امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خرید چاپی
145,000
15%
ت 123,250
نظر شما چیست؟

کتاب ترکش ولگرد به قلم روان و طنزآلود داود امیریان نوشته شده و توسط انتشارات کتابستان معرفت به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب ترکش ولگرد

امیریان با قلم زیبا و روان خود توانسته واقعیت تلخ جنگ را با زبان طنز شیرین و خواندنی کند و به مخاطب نوجوان خود وقایع جنگ را منتقل کند. 
کتاب ترکش ولگرد در حقیقت گزیده داستان های مجموعه کتاب ترکش های ولگرد است و در ابتدای کتاب راوی، نوجوانی است به زور می خواهد به جبهه برود...

خلاصه کتاب ترکش ولگرد

ترکش ولگرد ماجراهای خواندنی از خاطرات جبهه رفتن نوجوان تخس و شیطونی که به هر دری می زند تا به جبهه برود، اما آنجا هم دست از شیطنت برنمی دارد و همه را عاصی می کند.
عناوین داستان های کتاب ترکش ولگرد از قرار زیر است: 
معتمد محله ما، ترکش های بی حیا، گودزیلای عراقی، پرسپولیس هورا، اسیر شکم، کدخدای نوجوان، برادران مزدور، تاب تاب عباسی، پس کله جبّار، دیوانه جبهه، در جست و جوی قهرمان، جاسم رمبو، عمو پفکی، آن شب واویلا شد، نمکی و دستیارش، یک قدم دور از قبله، مرده و مرده شور، شیرجه در آب، ثواب جمع کن ها، فراری، شهرداری بیا منو بردار، مجسمه های زنده، تصادف خوش یمن، صد تا به راست پنجاه تا به چپ، شمر و صدام و یارانش، مارادونا در سنگر دشمن، قهرمانان فینال آسیا، جیغ بنفش در اتاق عمل، شب نشینی در جهنم، جنگ با تو کاری ندارد، داماد فرمانده لشکر، آبجی ماشاا...، یار امام کجا رفت؟ و امام جماعت غصبی

برشی از متن کتاب

من تا حالا آدمی به این باحالی و این قدر مومن ندیده ام. نمازش اصلاً ترک نمی شود. بیست و چهار ساعت در حال عبادت و صلوات فرستادن و کمک به این وآن است. عراقی ها که هیچ، ما هم ازش راضی هستیم. عجب جوان خوب و باصفایی است، تمیز و مرتب و سربه زیر. به کوچک و بزرگ چه عراقی و چه ایرانی، زودتر از طرف سلام می کند و احترام نظامی به جا می آورد. سمبل یک اسیر خوب و بی دردسر است؛ چیکدۀ منشور ژنو دربارۀ اسرا! 
نه اینکه دلم برایش تنگ نشود ها، نه! خیلی هم دوست دارم پیشمان بماند. اما ترس از این است که پیش این بعثی های بی پدر و مادر بماند و اخلاقش فاسد شود. هرچه نباشد، ما امانت داریم و دوست داریم وقتی صحیح و سلامت پیش خانواده اش برگشت، یک ذره هم از تربیت درستش کم نشده باشد. دوست ندارم فحش و پاسور و قمار یاد بگیرد. تو که نمی دانی، این بعثی های هیچی ندار، حتی سر شپش های سرشان با هم قمار می کنند! هرچه بهشان سخت می گیریم که بابا قمار خوبیت ندارد، از قدیم گفته اند قمارباز، نه قماربر، اما مگر تو مُخشان می رود؟
چی؟ می شناسی اش؟ اصلاً تو اردوگاه خودی بوده؟ همین جاسم رمبو؟ خب مرد مومن، زودتر می گفتی ما این قدر دروغ نمی گفتیم و خودمان را پیش تو ضایع نمی کردیم! ببین سرهنگ، به خدا حاضرم این جاسم رمبوی درب و داغان را با صد تا بعثی اخلاق سگی تاخت بزنم، نه؟ خب، با دویست تا، نه سیصد تا. به خدا از دستش جان به سر شده ام. کم مانده روانی بشوم، چی؟ با مکافات از دستش خلاص شدی؟ پس بگو این آشی است که تو برایم پختی و نیم متر روغن روی آن ماسیده!
...
عشق رفتن به جبهه دیوانه‌ام کرده بود. نه سن و سالِ درست‌وحسابی داشتم، نه تن و بدن رشید و تنومند. هر بار که می‌رفتم پایگاه اعزام نیرو، انگار که با بچۀ تخس و پررویی طرف باشند، دنبالم می‌کردند و با بدوبیراه و تهدید، بیرونم می‌کردند؛ اما آن‌قدر رفتم و آمدم تا مسئول ثبت‌نام را از رو بردم. بندۀ خدا با خنده‌ای که شکل دیگری از گریه بود، چند تا فرم داد دستم. من هم چشمان اشک‌آلودم را سریع پاک کردم و با خط خرچنگ قورباغه‌ام، تندتند فرم‌ها را پر کردم. ماند دوتا فرم که باید دو نفر از افراد معتمد و خوش‌نام محله آن را پر می‌کردند. مثل خر ماندم توی گل. در حالی ‌که سعی می‌کردم حالت چهره‌ام مظلومانه باشد، به مسئول ثبت‌نام گفتم: «من دوتا خوش‌نام و معتمد از کجا پیدا کنم؟»
بندۀ خدا که از دستم عاصی شده بود، با تندی گفت: «از تو جیب من! من چه می‌دانم. فرم‌ها را بده پر کنند و زود بیار. حالا هم تا از تصمیم خودم برنگشتم، برو ردّ کارت.» ماندن را جایز ندانستم و زدم بیرون.

کتاب های داوود امیریان

کتاب ترکش های ولگرد جلد 1 و 2 که کتاب صوتی این اثر را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس از شنیده آن در کتابخوان فراکتاب لذت ببرید.
کتاب خمپاره های فاسد را می توانید در دو نسخه الکترونیک و چاپی در فراکتاب بیابید.
کتاب برادر من تویی، این کتاب جذاب و دوست داشتنی از زندگی حضرت عباس (ع) را می توانید در دو نسخه چاپی و الکترونیک در فراکتاب پیدا کنید.
کتاب برادران مزدور که عنوان اولین جلد از مجموعه ترکش های ولگرد می باشد.
کتاب گردان قاطرچی ها نیز به دو صورت الکترونیک و چاپی در فراکتاب برای علاقه مندان موجود می باشد.

خرید کتاب ترکش ولگرد

نسخه چاپی کتاب ترکش ولگرد را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب با تخفیف خریداری کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

دانلود کتاب ترکش ولگرد

نسخه الکترونیک کتاب ترکش ولگرد را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

دانلود کتاب ترکش ولگرد

مشخصات کتاب ترکش ولگرد در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتابستان
نویسنده: داوود امیریان
تعداد صفحه: 207
موضوع: داستان ایرانی، طنز، انقلاب و دفاع مقدس
قالب: چاپی و الکترونیک

 

صفحات کتاب :
207
کنگره :
PIR7953‭‬‭ /م965‏‫‭‏‫‭ت4 1398
دیویی :
[ج]8فا3/62
کتابشناسی ملی :
5147108
شابک :
‏‫978-600-8460-53-4‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه ترکش ولگرد