نظر دیگران

نظر شما چیست؟
جنیفر لوپز در کتاب عشق واقعی که در گروه پرفروش ترین های نیویورک تایمز قرار دارد، بخش مهمی از زندگی اش را به تصویر می کشد که شامل سفری دو ساله به ایالات متحده است.

او تمام چالش هایی را که در این سفر با آن ها مواجه شده، در کتاب عشق واقعی (True love) برای علاقه مندان شرح داده است. همان چالش هایی که به گفته خودش، او را در زندگی استوارتر و قوی تر کرده اند. تمامی این چالش ها مربوط به ورود لوپز به عرصه ی خوانندگی بوده است.

او اکنون می تواند نویسندگی را نیز به شغل ها و حرفه های دیگری که دارد اضافه کند، زیرا اولین کتاب او به نام عشق واقعی وارد بازار شده است که چالش های زندگی و همچنین فرزندانش را مورد بررسی قرار می دهد.

کتاب عشق واقعی نشان می دهد که چگونه نوشتن تجربه عمیق شخصی که در ترکیب با آسیب پذیری هاست، سبب ایجاد عشق و شجاعت در قبال فرزندانش می شود و می بینید که چگونه یک مادر با بزرگ ترین چالش ها و ترس های زندگی خود چگونه مواجه می شود.

جنیفر لوپز (Jennifer Lopez) داور مسابقات تلویزیونی، خواننده، تهیه کننده و طراح لباس، اکنون در نقشی متفاوت ظاهر شده و خاطرات روزانه اش را در قالب یک کتاب منتشر کرده است. او بارها صفحه به صفحه ی این کتاب را با وسواس بسیار مرور کرده و زمان زیادی صرف نوشتن و مرور آن صرف کرده است.

قسمتی از درآمد حاصل از این کتاب به بنیاد خانوادگی لوپز جهت کمک به زنان و کودکان اختصاص داده شده است.

جملات برگزیده کتاب عشق واقعی:

- به عنوان یک هنرمند تنها باید با یک نفر رقابت کنی، با "خودت".
- حقیقتی در عشق مادر به فرزند وجود دارد که فراتر از هر چیزی است.
- هر زمان که گفتن حقیقت کار سختی باشد، اغلب درست همان لحظه باید آن را بیان کرد.
- هیچ گاه نمی توانیم اخلاق و رفتار فرد دیگری را عوض کنیم، بلکه تنها قادریم خودمان را تغییر دهیم.
- گاهی اوقات آنقدر برای پایداری یک رابطه تلاش می کنیم که تمام چیزهای ارزشمندمان قربانی اش می شوند.
- عشق فرّار است. اما برای رسیدن به آن همچنان تلاش می کنم. اگر توانسته ام به اکثر رویاهایم دست یابم، پس چرا به این آرزویم نرسم؟

در بخشی از کتاب عشق واقعی می خوانیم:

اوایل که کارم را شروع کرده بودم، همیشه تصمیماتم را خودم می گرفتم. می دانستم چه چیز برایم از همه مناسب تر است. کسی را نداشتم تا بگوید چه کار کنم و کجا بروم. تابع دلم بودم، تابع سرشتم، و به صدای درونم گوش می کردم. زیرا حقیقت این است که هیچ کس بهتر از خودمان نمی داند چه چیزی برایمان شایسته تر است.

باید در کمال آرامش بنشینیم و از خود بپرسیم: چه می خواهیم؟ آیا کار درستی است؟ چه کار باید کنیم؟ فهمیدم باید به عقب برگردم و آن کاری که همیشه انجام می دادم را انجام دهم. گوش کردن به صدای درون هم درست به اندازه گوش دادن به نصیحت های دیگران مهم بود، با این تفاوت که خودم بهتر می دانستم چه چیزی برایم مناسب تر است.

به همین خاطر حالا هر زمان کسی از من می پرسد: "به یک هنرمندی که تازه کارش را شروع کرده و می خواهد مثل شما باشد، چه نصیحتی می کنید؟"

در جواب می گویم: "به خودت گوش بده، به صدای درونت، زیرا تنها خودت می دانی که چه چیز برایت شایسته تر است. "

برای تبدیل شدن به یک هنرمند واقعی فقط همین نکته است که اهمیت دارد. قدرت تو در وجود توست، در بودن کسی که واقعا هستی. درست مانند اینکه هیچ دو انسانی مثل هم نیستند، هیچ دو هنرمندی هم شبیه به هم نخواهند بود. به همین دلیل در دنیای هنرمندی هیچ رقابتی وجود ندارد.

در آن بهترین یا بزرگ ترین، یعنی پادشاه و یا ملکه بودن مطرح نیست، بلکه این تصور خیلی هم مسخره است. در واقع در عالم هنرمندی این رقابت یا مقایسه، درست برعکس عمل می کند. تو به عنوان یک هنرمند تنها باید با یک نفر رقابت کنی، یعنی با "خودت".
کنگره :
‏‫PN2287‭‬‭/ل86ع5 1396‬
دیویی :
‏‫791/43028092‬
کتابشناسی ملی :
3699949
شابک :
978-600-04-3217-1
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
208

کتاب های مشابه عشق واقعی