کتاب از نو با تو جلد 4

خط بزن از دوباره: عوامل تزلزل بنیان خانواده و راه‌های پیشگیری از آن

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
65,000
14%
ت 55,900
نظر شما چیست؟


کتاب خط بزن، از دوباره، کتاب از نو با تو جلد 4 است و توسط حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی نوشته شده و انتشارات آیین فطرت آن را به چاپ رسانده است. در این کتاب عوامل تزلزل بنیان خانواده و راهکارهای پیشگیری از طلاق بررسی می‌شود.

خلاصه کتاب از نو با تو جلد 4

همان طور که از نام کتاب متوجه میشویم، این کتاب به ما آموزش میدهد چطور، دوباره با همسر خود، روابط سالمی را از سر بگیریم. دوباره خط زدن به این معنا است که در زندگی هر اتفاقی که افتاده را فراموش کنیم و سعی کنیم رابطه بهتری را برای خود و همسرمان بسازیم. شیوه کتاب بدین گونه است؛ اول یک عامل بیان میشود، سپس به سوالات شما درباره آن عامل پاسخ داده میشود.
این کتاب شامل دو بخش است که هرکدام زیر مجموعه هایی دارد که در اینجا به صورت مختصر بیان میشود:
بخش اول: آزمایش کردن یا آرامش دادن (طلاق و ناآشنایی با قواعد زندگی مشترک) نقش یادگیری قواعد زندگی مشترک، در استحکام بنیان آن، آموزش از مدرسه، اقتدار مرد و لطافت زن، پرسش های شما

بخش دوم: این رشته سر دراز دارد (تبعات طلاق) به هم ریختن آرامش روحی چندین خانواده، فرزندان طلاق، پرسش های شما

متن کتاب از نو با تو جلد 4

زورگویی به اسم منطق، لوس بازی به اسم لطافت
یک نکتۀ مهم را نباید فراموش کرد و آن این که: مرد، تنها نماد اقتدار نیست. نماد منطق هم هست. 
برخی از مردان، زورگویی های بی منطق را با اقتدار اشتباه می گیرند. اقتدار مرد، اگر سرباز منطق او نباشد، آرام آرام از چشم زن می افتد. 
اقتدار، هیچ تعارضی با مهربانی هم ندارد. برخی اقتدار را با بد اخلاقی اشتباه می گیرند. اصلا این طور نیست. ائمه علمیه السلام همه اقتدار داشتند؛ اما معدن مهربانی هم بودند. نه تنها لازمۀ اقتدار، زورگویی و بد اخلاقی نیست؛ بلکه برای حفظ اقتدار باید از زورگویی و بد اخلاقی پرهیز کرد.
آیا می‌شود زن ها را کتک زد؟
همسرم به قصد کشت مرا می زند. وقتی علتش را می‌پرسم میگوید: در قرآن نوشته که زن را باید زد.
شما چه طور با ادعای اعتقاد به قرآن، کتک زدن زن را نفی میکنید. یک بام و دو هوا نمی‌شود. یا قرآن را قبول دارید یا ندارید. اگر دارید، باید تکلیف خودتان را درباره دستور قرآن در مورد کتک زدن زن ها مشخص کنید.
من با همسرم اختلاف پیدا میکنم و دعوایمان میشود، خیلی زود بد دهنی میکند. من هم نسبت به حرف زشت خیلی حساسم. برای همین هم تا حرف بد میزند، کتکش میزنم. به نظر من، این کار نه تنها خوب است، لازم هم هست. برخی زنان را اگر نزنی درست نمی شوند.
پاسخ به این سوال و سوالات دیگر در این مورد را در جلد چهارم از مجموعه از نو با تو جستجو کنید.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد میکنیم  

با توجه به آمار چشمگیر طلاق که میتوان گفت از مرز هشدار عبور کرده و به مرز بحران رسیده، باید زوجین سواد و آگاهی خود را نسبت به زندگی مشترک و پیوند مقدس ازدواج بالا ببرند؛ از این رو خواندن این کتاب تمامی زوجین توصیه میشود، تا با توجه به مهارت های آن بتوانند از پس مسائل و مشکلات زندگی راحت تر بر بیایند و همچنین به مجرد هایی که قرار است بزودی ازدواج کنند، تا با توجه به آموزه های کتاب زندگی، خوب و شیرینی را شروع کنند.

توضیحات کتاب از نو با تو جلد 4

ازدواج، امری مهم و حیاتی برای بقا و تکامل بشریت است. حالا ما باید در رابطه با این امر مهم اطلاعاتی را بدست بیاوریم. مجموعه چهار جلدی از نو با تو نوشته حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی مجموعه است که به ما، راهکار هایی برای بهتر زیستن میدهد؛ این مجموعه حاصل ۱۰۶ قسمت از برنامه رادیویی (رادیو پرسمان خانواده) در رادیو معارف است، این برنامه با مشارکت جدی و تاثیر گذار شنوندگان توانست، دلایل طلاق را به صورت زیر لایه ای بررسی نماید. 


درباره نویسنده 

حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی متولد سال (۱۳۵۵) و فارغ التحصیل دیپلم ریاضی از دبیرستان شهدای کرج است. ایشان در پاییز سال ۷۳ در قم دروس حوزه علمیه را شروع کرده و دارای مدرک سطح سه کارشناسی ارشد از رشته فقه و اصول هستند. ایشان نویسنده مجموعه های دیگری مثل: ریحانه خدا، تا ساحل آرامش و نیم دیگر ما نیز هستند.

مشخصات کتاب از نو با تو جلد چهارم را در جدول زیر مشاهده میکنید:

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 300
موضوع: روابط زوجین

صفحات کتاب :
297
کنگره :
‏‫‭HQ666/4‏‫‬‮‭/ع16خ6 1396
دیویی :
306/850955
کتابشناسی ملی :
4759076
شابک :
‫‬‮‭978-600-8031-28-4
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه از نو با تو جلد 4