امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عاقل تر شده ام

کتاب عاقل تر شده ام روایت سفری است به دل یک روستا از توابع شهر هویزه در استان خوزستان؛ برای رفع مشکلاتی چند؛ مشکلاتی که باقی ماندنشان مانند زخم کهنه می ماند!

برای رفع یک درد از زندگی یک روستا. سفر بیست روزه یک نویسنده با عده ای از دانشجویان اردوهای جهادی؛ اتفاقات ریز و درشتی که بر این گروه جهادی گذشته است. از حملات سگ ها و پشه ها گرفته تا مبارزه با گرما، ساختن مسجد، خانه، درمان بیماران و رنگ زدن مدرسه.

این سفرنامه نگاهی است به اردوهای جهادی از نگاه نویسنده ای نیمه روشنفکر! نویسنده نیمه روشنفکر می کوشد در آنچه می بیند تردید کند و مورد پرسش قرار دهد؛ پرسش های عاقلانه. نویسنده خود در فصل آخر این سیاهه آورده است که این نوشته یک پا در تخیل دارد و یک پا و دست در واقعیت. بیشتر این نوشته واقعیت است و کمتر آن برآمده از ذهن نگارنده.

این سفرنامه از جنس سفرنامه های ناصرخسرو و مارکوپلو و حتی داستان سیستان نیست که برایش واکاوی مکان و آدم ها و رفتارها و گفتارها اصل باشد. حتی واکاوی سفرهای جهادی هم در دستور کار نیست. روایت سفری است که درون یک نویسنده در جریان است.

گزیده کتاب عاقل تر شده ام

از پشت شیشۀ قطار، منظرۀ بیرون را می دیدم. دم غروب بود و رنگ و لعاب تصاویر بیرون هم دوست داشتنی. به دوست مستندسازم گفتم: «حیف نیست این تصاویر رو نمی گیری! »او هم که انگار از فکر سوژه و ابژه د رآمده باشد، یادش افتاد که دوربین را دربیاورد. چه مستندسازی!

کنگره :
PIR8335‭‬ /‮الف‬1713‏‫‬‮‭ع2 1394
دیویی :
‫‭8‮فا‬3/62‬‬
کتابشناسی ملی :
4577529
شابک :
‏‫‬978-600-7702-22-2
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
153

کتاب های مشابه عاقل تر شده ام