امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 41,800
خرید چاپی
99,000
10%
ت 89,100
نظر شما چیست؟

کتاب سوم تا ساحل آرامش جلد سوم  این مجموعه باعنوان بادبان مدارا نوشته حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی است و توسط انتشارات آیین فطرت به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب بادبان مدارا جلد سومِ تا ساحل آرامش 

همه ما می‌دانیم، زندگی مشترک مهم‌ترین بخش در زندگی، هر انسان است و تمام انسان‌ها باید در رابطه با آن، اطلاعاتی کسب کنند. حالا ما چطور می‌توانیم سواد خود را در این رابطه بالا ببریم؟ یکی از راه‌ها خواندن کتاب خوب است؛ یکی از این کتاب‌ها، کتاب بادبان مدارا است که در رابطه با بهتر شدن زندگی، راهکارها و پیشنهاداتی به ما ارائه می‌دهد.

گزیده کتاب بادبان مدارا جلد سومِ تا ساحل آرامش

این کتاب درباره بایدهای زندگی مشترک صحبت می‌کند؛ بایدهایی که هر کدام پایه‌ای برای زندگی مشترک است و نبود آن‌ها موجب تزلزل پایه‌های خانواده می‌شود. کتاب بادبان مدارا از هفت گام تشکیل شده است:
- گام اول: بساط سخن (از گفتگوی قاعده مند، غافل نشویم)
- گام دوم: یک قدم تا بهشت (فضای خانه را شاد نگه داریم)
- گام سوم: به زلالی چشمه (از نظافت و آراستگی خود و خانه، غافل نشویم)
- گام چهارم: از اول... (عذرخواهی را عار ندانیم و پذیرش عذر را فراموش نکنیم)
- گام پنجم: آفرین بر نظر پاک خطا پوش (از خطا چشم بپوشیم و گذشت کنیم)
- گام ششم: راز گوارایی زندگی (با مدارا و رفق زندگی را شیرین کنیم)
- گام هفتم: وقت طلاست؟ (برای استفاده بهینه از عمر برنامه‌ریزی داشته باشیم) 

«بادبان مدارا» به همراه خود ضمیمه‌ای ادبی هم دارد. «زیبایی چشمان تو، به خاطر رنگ سیاهش نیست» نام ضمیمه ادبی این کتاب است. حال و هوایی که ضمیمه ادبی در وجود تان ایجاد می‌کند، سرمایه خوبی برای عمل کردن به مطالبی است که در این کتاب می‌خوانید.

متن کتاب بادبان مدارا جلد سومِ تا ساحل آرامش 

ممکن است همسر ما صفات منفی‌ای داشته باشد که با انواع روش‌ها نتوانیم آن را برطرف کنیم. شاید هم اصلاح آن، نیازمند به زمان باشد. در این شرایط، آن چیزی که می‌تواند گوارایی زندگی را برای ما حفظ کند، مدارا ست. شاید در اصطلاح خودمان، مدارا، همان کج دار و مریز ساختن باشد. نباید انتظار داشت که تمام توقعات ما در طول زندگی از سوی همسرمان بر آورده شود. گاهی هم باید با آنچه که هست، ساخت.

فهم این مسئله، در گرو پذیرش‌های زندگی است. اگر متوجه شدیم که شکل‌گیری شخصیت دو انسانی که باهم ازدواج کرده، نتیجه عوامل بسیار متعددی بوده، اگر قبول کردیم تغییر این شخصیت، در گرو فراهم شدن زمینه های گوناگونی است و اگر پذیرفتیم که گاهی، همه این زمینه‌ها در کنار هم جمع نمی‌شوند، به این نتیجه خواهیم رسید که برخی از صفات همسر خود را باید برای مدتی طولانی و شاید هم تا آخر عمر، تحمل کنیم.

معرفی مجموعه تا ساحل آرامش 

مجموعه تا ساحل آرامش، با شعار زندگی یاد گرفتنی است، زندگی را یاد بگیریم، درباره مباحثی صحبت می‌کند که در برنامه (رادیو پرسمان تربیتی معارف) مطرح شده است. در این مجموعه ما یاد میگیریم که چطور زندگی زناشویی خود را، به سمت ساحل آرامش هدایت کنیم و چطور برای خود و همسرمان، زندگی بهتری بسازیم.

محسن عباسی ولدی کیست؟

حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی متولد سال (۱۳۵۵) و فارغ التحصیل دیپلم ریاضی از دبیرستان شهدای کرج است. ایشان در پاییز سال ۷۳ در قم دروس حوزه علمیه را شروع کرده و دارای مدرک سطح سه کارشناسی ارشد از رشته فقه و اصول هستند. ایشان نویسنده مجموعه های دیگری مثل: ریحانه خدا، بهانه بودن و نیم دیگر ما نیز هستند.

پی دی اف مجموعه تا ساحل آرامش 

پی دی اف این مجموعه هنوز تهیه نشده است. شما میتوانید نسخه چاپی آن را از سایت فرا کتاب تهیه نمایید.

مشخصات کتاب تا ساحل آرامش جلد سوم در جدول زیر می‌خوانید:

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: ۲۳۵
موضوع: زوجین
دیویی :
‏‫‬‮‭۲۹۷/۷۲۵
کتابشناسی ملی :
۴۷۲۵۲۸۸
شابک :
6_11_8031_600_978
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
234
کنگره :
‏‫‬‮‭BP۲۵۸/۵‏‫‬‮‭/ع۲ت۲ ۳.ج ۱۳۹۶

کتاب های مشابه تا ساحل آرامش جلد سوم