نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عایشه، عایشه است

کتاب عایشه، عایشه است به قلم یاسین قاسمی بجد، با استناد بر قرآن و احادیث اهل بیت دلایل طهارت و عفت عایشه را مورد بررسی قرار می دهد.
عایشه متولد سال 9 پیش از هجرت، دختر ابوبکر و سومین همسر پیامبر اسلام است. موقعیت پدر عایشه در آن روزگاران تاثیر زیادی در انتخاب شدن او به عنوان زن اصلی محمد (ص) بود. نام کامل وی عایشه بنت ابی بکر بن ابی قُحافه بن عامر بن عَمرو بن کعب بن سعد بن تیم بن مرۀ بن کعب بن لؤی است.

 کتاب عایشه، عایشه است نشان می دهد آیاتی از سوره ی نور نازل شدند تا بی گناهی و برائت عایشه (رضی الله عنها) را برای همه ی مسلمانان ثابت کنند. این آیات از بزرگترین دلایل برای طهارت و عفت ایشان است.

گزیده کتاب ‏‫عایشه، عایشه است‮‬‏‫

1. قبل از حادثه افک، ایشان به عفت و طهارت و دوری از کوچک ترین کارها یا مقدمات چنین اعمالی معروف بودند و بر هر مسلمانی واجب است که نسبت به مسلمان دیگر حُسن ظن داشته باشد و به طریق اولی نسبت به همسر رسول الله (ص) نیز اطمینان داشته باشیم که ایشان پاک و مطهر بوده و حتی تصور چنین اعمالی به ذهنش نمی رسیده است؛ و منافقینی که به ایشان تهمت زدند حتی یک دلیل برای حرف خود نداشتند و بلکه برعکس همه ادله و آیات در تبرئه و طهارت ایشان بود.

2. عایشه (رضی الله عنها) درباره خود می گوید! پس گوش بسپار و تعجب کن که می گوید:
«کنت أدخل البیت الذی ذفت فیه رسول الله (ص) - لما مات دفن فی غرفتها فی بیتها و أبی (رضی الله عنها) – أبو بکر لما مات دفن فی غرفتها فی بیتها – أدخل البیت واضعۀ ثوبی و أقول: إنما هو زوجی و أبی، فلما دفن عمر (رضی الله عنها)، و الله ما دخلته إلا مشدودۀ علیَّ ثیابی حیاءً من عمر (رضی الله عنها)، و هو میتٌ مدفونٌ تحت التراب».

«وقتی به اتاقی که رسول الله (ص) و پدرم در آن دفن شده بودند وارد می شدم، لباسم را در می آوردم و می گفتم: این ها پدرم و همسرم هستند، اما زمانی که عمر (رضی الله عنها) (در آنجا) دفن شد، قسم به الله به خاطر حیا از عمر به جز با حجاب کامل وارد نمی شدم در حالی که وفات کرده بود و زیر خاک دفن شده بود».

این حیا جز از افرادی مانند عایشه سر نمی زند، پس (بی شک) او پاک بوده و آنچه که منافقان به او نسبت داده بودند از وی بسیار بعید بوده، او نماد حیا و عفت بوده است.

صفحات کتاب :
50
کنگره :
‏‫‭BP26/4‏‫‬‮‭/ق2ع2 1397
دیویی :
‏‫‬‭297/9724
کتابشناسی ملی :
5546547
شابک :
978-964-233-228-1
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه عایشه، عایشه است