امتیاز
5 / 4.2
دریافت صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
خرید چاپی
125,000
14%
ت 107,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، حاصل پیاده سازی سخنرانی های آیت العظمی خامنه ای در ماه مبارک رمضان سال 1353 هجری شمسی است و توسط موسسه فرهنگی هنری ایمان جهادی منتشر شده است.

طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن pdf

کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن pdf را می‌توانید در لینک ذیل دانلود بفرمایید. این محتوا به عنوان یکی از منابع معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی آزمون استخدامی آموزش و پرورش رایگان در دسترس شماست.

معرفی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

در مقدمه این کتاب چنین آمده است:
طرح کلی اندیشه ی اسلامی در قرآن، پنجمین اثر مکتوب حضرت آیت الله خامنه ای بود که قبل از انقلاب، در سال 1354 به چاپ رسید.
این کتابچه مجموعه همان پلی کپی هایی بود که در جلسات روزانه ی ماه رمضان مسجد امام حسن در سال 1353در اختیار حاضران قرار داده می شد ...
کتاب حاضر دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد، بعضی از این ویژگی های را می توان این گونه نام برد:
۱- خارج کردن معارف اسلامی از ذهنیت محض و ناظر بودن آنها به تکالیف عملی و زندگی اجتماعی
۲- مطالعه هماهنگ و پیوسته مسائل فکری اسلام به عنوان اجزای یک مجموعه واحد به منظور استنتاج یک ایدئولوژی کامل و متناسب با زندگی چند بُعدی انسان
۳- استنباط اصول اساسی اسلام از مدارک و متون اصلی دین یعنی قرآن و دوری از سلیقه‌ها و نظرهای شخصی.
۴- ارائه نمایی از اندیشه اسلامی به جهانیان، نه فقط به مسلمانان
۵- ارائه نگاهی جامع از تفکر توحیدی با در نظر داشتن شئون مختلف زندگی بشر
۶- ارائه نگاهی نو به مفاهیم دینی همچون ولایت
و ...

دانلود کتاب معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی

کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در منبع آزمون استخدامی آموزش و پرورش در حیطه معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی قرار گرفته است و می‌توانید آن را به صورت صوتی از فراکتاب رایگان دانلود نمایید.

خلاصه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

سیدعلی خامنه‌ای در ۳۵ سالگی در ماه رمضان هر روز بعد از نماز ظهر و عصر با موضوع طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن سخنرانی می‌کرد. او مجموعه عقاید اسلامی را از زبان قرآن به گونه‌ای بیان می‌کرد که مردم به فکر ایجاد جامعه اسلامی نیز می‌افتادند.
ایمان، توحید، نبوت و ولایت چهار موضوعی بودند که در این سلسله سخنرانی ها با رویکردی بدیع و منسجم مورد بحث قرار گرفته بود و علاوه بر تبیین کلی مبانی اندیشه اسلامی، بن مایه های فکری مکتب امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی را نیز به خوبی نشان می داد.
مقام عظمی ولایت، ایمانِ واقعی را ایمانی می دانند که آگاهانه و مسئولیت‌پذیر باشد و آن را ارزشمند می دانند. ایمانی توأم با درک و شعور، ایمانی که از روی بصیرت، با چشم باز، بدون ترس از اشکال به وجود آمده باشد. سپس ایشان، توحید را معرفی کرده و می‌گویند نمود آن در زندگیِ فرد موحد این است که زیر بار سلطۀ خدایان دروغین ـ اعم از ابلیس و طواغیت و هواهای نفسانی و … ـ نرود. آن‌گاه برخی از ویژگی‌های یک جامعۀ موحد را بیان می‌کنند.

بعد از توحید به سراغ نبوت می روند و از تعریف اصل نبوت و معرفی دشمنان آن، به تعهداتی که متوجه مسلمانانِ معتقد به اصل نبوت است، اشاره می‌کنند. در آخر هم با توجه به تاریخ انبیا و آیات قرآن، روشن می‌کنند که فرجامِ کار انبیا و پیروان انبیا چیزی جز پیروزی نیست. ایشان در مبحث ولایت، ابتدا به شرح مفهوم ولایت و ابعاد آن (پیوند درونیِ جامعۀ اسلامی، نحوۀ ارتباط با جوامع غیر مسلمان و پیوند بین امام و امت) می پردازند و بعضی از زوایای آن را تبیین می‌کنند.

برشی از متن کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

دین نمی‌گوید نیروهایت را متوقف بگذار! دین می‌گوید سرعت بگیر هرچه بیشتر، مسابقه بده هرچه زیادتر، اما به سوی چه؟ به سوی چیزی که شایسته توست، نه به سوی یک وجب آب و گل، نه به سوی فلان مبلغ ناچیز، نه به سوی زندگی مادی دنیا که هرچه باشد برای تو کوچک و کم است، ای انسان بزرگ! به سوی چیزی که با عظمت تو، با مقام تو سازگار باشد که انسان، عالیترین موجودات این جهان است. بزرگترین عظمتهای وجود، بعد از پروردگار، در همین کالبد کوچک و محدود است. ای انسان بزرگ! سرعت بگیر، مسابقه بده اما به سوی چه؟ "الی مغَفرَةٍ مِنْ رَبّکُم وَ جنةَّ" سرعتت به سوی مغفرت پروردگار باشد، به سوی آن بهشت برین الهی باشد، که همه آسمان‌ها در مقابل او کوچکند، همه‌ی زمین در برابر او اندک است.
روح شما اگر در مقام تمثیل مانند جسمی باشد، هر گناهی که انجام می‌دهید، ضربتی بر روح وارد میکند و زخمی بهوجود می‌آورد. چرا آقا؟ چرا می‌گوییم گناه ضربت بر روح است؟ برای خاطر اینکه روح باید تعالی پیدا کند و گناه هر آن چیزی است که روح انسانی را یک گام از تعالی و تکامل مورد نظرش بازمیدارد. در مقام مثل و تشبیه، می‌شود همین زخم زدن؛ همین شکاف را بر پیکره‌ی روح تو به‌وجود آوردن، این گناه که شد، این نقیصه انجام گرفت.

انتشارت صهبا

موسسه فرهنگی هنری ایمان جهادی نام مستعار صهبا را برای انتشارات خود برگزیده است. تا خواننده با دیدن نام صهبا این مجموعه برایش تداعی شود.

سوالات کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

از آنجایی که این کتاب یه نمونه آموزشی کامل برای تدریس مفاهیم دینی چون ایمان و نبوت و امامت می باشد، بعنوان منبع سوال، بسیاری از سازمان ها، برای آزمون های استخدامی خود مورد استفاده قرار می گیرد، مثل آموزش و پرورش.

صوت تدریس طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

از جلسات پربار مقام معظم رهبری در اوان جوانیشان متاسفانه صوتی در فراکتاب موجود نمی باشد. ولی می توانید کتاب چاپی آن را سفارش دهید.

قیمت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

برای اطلاع از قیمت و خرید کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن می توانید به سایت یا نرم افزار فراکتاب مراجعه کنید و با تخفیف کتاب را سفارش دهید.

نمودار طرح کلی اندیشه اسلامی

تهیه نمودار از کتاب ها، خصوصا کتاب های آموزشی، بر روند یادگیری مباحث و محتوای کتاب بسیار مفید و مثمرثمر خواهد بود. پیشنهاد می کنیم این کتاب را پس از مطالعه بار اول، برای بار دوم و سوم نیز مطالعه کنید و به صورت نموداری از آن خلاصه برداری کنید تا هم ماندگاری آن در ذهن بیشتر شود و هم دسترسی راحتتر به کلید واژه ها و متن های اصلی داشته باشید.

خرید کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

مشخصات کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: موسسه ایمان جهادی (صهبا)
نویسنده: مقام معظم رهبری حفظه الله
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 536
موضوع: طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

صفحات کتاب :
536
کنگره :
‏‫BP104‭‭‬ /ع67‭خ2 1397‬
دیویی :
297/159
کتابشناسی ملی :
5415752
شابک :
978-600-6275-28-4
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن