امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بازی عوض شده

کتاب بازی عوض شده اثر سجاد خالقی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. سجاد خالقی در کتاب بازی عوض شده، داستان های کوتاهی با موضوع انقلاب و دفاع مقدس نوشته است.

داستان های کتاب بازی عوض شده یک شخصیت اصلی دارند و به هم مرتبط هستند. این داستان ها از قبل پیروزی انقلاب آغاز می شوند و تا جانباز شدن شخصیت داستان ادامه دارند.

«مادر و کدر»، «بازی عوض شده»، «مردی در مقابل»، «و دیگر هیچ»، «بازی از نو»، «تاریک، روشن، تاریک، روشن، تاریک، روشن...»، «پشت این دیوار ها کسی هست»، «آدمها روی پل»، «تا همیشه این جا کسی هست»، «حال من جور دیگری است» و داستانی به نام «همه چیز از همه چیز شروع شد» عنوان یازده داستان کوتاه این کتاب است.

گزیده کتاب بازی عوض شده

چهار نفر بودند؛ درازکِش کنار هم، روی موزاییک های ترک خوردۀ کف سلول، سقف مات و نیمه تاریک را نگاه می کردند. آن که از همه بزرگ تر بود، بیست ساله می زد؛ نرمی ساعد را زیر سرش، روی زخم باتوم گذاشته بود تا سردی و سفتی کف سلول آزارش ندهد. کناردستی موبور و چشم زاغش، نیم خیز شد و نشست.

 بعد همان طور که به دیوار زل زده بود، زمزمه کرد: «می گن شاه، عفو عمومی داده؛ قراره هرچی زندانی سیاسی مونده، آزاد بشه. می گن همه آزاد می شیم.»

بعد به کوچک ترین نفر خیره شد؛ کوچک ترینشان هنوز درازکش بود. قدش به موزاییک یکی مانده به آخر هم نمی رسید. ابروهای مشکیِ پری داشت و سبیل کم جانی پشت لبش جوانه زده بود. نیم خیز شد و همان طور عقب عقب کنار دیوار خزید تا پشتش گرم شود. بعد تازه یاد بغل دستی اش افتاد که از صبح بی حرکت مانده بود. بغل دستی اش با موهای لَختِ جوگندمی روی زمین چسبیده بود و با چشمان کدر، سقف را نگاه می کرد. کوچک ترین نفر تکانش داد و نتوانست وحشتش را نشان ندهد؛ داد زد: «چته رفیق؟ چرا مثل مرده ها نگاه می کنی؟»

صفحات کتاب :
80
کنگره :
‫‭PIR8342‭‬‭‬
دیویی :
‫‭8‮فا‬3/62‬
کتابشناسی ملی :
5572571
شابک :
‭‌978-600-8857-98-3‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه بازی عوض شده