امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درنگی در نجف

کتاب درنگی در نجف از جواد کلاته عربی شامل فصل های: «پیش از آغاز»، «وقتی برای تفکر»، «دیوانه ها آدم به آدم فرق دارند»، «لباس نوکری»، «در خانه مولا»، «اینجا کربلاست»، «صبحی در چای خانه» می‌باشد که نویسنده کتاب در آن ها سفر معنوی خود به کربلا را با بیانی شیوا و رسا روایت می‌کند.

 

درباره کتاب درنگی در نجف

نویسنده کتاب درنگی در نجف با نثر صمیمی، در معرفی کتاب آورده است:
«اما کمی درباره کتاب. سعی کرده ام فارغ از اصول سفرنامه نویسی که چیز چندانی هم از آن نمی دانم، فقط روایتی روان و تصویری شفاف از لحظه لحظه حضورم در این سفر معنوی به عنوان یک «زائر» و «خادم» ارائه کنم. اما خودم را در لحظات ثبت خاطرات و در فرآیند بازنویسی متن، به رعایت اصول ملزم کردم که برخی از آن ها عبارت اند از ثبت خاطرات «در لحظه»، توجه به عنصر «مشاهده» در ثبت و بازنویسی اطلاعات و تکیه بر آن، استفاده از نقشه راه ها و مکان ها در زمان بازنویسی متن، برای دوری از ارتکاب اشتباه در بیان اطلاعات مرتبط، تحقیق از منابع اینترنتی زمان بازنویسی، برای برخی توضیحات پانویس ها، به «مشاهده» به عنوان اصیل ترین و اصلی ترین عنصر در ثبت و بازنویسی خاطراتم باور داشتم و آن را با وجود نواقص احتمالی اش، اساس کارم قرار دادم.»

جواد کلاته در تدوین کتاب از تعدادی عکس استفاده کرده است تا نوشته هایش در کنار تصاویر زنده بنماید.

 

PDF کتاب درنگی در نجف

 

بخشی از متن کتاب درنگی در نجف

تا ایستادم برای نماز، حسن یک لیوان آب آورد گذاشت کنارم. من به او گفته بودم تشنه هستم، اما نگفته بودم آب می خواهم. حتی گفتم دفعۀ قبل به عمد آب نخورده ام.
نمی دانم چرا این کار را کرد! بعد از سلام نماز، رفتم لیوان آب را گذاشتم کنار خروجی بالاسر حضرت، زیر جعبه مهرها. اما این ماجرای تشنگی ها خیلی برایم عجیب شده بود.
دفعه قبل نمی دانستم باید چه کار کنم. کلی با خودم کلنجار رفتم و عاقبت تشنه از حرم حضرت عباس علیه السلام رفتم بیرون.

 

در قسمتی دیگری از کتاب درنگی در نجف می‌خوانیم

گروه‌های خدمت‌رسان مردمی در قالب هیئت‌های مذهبی، خیلی زود نیروی انسانی مورد نیازشان را پیدا می‌کنند. من هم کمی قبل از پایان ماه محرم دست‌به‌کار شدم و در یکی از همین هیئت‌ها ثبت‌نام کردم.

اما آماده نشدن به‌موقع یکی از مدارکم برای خروج از کشور، باعث شد نتوانم همراه آن گروه به کشور عراق بروم. برای بار دوم با کمک دوستم، آقا مرتضی بیگدلی، توانستم با مجتمع فرهنگی امام رضا آشنا شوم و به‌عنوان خادم در مراسم پیاده‌روی اربعین امام حسین (ع) در سال ۱۳۹۴ ثبت‌نام کنم.

 

کتاب درنگی در نجف مناسب چه کسانی است؟

کتاب درنگی در نجف مناسب تمامی افرادی است که خواندن سفرنامه های زیارتی برای آن ها جذاب و دوست داشتنی است.

 

دانلود کتاب درنگی در نجف (PDF)

برای تهیه و دانلود PDF کتاب درنگی در نجف می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی فراکتاب اقدام کنید.

 

سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
270
کنگره :
‏‫‭DS70/65‭‏ /ک8‬‏‫‭د4 1395‬
دیویی :
‏‫‭‬‮‭915/675044
کتابشناسی ملی :
4555700
شابک :
978-600-7472-51-4

کتاب های مشابه درنگی در نجف