امتیاز
5 / 5.0
خرید چاپی
140,000
15%
ت 119,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب کودکستان آقا مرسل روایت داستان‌گونه و جذاب با قلمی روان و چاشنی طنز از هزاران ماجرای دلنشین دوران پر فراز و نشیب هشت سال دفاع مقدس به‌قلم آقای داوود امیریان است.

معرفی کتاب کودکستان آقا مرسل

رمان‌های نوجوان باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند تا بتوانند نسل نوجوان امروزی را راضی کنند. یکی از این ویژگی‌ها زبان طنز است. داوود امیریان نویسندۀ نامدار کشورمان به‌خوبی از این ویژگی در کتاب‌هایش استفاده می‌کند. او که بلدِ روزهای جنگ است با نثری طنز و شیوا از روزهای دفاع مقدس می‌گوید.  در کودکستان آقا مرسل، داوود امیریان با استفاده از همین نگاه طنز، تلخ و شیرین آن دوران را روایت می‌کند. 
این رمان در ادامۀ رمان موفق گردان قاطرچی‌ها است. تعدادی از شخصیت‌ها در هر دو کتاب مشترک هستند. کودکستان آقا مرسل در سال 1395 توسط انتشارات کتابستان معرفت به چاپ رسیده است. 

خلاصه کتاب کودکستان آقا مرسل

حال و هوای کتاب کودکستان آقا مرسل  در روزهای جنگ و دفاع مقدس می‌گذرد. ماجرای به گردان بلال بر می‌گردد. آقا مرسل اعلام می‌کند که قرار است از بین گردان، یگان ویژه‌ای را تشکیل دهد. فرمانده ادامه می‌دهد که عضویت در این یگان شوخی‌بردار نیست و هرکس که می‌خواهد اسمش توی گردان باشد باید نشان دهد که چندمرده حلاج است. به اعضای گردان می‌فهماند که سراغ آشنابازی، پارتی و التماس و من بمیرم تو بمیری نروند که هیچ‌کدام کارساز نیست.  صحبت‌های فرمانده ولوله‌ای به جان گردان می‌اندازد.  
رقابت بین اعضای گردان داغ می‌شود. هرکسی خودش را بیشتر از بقیه برای بودن در آن جمع ویژه، شایسته‌تر می‌داند. بالاخره روز موعود فرامی‌رسد و آقا مرسل لیست اسامی را  اعلام می‌کند. این اسامی چه کسانی هستند؟ آیا سیاوش، دانیال، رستم، سهراب و... به آرزویشان می‌رسند؟ مأموریت‌های حساس گردان ویژه چیست؟
داوود امیریان ازآنجایی‌که سابقه جبهه و جنگ را دارد به‌خوبی توانسته از پس فضاسازی جنگ در کتاب بربیاید. او همچنین باتوجه‌به قوت قلمش زهر صحنه‌های تلخ را گرفته تا اثر منفی در روحیه و ذهنیت مخاطبانش ایجاد نشود. 

نویسنده کتاب کودکستان آقا مرسل را بیشتر بشناسیم.

داوود امیریان نویسندۀ پر آوازه کشورمان متولد سال 1349 در کرمان است. از آنجایی که در نوجوانی سابقه حضور در جبهه‌های جنگ را دارد، نویسندگی را با نوشتن همین خاطرات آغاز می‌کند. امیریان تا به امروز کتاب‎های متعددی را منتشر کرده است و موفق به دریافت جوایز مختلفی شده است. از جملۀ آن‌ها می‌توان به دریافت نشان درجه یک هنر، جایزۀ کتاب سال و ... اشاره کرد. خداحافظ کرخه، ایرج خسته است، آقای شهردار، داستان بهنام، دوستان خداحافظی نمی‌کنند، مترسک مزرعۀ آتشین، جام جهانی در جوادیه، گردان قاطرچی‌ها، ترکش ولگرد، خمپاره‌های فاسد، برادر من تویی و ... از جمله مهم‌ترین آثار او هستند.  

کودکستان آقا مرسل برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب کودکستان آقا مرسل همان‌طور که اشاره کردیم برای ردۀ سنی نوجوان است؛ اما اگر کودک و نوجوان درونتان زنده‌ است و به کتاب‌های این گروه سنی علاقه‌مندید توصیه می‌کنیم خواندنش را از دست ندهید. پشیمان نخواهید شد.  

بخش‌هایی از کتاب کودکستان آقا مرسل

دانیال با اخم و ناراحتی گفت: «حالا انگار بهمون التماس می‌کنن وارد یگان ویژه شیم. اول ببین ما رو برای یگان ویژه می‌خوان، بعد آیۀ یاس بخون. راستی اکبرآقا، وظیفۀ یگان ویژه چی هست؟» اکبر خراسانی سینه جلو داد. گردن راست کرد. به دوردست‌ها خیره شد و با حالتی رؤیایی گفت: «یگان ویژه یعنی چریک‌های زرنگ و کاربلد. یعنی آشنایی و کارکردن با سلاح‌های عجیب و غریب و شکار تانک و هلی‌کوپتر و میگ و جنگنده‌های فوق مدرن هوایی.» حسین پوزخندزنان گفت: «حتما تو یکی هم چریک و کماندوی همه‌فن حریف خطرناکی هستی که قراره بزنه پدر بعثی‌های نامرد رو دربیاره، نه؟»
مگه من چیم کم‌تر از تکاورای دیگه است. شیش انگشتی‌ام یا عیب و علتی دارم؟
علی نجفی در کمال آرامش گفت: «عرض کنم که هنوز هیچ خبری نشده دارید دل و جگر همدیگه‌رو به سیخ می‌کشید. بریم صبحونه بخوریم که روده کوچیکه حساب روده بزرگه رو رسید.» همه دسته‌جمعی به طرف چادر حرکت کردند. رستم و سهراب که آخر از همه بودند داشتند باهم جروبحث می‌کردند. رستم گفت: «من باید تو این یگان وارد شم.»

خرید کتاب کودکستان آقا مرسل

شما در اپلیکیشن فراکتاب علاوه بر نسخۀ الکترونیک‌ کتاب‌ها، می‌توانید نسخۀ فیزیکی آن‌ها را هم تهیه کنید. اگر سبد خریدتان به حد مشخصی برسد کتاب‌هایتان را رایگان ارسال خواهیم کرد. در ضمن تمام تلاشمان را می‌کنیم بازۀ زمانی بین سفارش تا دریافت کتاب در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشد. 
برای خرید کتاب کودکستان آقا مرسل کافی است دکمۀ خرید را لمس کنید.   

خرید کتاب کودکستان آقا مرسل مشخصات کتاب کودکستان آقا مرسل در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتابستان معرفت
نویسنده: داوود امیریان
تعداد صفحه: 244
موضوع: طنز دفاع مقدس
قالب: الکترونیک و چاپی

 

صفحات کتاب :
244
کنگره :
‏‫PIR7953‭‬ ‭/م965‏ک9‫‭
دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
‏‫4382223
شابک :
‫‭‭‭978-600-8460-04-6
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه کودکستان آقا مرسل