امتیاز
5 / 4.2
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
47,000
50%
ت 23,500
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
39,000
30%
ت 27,300
خرید چاپی
89,000
21%
ت 70,310

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب من میترا نیستم

کتاب من میترا نیستم، خاطراتی زیبا از زندگی شهیده زینب کمایی است که در 14 سالگی به دست منافقان کور دل به شهادت رسید.

ویدئو معرفی کتاب من میترا نیستم

درباره کتاب زینب کمایی

کتاب یا شاید بتوان گفت رمان من میترا نیستم اثری است در مورد زینب کمایی متولد خرداد 1346 در شهر آبادان. مادربزرگش, نام “میترا” را برای وی انتخاب می کند، نامی که زینب بعدها به آن معترض می‌شود:

بارها به مادرم گفت: “مادربزرگ، این هم اسم بود برای من انتخاب کردی؟ اگر در آن دنیا از شما بپرسند که چرا اسم مرا میترا گذاشته اید، چه جوابی می دهید؟ من دوست دارم اسمم زینب باشد.

 من می خواهم مثل زینب(س) باشم.” میترا تنها اولاد من بود که اسم خودش را عوض کرد و همه ی ما را هم وادار کرد که به جای میترا به او زینب بگوییم.

خلاصه کتاب من میترا نیستم‌

با شروع جنگ، زینب به همراه خانواده اش مجبور به مهاجرت به شاهین شهر اصفهان می‌شود. با توجه به وضعیت فرهنگی ضعیف شاهین شهر در آن زمان، زینب از طریق فعالیت در بسیج، کلاس‌های جامعه زنان، و فعالیت‌های پرورشی و تربیتی در دبیرستان، و ارتباط با امام جمعه شهر، سعی در بهبود وضعیت فرهنگی شاهین شهر دارد. در این زمان چهار عضو خانواده کمایی در جبهه مشغول خدمت بودند؛ دو خواهر به عنوان امدادگر در پشت جبهه و دو برادر رودررو با دشمن. اما خلوص و عمق فعالیت‌های انقلابی زینب سبب شد پس از شش ماه از حضورش در شاهین شهر، در شب اول فروردین سال 1361 در راه بازگشت از مسجد به خانه توسط منافقین ربوده و با گره چادرش به شهادت برسد. پیکر پاکش سه روز بعد کشف شد و سپس همراه با شهدای فتح المبین در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

کتاب صوتی من میترا نیستم

نسخه صوتی این کتاب با همکاری فراکتاب و انتشارات آوای کتاب پردازان با صدای فاطمه رمضانی به تازگی رونمایی شده است و در حال حاضر صرفا در فراکتاب قابل دسترس است. 

نویسنده کتاب من میترا نیستم

معصومه رامهرمزی نویسنده کتاب من میترا نیستم متولد سال 1343 است و در 14 سالگی در دفاع مقدس به عنوان امدادگر در جبهه‌های جنوب کشور حضور داشته است. در همان زمان جنگ به صورت متفرقه دیپلم می‌گیرد و بعد از جنگ در سال 68 وارد دانشگاه شهید چمران اهواز می‌شود و موفق به دریافت مدرک کارشناسی الهیات اسلامی می‌شود. معصومه رامهرمزی مدرک کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث را از دانشگاه آزاد تهران اخذ می‌کند و بیش از 16 سال است که به نویسندگی روی آورده و هم اکنون در حوزه هنری در دفتر هنر و ادبیات مقاومت مشغول فعالیت است. علاوه بر کتاب زینب کمایی، رامهرمزی دو کتاب یکشنبه آخر و زیر درخت کاج را هم به رشته تحریر درآورده است که هر دو این آثار در فراکتاب در دسترس است.

نویسنده کتاب من میترا نیستم | معصومه رامهرمزی

کتاب من میترا نیستم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

فضای معنوی و پر از تلاش خانواده‌های متاثر از جنگ در دهه اول انقلاب و خصوصا شهیده زینب کمایی در این کتاب به خوبی به تصویر کشیده شده است و علاقه‌مندان به درک آن از این کتاب رضایت خواهند داشت.

دانلود کتاب من میترا نیستم‌

دانلود کتاب من میترا نیستم pdf در فراکتاب ممکن نیست. من میترا نیستم pdf در فراکتاب در نسخه الکترونیک عرضه شده است و می‌توانید آن را فقط در نرم افزار فراکتاب مطالعه نمایید. همچنین جهت آشنایی با کتاب الکترونیک و صوتی، امکان مطالعه و شنیدن رایگان کتاب به مدت چند دقیقه در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است.

وصیتنامه شهیده زینب کمایی

زینب قهرمان کتاب شهیده زینب کمایی در وصیت نامه اولش از مادرش خواسته بود که در مرگش گریه نکند و حتما در آبادان دفنش کند. اما از قرار معلوم، بعد از نوشتن وصیت نامه خوابی می‌بیند که باعث می‌شود وصیتش را تغییر دهد:”دیشب خواب دیدم که با چند نفر از خواهران داریم به جبهه می رویم... اما آنجا جبهه واقعی من نبود. من در خواب درک کردم که جبهه من، شهر من و کار من، دشمنی با دشمنان خداست.” بعد از این خواب، زینب وصیت نامه جدید را نوشت.

دیگر برای او دفن شدن در آبادان مهم نبود. زینب وصیت نامه دومش را خیلی عاشقانه نوشته است. او طوری از شهادت حرف زده، مثل اینکه منتظر رفتن است. زینب وصیت نامه دومش را در تاریخ 13/12/1360 یعنی هجده روز قبل از شهادتش نوشته بود. زینب یک دفتر به اسم “دفتر پند و نصیحت” داشت. اول دفتر، اسم هجده نفر از دوستانش را نوشته بود و برای هرکدام از آن ها یک صفحه گذاشته بود که در آن صفحه هر انتقادی از زینب دارند بنویسند.

زینب در دفتر خود سازی خود جدولی کشیده بود که بیست مورد داشت؛ از نماز به موقع و یاد مرگ و همیشه وضو داشتن و خواندن نماز شب و نمازغفیله و نماز امام زمان(عج)، تا ورزش صبحگاهی و قرآن خواندن بعد از نماز صبح و دعا کردن و کمتر گناه کردن کم خوردن صبحانه و ناهار و شام.

تصویر دست نویس وصیت نامه شهیده زینب کمایی

وصیت نامه شهید زینب کمایی

وصیت نامه شهیده زینب کمایی

بخشی از متن کتاب من میترا نیستم

“خانه ی خودم را ساختم. اینجا جای من نیست. باید بروم. باید بروم.”

روی بیشتر دفترهایش نوشته:

“او می‌بیند.”

“به نام او که از اویم. به نام او که به سوی اویم. به نام او که به خاطر اویم. به نام او که زندگی ام در جهت اوست. رفتنم به اوست، بودنم به اوست، جانم اوست. احساسش می کنم. با ذره ذره ی وجود احساسش می کنم، اما بیانش نتوانم کرد.”

متن کتاب من میترا نیستم

متن من میترا نیستم

کتاب من میترا نیستم

مسابقه کتابخوانی من میترا نیستم

در مسابقه کتاب من میترا نیستم پس از خرید نسخه دیجیتال، صوتی و یا چاپی این کتاب از فراکتاب و مطالعه یا شنیدن آن، جواب سوالات کتاب من میترا نیستم را در لینک ذیل بدهید. این مسابقه توسط مرکز رسانه شیرازه برگزار می‌شود.

https://formafzar.com/form/bwmnd

روش شرکت در مسابقه کتاب من میترا نیستم

برای پاسخ سوالات کتاب من میترا نیستم در لینک فوق، ابتدا شماره همراه و نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید و سپس به 6 سوال مسابقه پاسخ دهید.

تا 31 اردیبهشت 1402، روز دختر فرصت دارید در این مسابقه شرکت کنید.

نکته: با هر شماره تلفن همراه فقط یکبار می‌توانید در مسابقه شرکت کنید.

جوایز مسابقه من میترا نیستم

سه جایزه 2 میلیون ریالی به سه نفر از کسانی که جواب سوالات کتاب من میترا نیستم را درست داده‌اند به قید قرعه اهدا خواهد شد.

دانلود رایگان pdf کتاب من میترا نیستم

دانلود رایگان pdf کتاب من میترا نیستم در فراکتاب امکان پذیر نیست. نویسندگی و انتشارات هر کدام یک شغل است و ناشران و نویسندگان رضایت به دانلود رایگان آثارشان ندارند. اما با این وجود با نصب نرم افزار فراکتاب امکان مروری کوتاه از کل کتاب را به صورت رایگان دارید.

خرید من میترا نیستم

خرید کتاب من میترا نیستم

برای خرید کتاب من میترا نیستم، فراکتاب نسخه چاپی، صوتی و دیجیتال آن را در دسترستان قرار داده است. قیمت کتاب من میترا نیستم نسخه دیجیتال کتاب بسیار کمتر از نسخه چاپی آن در نظر گرفته شده است تا مخاطبان کتاب بتوانند راحتتر به کتاب دسترسی پیدا کنند.

خرید عمده کتاب من میترا نیستم

جهت خرید کتاب من میترا نیستم به صورت عمده و خرید مستقیم از ناشر با ما در پیامرسان ها با شماره ۰۹۹۸۱۱۲۵۴۴۹ ارتباط بگیرید. 《همراه با تخفیف ویژه و تحویل فوری رایگان》

کتاب من میترا نیستم

مشخصات کتاب من میترا نیستم را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: کتاب پردازان
نویسنده: معصومه رامهرمزی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: ۳۰۴
موضوع:
زندگی نامه
قالب: pdf، صوتی و چاپی

شابک :
‏‫978-622-99153-2-5‬
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
200
کنگره :
‏‫DSR1626‭‬‭‬ ‭/ک8‏‫‭ر2 1397
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
5548225

کتاب های مشابه من میترا نیستم