امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خط قرمز

کتاب خط قرمز بررسی مستند نقض خطوط قرمز در توافق وین و متن برجام است. مهمترین محک برای ارزیابی میزان موفقیت مذاکرات هسته ای و متن برجام، بررسی میزان انطباق آن با خطوط قرمز تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب است.

رهبر معظم انقلاب حدود 20 خط قرمز برای مذاکره کنندگان تعیین فرمودند. در کتاب خط قرمز به بررسی 9 مورد از این خطوط قرمز و نقض آن ها در برجام پرداخته شده است. این موارد از مواردی هستند که خطوط قرمز مشخص شده از سوی ایشان نقض گردیده اند.

گزیده کتاب خط قرمز

بنده با بازرسی های غیرمتعارف و پرس و جو از شخصیت ها را هم به هیچ وجه بنده موافق نیستم. بازرسی از مراکز نظامی را هم نمی پذیریم همچنان که قبلًا هم گفتیم. به هیچ وجه اجازه داده نشود که به بهانه ی نظارت، این ها به حریم امنیّتی و دفاعی کشور نفوذ کنند؛ مطلقا.

مسئولین نظامی کشور به هیچ وجه مأذون نیستند که به بهانه ی نظارت و به بهانه ی بازرسی و مانند این حرف ها، بیگانگان را به حریم و حصار امنیّتی و دفاعی کشور راه بدهند، یا توسعه ی دفاعی کشور را متوقّف کنند؛ هیچ شیوه ی نظارتی غیر متعارف که جمهوری اسلامی را به یک کشور اختصاصی از لحاظ نظارت تبدیل می کند، به هیچ وجه مورد قبول نیست.

دیویی :
‏‫‭327/174۷0955‬‬
کتابشناسی ملی :
8660618
شابک :
978-622-285-110-1
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
38
کنگره :
‏‫‭KZ5675‬‬

کتاب های مشابه خط قرمز