دانلود کتاب به یادت چله نشینم

خاطرات زیبای یک نوجوان از پیاده روی اربعین در کنار خانواده

امتیاز
5 / 5.0
نظر شما چیست؟

کتاب به یادت چله نشینم

کتاب به یادت چله نشینم خاطرات زیبای مهدی مطهری از پیاده روی اربعین در کنار خانواده است. کتاب حاضر خاطرات یکی از مسافران و عاشقان کم سن و سال امام حسین(ع) است که سنی کم اما دلی بزرگ دارد.

این کتاب اولین کتاب نوجوان با موضوع پیاده روی اربعین است که با توصیفات زیبا و معنوی و حال و هوای عرفانی‌اش نوجوانان را با فرهنگ عاشورایی و پیاده‌روی عبادی سیاسی اربعین آشنا می‌کند.

 

درباره کتاب به یادت چله نشینم

 

شاید تا چند سال پیش کسی فکرش را نمی‌کرد که پیاده روی اربعین به یکی از ارکان اصلی سفرهای ایرانیان تبدیل شود، آن هم سفری که هر ساله از چهل روز جلوتر، تب و تاب آن در دل مسافران می‌افتد.
در این ایام پیر و جوان و کوچک و بزرگ، تنها و با خانواده راهی سفر می‌شوند تا ارادت خود را به سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش ابراز کنند.

 

بخشی از متن کتاب به یادت چله نشینم

 

کل مسیر نجف تا کربلا،در هر 50 متر یک تیر برق بلند قرار داده اند و آنها را شماره گذاری کرده اند. به این تیر های برق «ستون» یا «عمود» می گویند.
یعنی فاصله ی حدودا 75 کیلومتری نجف تا کربلا تقسیم به 1452 عمود شده است. کارکرد زیادی برای این عمود ها وجود دارد. اولا مسافت باقیمانده تا حرم امام حسین علیه السلام دقیقا مشخص می شود، ثانیا تقریبا تمام آدرس دهی‌ها با همین عمود ها صورت می گیرد.
مثلا می گویند فلان موکب در کنار عمود 525 است. کارکرد دیگر آن در قرار گذاشتن بین همسفران است، مثلا یکی می خواهد اینجا استراحت کند ولی دیگری هنوز انرژی دارد، به هم می گویند دو ساعت دیگه عمود 600 منتظرت می نشینم.
یا افرادی که با خانواده یا با گروه دوستان پیاده روی می کنند؛ می توانند در صورت گم کردن همدیگر، این عمود ها را بعنوان نشانه قرار دهند و باهم قرار بگذارند. این هم از معرفی ستونهای این جاده...

هراز گاهی کسانی که درحال پیاده روی هستند باخودشان چیزی زمزمه می کنند، مثلا:

کنار قدم های جابر، سوی نینوا رهسپاریم

ستون های این جاده را ما، به شوق حرم می شماریم

شبیه رباب و سکنیه، برای شما بی قراریم

ازین سختی و دوری راه، به شوق تو باکی نداریم

فدایی زینب، پر از شور و عشقیم

اگر که خدا خواست، بزودی دمشقیم

لبیک یابن الحیدر، یابن الحیدر،یابن الحیدر

 

برای دانلود کتاب به یادت چله نشینم از مهدی مطهری(نویسنده کتاب) می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی فراکتاب اقدام کنید.

شابک :
978-600-8857-65-5
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
136
کنگره :
‏‫PIR8361‭‬ ‭/ط9‏‫‬‭‭ب9 1397
دیویی :
‏‫‬‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
5374558

کتاب های مشابه به یادت چله نشینم