نظر شما چیست؟
این اثر به قلم روحانی ژرف اندیش جناب حجت الاسلام علی اکبر مظاهری نوشته شده است. نهج البلاغه دربردارنده سخنان مولای متقیان امام علی می باشد. سخنان حضرت سرشار از رایحه جان نواز وحی خدایی است.

حضرت علی (ع)از آن شخصیت هایی است که کسانی بسیار درباره شناختن او در مانده اند. و به ناتوانی خود اقرار کرده اند. بلاغت و فصاحت متن نهج البلاغه چنان است که هیچ قلمی را یارای ترجمه آن نیست. البته نباید این عظمت ما را نا امید کند.

کتاب نهج البلاغه سه بخش دارد. این کتاب دربردارنده خطبه ها، نامه ها و حکمت های آن حضرت است. بوستانی است خجسته که جان سیاست گران خود را طراوت می بخشد. اندیشه خوشه چینان خویش را بالندگی می افزاید. معرفت جویان را اخلاق و ادب می آموزد. عدالت خواهان را دلیری می بخشد.

ویژگی های این اثر به شرح زیر است:

این اثر نثر فاخر و شیوایی دارد. نثری متین و فخیم. تمامی خطبه ها و نامه ها و حکمت ها عنوان دارد. بسیاری از مطالب بخش بندی شده است. عنوان برای آن ها طراحی شده است. برخی مطالب تقسیم بندی شده است.

همچنین شماره گذاری نیز شده است. مقدمه هایی با عنوان اشارت آورده شده است. این اشارت ها برای فهم بهتر محتوا و بهره بری بیش تر از آن ها است. تعداد عنوان ها ۱۲۶۰ مورد می باشد.
صفحات کتاب :
791
کنگره :
‏‫‭‭BP38/041‭‬ 1389ژ‬
دیویی :
‏‫‬‭297/9515‬‬‬
کتابشناسی ملی :
‎1‎9‎1‎4‎9‎2‎8
شابک :
978-964-202-710-1
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه نهج البلاغه