امتیاز
5 / 0.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
295,000
10%
ت 265,500
نظر شما چیست؟

کتاب آه، بازخوانی مقتل حسین ابن علی علیهم السلام ویرایش یاسین حجازی تهران ۱۳۹۴ مقدمه‌ی ویراستار این کتاب «بازخوانده »ی ترجمه‌ی فارسی نَفَسُ المَهموم است، شاملِ وقایعِ پس از بیعتِ مردم با یزید ابن معاویه تا بازگشتنِ خاندانِ حضرتِ حسین ابن علی بی‌او به مدینه. این کتاب توسط انتشارات جام طهور منتشر شده است.

معرفی کتاب آه

این کتاب بازخواندهٔ ترجمهٔ فارسی نَفَسُ‌المَهموم است که شیخ عبّاس قمی تألیف و میرزا ابوالحسن شعرانی تحتِ کتابی به اسمِ دَمعُالسُّجوم ترجمه‌اش کرده است.
نویسنده اما در بازخوانی خود، خطِ حادثه را پررنگ کرده و به ترتیب و توالی وقوعِ حادثه‌ها دقّت کرده است. او آدم‌هایی را که اسمشان در اوّلِ حادثه یک چیز بود و در اثنای حادثه یک چیز و در انتها یک چیزِ دیگر، یکی کرده و نقلهای پراکنده در جای‌جای کتاب را ــ بی‌آن‌که از جزئیاتِ هیچ‌کدامشان بزند ــ تجمیع کرده است. 

خلاصه کتاب آه

در کتاب آه تلاش شده تا بی‌آن که در متن دمع السجوم دخل و تصرفی بشود، از نو ساخته شود تا از شکل کتابی صرفاً در زمره کتب علما و محققان، بیرون بیاید. به همین جهت تصویرها و نامه‌ها و دیالوگ‌ها را از متن دمع‌السّجوم جدا شده است؛ مثلِ نامه‌ای که یزید ابن معاویه پنهانی به عبیدالله ابن زیاد می‌نویسد و اتمامِ حجّت می‌کند که یا حسین کشته می‌شود یا زیرش می‌زند که زیاد از سرِ خانواده‌شان است و نطفه حرام شخص ابوسفیان است.
کتاب آه ۵۷۹ صفحه و شامل دو ضمیمه است: یکی واژه‌نامه‌ای در شرح کلمات دشوار و عبارات عربی کتاب و دیگر نقشه‌ای سه‌لتی شامل جای‌هایی که در متن کتاب به آنها اشاره شده است.

متن کتاب آه

ابوخالدِ خرمافروش خبر داد و گفت:
با میثم بودم در فرات، روزِ جمعه، که بادی بوزید ــ و او در کشتی زیبا و نیکویی نشسته بود.
بیرون آمد و به باد نگریست و گفت «کشتی را استوار بندید که بادی سخت می‌وزد!» و در این ساعت، معاویه بمرد.
چون جمعهٔ دیگر شد بَریدی از شام برسید، من او را دیدار کردم، گفتم «ای بندهٔ خدا، خبر چیست؟»
گفت «مردم را حال نیکوست. امیرالمؤمنین درگذشت و مردم با یزید بیعت کردند.»
گفتم «کدام روز درگذشت؟»
گفت «روزِ جمعه.»
چون حسن ابن علی از دنیا رحلت کرد، شیعیان در عراق به جنبش آمدند و به حسین نامه نوشتند در خلعِ معاویه و بیعت با او. امّا او امتناع کرد که: «میانِ ما و معاویه پیمان و عقدی است که شکستنِ آن روا نباشد تا مدّتِ آن سرآید. و چون معاویه بمیرد، در این کار باید نگریست.»
...
صدای زنان به شیون بلند شد. حسین روی بگردانید. طفلی از آن خویش را شنید از تشنگی می گرید. شیرخوار بود، نامش عبدالله. او را بگرفت و گفت: ای مردم! اگر بر من رحم نمی کنید، بر این طفل ترحم کنید. حرمله ابن کاهل اسدی تیری بیفکند که در گلوی طفل آمد و او را ذبح کرد. حسین بگریست و می گفت: خدایا! حکم کن میان ما و این مردمی که ما را خوانند تا یاری کنند، آن گاه ما را کشتند. دو دست زیر گلوی او گرفت و چون پر شد، به آسمان پاشید و گفت: چون چشم خدا می بیند، آن چه بر من آمد سهل باشد. و خون او بر زمین ریخت و گفت: ای پروردگار! اگر نصرت را از آسمان بر ما بسته ای، پس بهتر از آن نصیب ما کن و از این ستمکاران انتقام ما را بگیر. حصین ابن تمیم، تیری افکند که در لب او جای گرفت و خون از دو لبش روان گشت. از اسب به زیر آمد و با غلاف شمشیر قبری کند و طفل را به خون بیاغشت و دفن کرد.

کتاب آه pdf

پی دی اف این کتاب در دسترس نیست. برای خرید نسخه چاپی آن می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب اقدام کرده و کتاب اه را با تخفیف سفارش دهید.

کتاب آه صوتی

از کتاب آه، کتاب الکترونیک و صوتی و پی دی اف تهیه نشده است.

یاسین حجازی

یاسین حجازی متولد 1357 است. کتاب‌های او بیشتر پیرامون مضامین دینی و تاریخی نوشته شده‌اند. هر دو کتاب حجازی از بهترین کتاب‌های چاپ شده در قاب موضوعی خود می‌باشند و جزء پرفروش‌های بازار کتاب هستند.

کتاب های یاسین حجازی

کتاب قاف و آه از جمله کتاب های ایشان می باشد.

مقتل آه

کتاب آه بازخوانی مقتل حسین ابن علی علیهماالسلام ویرایش یاسین حجازی تهران 4 9 3 1 مقدمه‌ی ویراستار این کتاب «بازخوانده »ی ترجمه‌ی فارسی نَفَسُالمَهموم است، شاملِ وقایعِ پس از بیعتِ مردم با یزید ابن معاویه تا بازگشتنِ خاندانِ حضرتِ حسین ابن علی بی‌او به مدینه.

خرید کتاب آه با تخفیف

خرید این کتاب با تخفیف در مجموعه فراهم شده است. برای سفارش به سایت و یا نرم‌افزار فراکتاب مراجعه کنید.

خرید کتاب آه

مشخصات کتاب آه در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: جام طهور
نویسنده: یاسین حجازی
تعداد صفحه: 579
موضوع: مقتل امام حسین علیه السلام
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

صفحات کتاب :
579
کنگره :
‏‫‬‮‭BP41/5‏‫‬‭/ق8ن7041 1394
دیویی :
‏‫‭297/9534‮‬
کتابشناسی ملی :
4191019
شابک :
978-964-8713-79-4
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه کتاب آه