امتیاز
5 / 1.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 110,000
خرید چاپی
280,000
10%
ت 252,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چگونه کتاب بخوانیم

«چگونه کتاب بخوانیم» نوشته مارتیمر جی آدلر و چارلز لینکلن ون دورن و ترجمه محمد صراف تهرانی است که یکی از کتاب‌های آموزشی و کلاسیک جهان است که راه‌های مختلف خواندن و مطالعه صحیح را به‌طور کامل و جامع توضیح داده است.

نویسندگان این کتاب مخاطب خود را افراد بی‌علاقه به کتاب و کتابخوانی در نظر نگرفته‌اند. بلکه خواننده‌ خود را کسی فرض کرده‌اند که اهل کتاب و کتابخوانی است و هیچ مشکلی با خواندن و زیاد خواندن ندارد؛ اما می‌خواهد هنگام خواندن، توشه‌ بیشتر و بهتری بگیرد و دستاوردهای بیشتر و عمیق‌تری ازمطالعه‌ کتاب، برایش حاصل شود. این کتاب در چهار بخش «ابعاد خواندن»، «سومین سطح خواندن، خواندن تحلیلی»، «روش‌هایی برای انواع مختلف مطالب خواندنی» و «اهداف نهایی خواندن» تکنیک‌های کاملا مفیدی را برای رده‌بندی موضوعی کتاب‌ها، خوانش هوشمندانه متن و ارتباط سازنده خواننده با نویسنده ارائه می‌کند و نویسندگان میان چهار سطح «خوانش ابتدایی، اجمالی، تحلیلی و منطقی» و «ادراک، تفکر و یادگیری» تمایز قائل می‌شوند.«چگونه کتاب بخوانیم» یک کتاب مرجع است که روی نحوه خواندن و اینکه خواندن چند سطح دارد و چگونه باید خواند، تاکید دارد و تقریبا برای هر نوع کتابی چند نکته و راهکار ارائه می‌کند.

گزیده کتاب چگونه کتاب بخوانیم


این کتاب برای کسانی به رشتۀ تحریر درآمده است که علاقه دارند اهل مطالعه باشند یا دقیق بگوییم این کتاب مخصوص خوانندگانی است که هدف اصلی آنها کسب دانش بیشتری است. منظور ما از «خواننده» کسی است که قسمت زیادی از اطلاعات و دانش خود را دربارۀ جهان از طریق خواندن کسب کند. البته مقدار معینی از این اطلاعات و شناخت را حتی قبل از اختراع رادیو و تلویزیون از طریق صحبت و مشاهده کسب می کرده است.اما این قدر برای روشنفکران و افراد کنجکاو کافی نبود و آنها می دانستند که باید بیشتر بخوانند و این کار را هم می کرده اند.

صفحات کتاب :
424
کنگره :
‏‫‬‮‭PN۸۳‏‫‬‮‭/آ۴چ۸ ۱۳۹۵
دیویی :
‏‫‬‮‭۰۲۸
کتابشناسی ملی :
5181413
شابک :
9789640223390
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه چگونه کتاب بخوانیم