدر چین و شـکن داشـت که هر چه مـن خرابکاری می کردم معلوم نمی شـد. خودش هـم چیـزی نمی گفـت.

نگاهی تـوی آیینه می انداخـت؛ دستش را می برد لای موهایش و می گفت: «تو بهترین آرایشگر دنیایی.» آسـیه گفت: «پس بابا چاخان بـود.» و خندید. وقتی می خندید گوشـه ی چشـم هایش تیز می شد و کمی سـربالا مثل  حمید. فاطمه دسـتش را جلو برد و نـوک بینـی او را بین دو انگشـتش فشـرد؛ گفـت: «گیریم کـه بـود. زن ها که  از ایـن جـور چاخان هـا بدشـان نمی آیـد. مـن به تو سـفارش می کنـم اگـر روزی بـه آدمی مثـل حمید باکری برخوردی، اگر چاخان هم بود با او ازدواج کن. مطمئن باش ضرر نمی کنی.

خرید کتاب شهید حمید باکری

برای خرید کتاب شهید حمید باکری، بصورت الکترونیکی و چاپی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید. کتاب های الکترونیکی را پس از دانلود فقط در اپلیکیشن می توانید مطالعه کنید.

دانلود کتاب شهید حمید باکری

مشخصات کتاب نیمه پنهان ماه شهید حمید باکری در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: روایت فتح
نویسنده: حبیبه جعفریان
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 55
موضوع: زندگینامه شهید حمید باکری از زبان همسرشان
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
55
کتابشناسی ملی :
3077741
شابک :
‫‭978-964-90935-4-3‬
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه شهید حمید باکری