امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زینت باشیم

 کتاب زینت باشیم گلچینی درباره برادری و همدلی در بین تشیع و اهل سنت است. کتاب از پنج فصل با عناوین «سیره اهل بیت علیهما السلام»، «سیره علما»، « تبری»، «حب اهل بیت در اهل سنت» و «درباره وحدت» تشکیل شده است.

علی (ع) بزرگترین معلم وحدت است. چون در حالی که خار در چشم و استخوان در گلو بود، باز هم به خاطر مصلحت و وحدت اسلام سکوت کرد.سیاست امیرالمومنین (ع) دفاع از مسلمین در برابر دشمنان اسلام، وحدت اسلامی و گفتگوی انتقادی غیر دشمنانه در درون جهان اسلام بوده است...

توانایی امام برای ایجاد آشوب و بلوا کمتر از کسانی نبود که در دوران حکومت پنج ساله آن حضرت دست به شورش زدند و جامعه اسلامی را با زیانهای جبران ناپذیر روبه رو ساختند. اما آنان به چیزی جز اهداف شخصی خود نمی اندیشند؛ در حالی که علی «ع » مصلحت جامعه اسلامی را بر همه چیز مقدم می داشت.

شورش عمومی علیه خلیفه سوم، از آن دسته رویدادهایی بود که می توانست مورد بهره برداری مخالفان سیاسی حضرت قرار گیرد و راه رسیدن به مقصودشان را هموار سازد؛ اما امیر مؤمنان «ع » که منادی صلح و وحدت است به جای آن که به آتش این فتنه دامن زند، تمام تلاش خود را برای فرو نشاندن آن به کار گرفت. دلیل «حقانیت » امیرالمومنین «ع » هم همین سیره اسلام خواهانه و فداکارانه ایشان است.

گزیده کتاب زینت باشیم

باید سوء‌تفاهمات اهل‌سنت برطرف شود تا آن‌ها خود دربرابر تفرقه‌افکنان وهابی ایستادگی کنند. خیلی از اوقات ما در پازل وهابیت بازی می‌کنیم. آن‌ها می‌خواهند که ما را به بعضی حواشی بکشانند تا با واکنش ما بتوانند معتدلان اهل‌سنت را نسبت به ما بدبین و به‌طرف خودشان بکشانند.

ما باید به شبهاتی که علیه تشیع وارد می‌شود جواب بدهیم. باید محکمات عقاید شیعی را برای مردم تبیین کنیم؛ ولی متأسفانه ما به این محکمات بی‌توجهیم و صرفاً به متشابهات و حواشی می‌پردازیم.

اگر ما محکمات را به‌صورت درست برای شیعیان تبیین کنیم، احتمال انحراف آن‌ها از بین می‌رود. ما باید محکمات عقاید شیعی را تبیین کنیم تا شیعیان دربرابر شبهات واکسینه شوند.

صفحات کتاب :
112
کنگره :
BP10/5‏‫‬‮‭/ز9 1396‭‮‬
دیویی :
297/08
کتابشناسی ملی :
4695211
شابک :
‬‏‫‭978-600-8200-88-8
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه زینت باشیم