کتاب مطلع عشق (الکترونیک، صوتی و چاپی)

گزیده‌ای از رهنمودهای حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد ظله العالی) به زوج‌های جوان

امتیاز
5 / 5.0
دریافت صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 33,000
خرید چاپی
125,000
15%
ت 106,250
نظر شما چیست؟

کتاب مطلع عشق به نویسندگی محمدجواد حاج علی اکبری گزیده‌ای از رهنمودهای حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد ظله العالی) به زوج‌های جوان می‌باشد که انتشارات انقلاب اسلامی آن را به چاپ رسانده است.

معرفی کتاب مطلع عشق

ازدواج ناموس طبیعت، دستور شریعت. اینک لحظه پرشکوه یک پیوند آسمانی از راه رسیده است. دو رهرو جوان می‌خواهند بر اساس خواست و رضای خداوند دست در دست هم راه زندگی را به سوی هدف والای آن سیر کنند راستی این چه میثاق عمیق و مهمی است. طبع و غریزه زوج می‌خواهد.
روان پرتلاطم همسر می‌طلبد، روح بی‌قرار بدون او احساس نقصان و کمبود می‌کند. خداوند هر یک را بدون دیگری نمی پسندد و پیامبر صلی الله و علیه وآله ازدواج را سنت خویش و راه رسیدن به رضای الهی و صیانت بخشیدن به نیمی از دین معرفی می‌کند. می خواهند بیشتر بدانند تا با هوشیاری بله بگویند.شنیدن از این سید چقدر مغتنم است. خوشا به حالشان.
هدف از زندگی
زندگی یک کاروان طولانیست که منازل و مراحلی دارد هدف والایی نیز دارد
هدف از زندگی برای انسان باید این باشد که از وجود خود و موجودات پیرامونش برای تکامل معنوی و نفسانی استفاده نماید. اصلا ما برای این به دنیا آمده ایم. ما در حالی وارد این دنیا می شویم که از خود اختیاری نداریم اما تدرجا عقل ما رشد میکند، قدرت اختیار و انتخاب پیدا میکنیم اینجا آنجاییست که لازم است انسان درست بیندیشد و درست انتخاب کند و بر اساس این انتخاب حرکت کند و به جلو برود. اگر انسان این فرصت را مغتنم بشمرد و این چند صباحی که در این دنیا هست استفاده کند و بتواند خودش را به کمال برساند، آن روزی که از دنیا خارج شود، مثل کسی است که از زندان خارج شده و از اینجا زندگی حقیقی آغاز می شود.

ازدواج یک ارزش اسلامی
مطلب اصلی و اول این است که این ازدواجی که خدای متعال سنت قرار داده و آفرینش هم آن را اقتضا میکند یکی از نعمت ها و اسرار الهی و یکی پدیده های اجتناب ناپذیر زندگی بشری است.
می شد که خداوند در قوانین آسمانی این موضوع را لازم و واجب وحتمیو یا مجاز کند و مردم را رها کند تا یکی یکی بروند و با هم ازدواج کنند اما این کار را نکرده است بلکه ازدواج را یک ارزش قرار داده یعنی کسی که ازدواج نمی‌کند خود را از این ارزش محروم نمود است

خلاصه کتاب مطلع عشق

کتاب مطلع عشق از یازده فصل تشکیل شده است. چهار فصل با عنوان «کلام» و هفت فصل با عنوان «رهنمود». 
چهار فصل اول این کتاب عبارتند از: کلام اول؛ ازدواج؛ ناموس طبیعت، دستور شریعت، کلام دوم؛ کانون گرم خانواده، کلام سوم؛ غروب عشق و قحطی عاطفه در غرب و کلام چهارم؛ حقوق متقابل زن و شوهر. این چهار فصل بیشتر به مباحث معرفتی می‌پردازند و فلسفه ازدواج و رفتارهای زوجین را تبیین می‌کند.
رهنمودهای این کتاب شامل توصیه های رهبر انتقلاب به زوج‌های جوان و خانواده‌های آن‌ها در باب چگونگی مراسم ازدواج، تقسیم کار در خانواده، حذف تشریفات زائد و همین‌طور آغاز زندگی مشترک و تداوم آن می باشد.
عناوین این هفت فصل عبارتند از: رهنمود اول؛ همسفر تا بهشت، رهنمود دوم؛ بالاتر از واقعیت، رهنمود سوم؛ هنر تقسیم کار، رهنمود چهارم؛ سازش و سازگاری، رهنمود پنجم؛ زندگی شیرین، رهنمود ششم؛ هشدارها و یادآوری‌ها و رهنمود هفتم؛ آسان‌گیری.

متن کتاب مطلع عشق

«همسری شما جوانان عزیزی که پیوند دل‌ها و جسم‌ها و سرنوشت‌هاست صمیمانه به همه شما
شما فرزندان عزیزم تبریک می‌گویم. توصیه می‌کنم به همسران خود مهر بورزید به آنان وفادار باشید و خویشتن را در سرنوشت یکدیگر شریک بدانید از گره انداختن در زندگی مشترک بر حذر باشید و گره های کوچک و بی اهمیت را نادیده بگیرید. خداوند به شما خوشبختی و شادکامی و اعتلا روحی عطا فرماید و کانون زندگیتان را با فرزندانی تندرست و سالم گرمی و روشنی ببخشد. انشاالله سید علی خامنه‌ای»

قیمت کتاب مطلع عشق

جهت اطلاع از قیمت مطلع عشق می توانید به نرم‌افزار یا سایت فراکتاب مراجعه کنید.

دانلود کتاب مطلع عشق

دانلود کتاب صوتی مطلع عشق، در فراکتاب بصورت رایگان فراهم شده است. شما می توانید فایل صوتی این کتاب را در اپلیکیشن فراکتاب دانلود و در همانجا استفاده کنید.

خرید کتاب مطلع عشق

در فروشگاه اینترنتی کتاب فراکتاب امکان تهیه کتاب مطلع عشق epub و صوتی رایگان و چاپی با تخفیف فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 3 حالت خریداری کنید.

خرید کتاب مطلع عشق

مشخصات کتاب مطلع عشق در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: مقام معظم رهبری (مدظله)
گردآوردنده: محمدجواد حاج علی اکبری
تعداد صفحه: 224
موضوع: گزیده‌ای از رهنمودهای حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد ظله العالی) به زوج‌های جوان
قالب: epub، صوتی رایگان و چاپی با تخفیف ویژه

صفحات کتاب :
224
کنگره :
‏‫DSR1692‭‬ ‭/ز93‏‫‭م6 1392
دیویی :
955/0843
کتابشناسی ملی :
3228926
شابک :
978-964-2951-75-8
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه مطلع عشق