کتاب یادواره تراز pdf

یادواره ی شهدا در تراز انقلاب اسلامی از منظر امام خامنه ای (حفظه الله)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 21,600

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب یادواره تراز

کتاب یادواره تراز که به همت محمدصادق سیروئی و جمعی از پژوهشگران منتشر شده است، یادواره ی شهدا در تراز انقلاب اسلامی از منظر امام خامنه ای (حفظه الله) است. زنده نگه داشتن یاد شهدا قدمتی به درازای تاریخ دارد و در ایران و در دوران دفاع مقدس و انقلاب هم شهدای گران قدری داشتیم که همواره یاد انان گرامی و بزرگ داشته شده است.

در کتاب یادواره تراز که اولین دست آورد پروژه گردآوری دیدگاه های رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد و فرهنگ جهادی است، به مهمترین مسائل درباره زنده نگاه داشتن یاد شهدا، به خصوص در قالب برگزاری محافل و یادواره های شهدا پرداخته شده است.

برای نوشتن این پروژه از میان بیانات و مکتوبات رهبر انقلاب هرکدام به نوعی با مسئله جهاد و شهادت در ارتباط بود استخراج شده و پس از متن پژوهی، بیش از ۷۰۰ فراز از دیدگاه های ایشان به دست آمد که به صورت های مختلف به مساله زنده نگه داشتن یاد شهداء و ابعاد مرتبط با آن اشاره داشت. جهت تدوین این فرازها، مجموع آن ها در چند مرحله مورد مطالعه قرار گرفته و نمایه شدند.

یادواره تراز؛ یادواره شهدا در تراز انقلاب اسلامی از منظر امام خامنه ای است که به همت واحد پژوهش های شبکه ملی وارثون (فعالان مردمی عرصه جهاد و شهادت)، در انتشارات شهیدکاظمی منتشر شده است.

گزیده کتاب یادواره تراز

نطق شهدا بعد از شهید شدن باز می‌شود، با مردم حرف می‌زنند (بالَّذینَ لَمْ یَلْحَقُوا بهِمْ) با ماها دارند می‌گویند. باید ما گوشمان سنگین نباشد تا بشنویم این صدا را. کاری که شماها می‌کنید، خانوادۀ معظم شهدا می‌کنند، یا بزرگداشت‌داران در شهرهای مختلف — مثل قزوین، بیرجند و جاهای دیگر — انجام می‌دهند، این است که این صدا را به گوش سنگین ماها برسانید.

مهم این است که ما بشنویم این صدا را. و خدای متعال در این صدا هم اثر گذاشته؛ واقعا اثر گذاشته؛ جوری شده است که وقتی از شهیدی یک چیزی نقل می‌شود، یک حرف دقیق و متینی نقل می‌شود، اثر می‌گذارد بر روی دل‌ها. دل‌ها را منقلب می‌کند (بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگرۀ بزرگداشت شهدای استان قزوین، 14آبان1397).

صفحات کتاب :
480
کنگره :
DSR1692‬‬
دیویی :
955/0844‬‬
کتابشناسی ملی :
5772213
شابک :
978-622-6609-42-5
سال نشر :
1111398

کتاب های مشابه یادواره تراز