امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
خرید چاپی
120,000
15%
ت 102,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب گام تمدن ساز

کتاب گام تمدن ساز، تحقیق جامع 70 دانشجو و طلبه روی مبانی بیانیه گام دوم انقلاب و ارائه مستندات بین المللی درباره بندهای این بیانیه است. در کتاب گام تمدن ساز، سعی شده است با تکیه بر اسناد معتبر تاریخی و گزارش های سازمان های بین المللی، ابتدائا مستندات گزاره های بیانیه ارائه گردد و در قدم بعد با استفاده از داده های اطلاعاتی منابع فوق الذکر بر اساس منطق تبیینی مقام معظم رهبری بخش هایی از بیانیه از حالت اجمال درآمده و تفصیلی تر بحث گردد.

گزیده کتاب گام تمدن ساز

بسیاری از دانشمندان غربی به جنبه هایی از انقلاب اسلامی و نیز شخصیت امام خمینی (ره) اشاره کرده اند که حتی از نگاه اندیشمندان ایرانی نیز پنهان مانده یا کمتر بدان توجه کرده اند. آنچه در کتاب گام تمدن ساز می آید، نگاهی است به اعتراف شش تن از اندیشمندان غربی درباره ویژگی های برجستۀ انقلاب اسلامی.

الوین تافلر باتوجه به پدیدۀ انقلاب اسلامی و شخصیت اثرگذار امام خمینی می نویسد: این پرسش که کدام کشور بر قرن بیست ویکم مسلط خواهد شد، بازی هیجان انگیزی است؛ اما در واقع طرح این پرسش غلط است یا حداقل به شکل درستی مطرح نمی شود؛ زیرا بزرگ ترین تحول امور جهانی از پیدایش دولت ملی به این سو، یعنی ظهور گلادیاتورهای جهانی را نادیده می گیرد. گروه جدیدی، خود را به صحنۀ جهانی پرتاب می کنند و بخش های قابل
توجهی از اقتداری را که روزگاری تنها در کنترل کشورها بود، به چنگ می آورند. وقتی آیت الله خمینی حکم اعدام سلمان رشدی را صادر کرد و کتاب آیات شیطانی اش را کفرآمیز اعلام نمود، برای همۀ حکومت های جهان، پیامی تاریخی فرستاد. این پیام فوراً از طریق ماهواره و تلویزیون و مطبوعات انتقال یافت؛ اما آن را کاملاً غلط فهمیدند!

صفحات کتاب :
324
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR1570
دیویی :
955/084
کتابشناسی ملی :
6029971
شابک :
978-964-531-047-7
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه گام تمدن ساز